Unga Teatern

FUNGUS - Taianomainen ja jännittävä metsämusikaali

LEHDISTÖTIEDOTE 20.1.2016. Unga Teatterissa nähdään alkuvuodesta sienien maailmaan perustuva taianomainen ja jännittävä metsäseikkailu Fungus -musikaali. Musikaali perustuu Christian Lindroosin Unga Teatterille kirjottamaan näytelmään. Musiikin näytelmään on säveltänyt Sofia Finnilä. Teoksen ruotsinkielinen kantaesitys nähtiin syyskuussa 2015. Tammikuussa 2016 teos saa suomenkielisen ensi-iltansa.
FUNGUS

Metsässä kasvaa herkullisia ja ystävällisiä sieniä kuten tatit, rouskut ja kantarellit, mutta myös ilkeämielisiä myrkkysieniä. Sienikaarti on valmistautumassa juhlaan, kun yhtäkkiä alkaa tapahtua kummia. Valkoinen kärpässieni on punonut juoniaan ja hänen ansaansa ovat lankeamassa esityksen pienet sankarit Nuutti Kantarelli ja Liisa Tatti. Metsä kutsuu seikkailuun, jonka pyörteissä ei jännitystä ja huumoria säästellä.

Fungus -musikaali on kertomus sienien reviiritaistelusta ja ystävyyden voimasta. Tarinaa seurataan metsän sienien näkökulmasta. Näyttävä lavastus, mielikuvitukselliset puvut ja elävä musiikki muodostavat esityksestä kokonaisvaltaisen kokemuksen, joka parhaimmillaan muistuttaa luonnon ihmeellisyydestä ja antaa virikkeitä metsäretkille.

Esityksen traileri: https://youtu.be/GrRm9tU4aYA

FUNGUS – musikaali

Ohjaus ja käsikirjoitus: Christian Lindroos

Musiikki, laulutekstit: Sofia Finnilä
Valo- ja äänisuunnittelu: Jukka Hannukainen
Lavastaja: Janne Siltavuori
Tarpeisto: Lia Lindström
Pukusuunnittelu: Tellervo Syrjäkari
Rooleissa: Ylva Edlund, Mika Fagerudd, Silva Lillrank, Stina Liman, Frank Skog ja Kristian Thulesius.

Ensi-ilta lauantaina 23.1.2016 klo 16.00. Unga Teatern, Nuijalantie 9, 02630 Espoo (Kilo).

Ikäsuositus: 6+. Kesto 2 tuntia (sis. väliaika)
Esitykset suomeksi: 23.1.2016 - 22.4.2016.
Lippuvaraukset numerosta 09 8620 8200 tai Lippupiste

Teoksen ruotsinkielinen kantaesitys oli syyskuussa 2015. Suuren suosion saanutta koko perheen musikaalia esitettiin yhteensä 26 kertaa täysille katsomoille.

”…kenties parasta mitä Unga Teatern on yleisöilleen tarjonnut…osoitus kunnianhimoisesta lastenteatterista.” (Egil Green, ÖN)

”Musiikki ja upea lavastus tekevät Unga Teatterin Fungus -musikaalista unohtumattoman kokemuksen…” (Martin Welander, VN)

Lehdistökuvat: http://ungateatern.fi/press.php?lang=FI

Lisätietoja, haastattelupyynnöt ja kutsuvierasliput:

Hanna Sundman
Pr. & marketing
hanna.sundman@ungateatern.fi
09-8620 8200, 040-732 0448

Vuonna 1960 perustettu Unga Teatern (entinen Skolteatern) on Suomen vanhin lasten ja nuorten teatteri, ja se esittää näytelmiä ruotsiksi ja suomeksi. www.ungateatern.fi

FUNGUS

Unga Teatern
Nuijalantie 9

09 8620 8200http://www.ungateatern.fi

Unga Teatern on elävä espoolainen lasten- ja nuortenteatteri, joka on viime vuosina ihastuttanut hienoilla esityksillään. Kaksikielinen teatteri kasvattaa jatkuvasti uusia yleisösukupolvia. Unga Teatern on tehnyt myös hyviä yhteistyöprojekteja ja on mukana Espoon Kulttuuripolku-hankkeessa. Unga Teatern on aktiivinen ja taiteellisesti korkeatasoinen teatteri lapsille, nuorille ja aikuisille.”(Suomen Teatterit ry:n nimeämä asiantuntijaraati) Unga Teatern, ent. Skolteatern, perustettiin kiertäväksi lasten- ja nuortenteatteriksi jo vuonna 1960. 55 vuotta täyttävä lasten- ja nuorten teatteri on lajinsa vanhin teatteri Suomessa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Unga Teatern