4% ylijäämänpalautusta PeeÄssän asiakasomistajilla

PeeÄssän edustajiston 1.4.2020 tekemän päätöksen mukaisesti PeeÄssän asiakasomistajille maksetaan 4% ylijäämänpalautusta. Asiakasomistajille palautetaan vuoden 2019 tilikauden tuloksesta yhteensä 18,9 miljoonaa euroa. Tuloksesta maksettiin myös veroja yli 5 miljoonaa euroa.

- Ylijäämänpalautus on erityisesti nyt poikkeustilassa tärkeä piristysruiske asiakasomistajiemme talouteen, onhan osuuskaupan sääntömääräinen tehtävä edistää omistajiensa taloudellista hyvinvointia. Toivomme, että se tuo helpotusta mahdollisimman monen asiakasomistajan arkeen, kertoo toimitusjohtaja Tapio Kankaanpää.

Ylijäämänpalautus on osuustoiminnan periaatteisiin kuuluva palkitsemismuoto, jonka suuruuteen jokainen asiakasomistaja voi omalla kohdallaan vaikuttaa keskittämällä ostoksiaan PeeÄssään, Lopullisen päätöksen ylijäämänpalautuksen maksamisesta tekee vuosittain aina osuuskaupan edustajisto hallituksen ja hallintoneuvoston esityksen pohjalta.

- Ylijäämänpalautuksen maksaminen ei ole itsestäänselvyys. Sen takana on vuosien määrätietoinen työ toimipaikoissamme. Kustannustehokkaalla toiminnallamme varmistetaan edulliset hinnat, hyvä palvelu ja tämä ylimääräinen palkitseminen. Tämän vuoden aikana maakunnan palveluiden kehittämiseen käytetään yli 40 miljoonaa euroa. Näihin investointeihin on varattu rahaa jo aiempina vuosina, joka tekee ylijäämän maksamisesta mahdollista, kertoo Kankaanpää.

Ylijäämänpalautus maksetaan PeeÄssän asiakasomistajien S-tileille maanantaina 25. toukokuuta. Ylijäämänpalautusta maksetaan PeeÄssän toimipaikoista vuoden 2019 aikana tehdyistä Bonukseen oikeuttavista ostoista. Alkoholi ja tupakka sekä ostot yhteistyökumppaneilta eivät kerrytä ylijäämänpalautusta.

Lähtölaukaus PeeÄssän juhlavuoteen30.11.2022 14:14:30 EET | Uutinen

Vuoden 1902 lopulla joukko edistysmielisiä pohjoissavolaisia halusi varmistaa osuusliikkeen jäsenille tavaroiden ja palvelujen saannin hyvään hintaan. Päätöksenteko saatiin osuuskunnan omien jäsenten käsiin ja myös tulosta päästiin käyttämään oman kaupan ja asiakkaiden parhaaksi. Näin syntyi osuuskauppa, jonka asiakasomistajat omistavat. Ensimmäinen kauppa avattiin Pohjois-Savoon Lapinlahdelle vuoden 1903 alussa. Juhlistamme 120 vuotista matkaamme alueellamme erilaisin tarinoin, eduin ja tapahtumin, tunnetta ja hyötyä on siis varmasti luvassa. Lähtölaukauksena juhlavuoteen haluamme tarjota yli 2000 peeässäläiselle lisäetuja. Etuja hyvinvointiin Juhlavuoden kunniaksi tarjoamme henkilöstöllemme lisätukea hyvinvointiin myös vapaa-ajalla. Jokaiselle peeässäläiselle lisätään hyvinvointietuihin 120 euroa normaalin 180 euron lisäksi. Henkilöstön käytettävä summa ensi vuodelle on siis yhteensä 300 euroa. Etua voi hyödyntää oman tarpeen mukaan liikunnan ja hyvinvoinnin lisäksi myös kulttuuripal

Tiina Tolvanen PeeÄssälle henkilöstöjohtajaksi7.11.2022 14:02:15 EET | Uutinen

Osuuskauppa PeeÄssän uudeksi henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on valittu MMM Tiina Tolvanen. Tiina siirtyy vuoden vaihteessa PeeÄssälle Pohjois-Karjalan Osuuskaupasta, jossa hän toimii tällä hetkellä johtoryhmän jäsenenä, palveluliiketoimintojen toimialajohtajana sekä PK Terveyden toimitusjohtajana. - Henkilöstöjohtajan tehtävä kiinnosti laajasti sekä S-ryhmän sisällä että ulkopuolella ja valintaa päästiin tekemään jopa yli sadan potentiaalisen ehdokkaan joukosta. On ilo saada Tiina vahvistamaan PeeÄssän joukkuetta juuri nyt, kun lähdemme yhteiselle matkalle kohti parhaan elämän edelläkävijyyttä, kertoo PeeÄssän toimitusjohtaja Mikko Junttila. Tiinalla on laaja kokemus eri toimialoilta ja tehtävistä myös S-ryhmän ulkopuolelta. Hän aloittaa henkilöstöjohtajana PeeÄssällä 1.1.2023. - Tällä hetkellä päällimmäisenä tunteena on syvä kiitollisuus PKO:n ja PK Terveyden työkavereita kohtaan. S-ryhmäläisittäin uusien liiketoimintojen parissa olemme tehneet uudisraivaajan uskoa, roh

PeeÄssä jatkaa sähkön säästämistä, erityisesti kulutushuippujen hetkillä11.10.2022 08:01:37 EEST | Tiedote

Osuuskauppa PeeÄssä on mukana valtakunnallisissa energiansäästötalkoissa. Toimipaikkojen lämpötilaa on laskettu yhdellä asteella ja sähkönkulutusta vähennetään huippukulutuspiikkien aikana aamuisin ja alkuiltaisin. – Olemme parantaneet energiatehokkuuttamme systemaattisesti jo pitkään ja onnistuneet pienentämään energian kokonaiskulutustamme esimerkiksi viimeisten viiden vuoden aikana lähes kolmanneksella. Tulemme tekemään edelleen erilaisia toimenpiteitä ja etsimään uusia keinoja sähköpulan hillitsemiseksi, toteavat PeeÄssän vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen, kiinteistöpäällikkö Tomi Vierimaa ja ylläpitopäällikkö Jussi Lampinen.