Korvaavat bussit 573X, 575X ja 615X kuljettavat Kehäradan matkustajia
Kehäradalla on sähkökatkos, ja Vantaankoski-Hiekkaharju-välillä ei ole junaliikennettä. Vian kestosta ei ole tietoa. I ja P -junat kulkevat Helsingin ja Vantaankosken välillä. Hiekkaharju-Helsinki-välillä ei ole I- ja P-junaliikennettä. K-junat liikennöivät N-junina.
Tikkurila-Lentoasema välillä liikennöi korvaava bussi 575X. Tikkurilassa bussin lähtölaituri on numero 5. Lentoasemalla terminaali 1:ssä bussi lähtee laiturista 12 ja terminaali 2:ssa lähtölaiturista 25. 575X kulkee noin 15 minuutin välein.
Linjalla 615 on alkamassa lisäliikenne 615X-tunnuksella Lentoaseman ja Rautatientorin välillä. Rautatientorilla bussit lähtevät laiturista 12. Lentoasemalla bussit lähtevät terminaalissa 1 laiturista 12 ja terminaalissa 2 laiturista 25.
Korvaava bussi 573X on alkanut liikennöidä Vantaankosken ja Lentoaseman välillä ja pysähtyy Vantaankoskella, Vehkalassa, Kivistössä, Aviapoliksessa ja Lentoasemalla. Liikennöinnissä pyritään 10-15 minuutin vuoroväliin.
HSL:n matkalipuntarkastajat ohjaavat matkustajia Kehäradan asemilla Tikkurilassa, Hiekkaharjussa, Leinelässä, Lentoasemalla, Aviapoliksessa, Kivistössä, Vehkalassa ja Vantaankoskella.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
HSL:n viestinnän päivystäjä, puhelin 040 163 2818
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta HSL Helsingin seudun liikenne
HSL:n selvitys: Jopa joka toinen voisi tehdä enemmän lähitöitä, jos työmatkaa tuettaisiin – etenkin nuorille hybridityö tärkeää2.5.2025 10:00:02 EEST | Tiedote
Monella työpaikalla keskustellaan nyt työnteon paikoista ja hybridityön sujuvoittamisesta. HSL:n tuoreen kyselytutkimuksen mukaan työmatkaetu voisi ratkaista yhden hybridityön kipukohdista. Kyselyn mukaan jopa yli puolet HSL-alueella asuvista työssäkäyvistä voisi olla valmis tulemaan useammin toimistolle, jos työmatkakuluja tuettaisiin. Nuorista lähes 90 prosenttia arvostaa työmatkan tukemista.
HSL:n tavoitteena on avata HSL-kortin nettilataus 14.5. – samassa yhteydessä muitakin muutoksia lippujen ostamiseen16.4.2025 13:10:00 EEST | Tiedote
HSL-lippukaupan on tarkoitus avautua 14.5., minkä jälkeen HSL-korttia voi jälleen ladata netissä. Tämänhetkisen suunnitelman mukaan HSL alkaa siirtää palveluitaan uuteen taustajärjestelmään maanantaina 12.5., jolloin myös osa lippuautomaateista suljetaan ja yhteiskäyttöisten eli haltijakohtaisten HSL-korttien käyttö päättyy. Aikataulun toteutuminen edellyttää, että järjestelmien testaukset saadaan tehtyä onnistuneesti. Muutokset eivät koske HSL-sovelluksen käyttäjiä.
HSL:n Kun tulin näkyväksi -podcast avaa uusia reittejä oman jutun löytämiseen11.4.2025 13:51:22 EEST | Tiedote
Millaisen matkan ihminen kulkee tullakseen omaksi itsekseen? Vaatiiko oman identiteetin löytäminen vuosia, kilometrejä ja erilaisia ratikka- ja bussireittejä – vai tuleeko ihminen näkyväksi vain kohtaamisten ja muiden hyväksynnän myötä?
HSL:n hallituksen päätöksiä 8.4.20258.4.2025 14:28:56 EEST | Tiedote
HSL:n hallitus kokoontui 8. huhtikuuta 2025 ja päätti seuraavista asioista.
HSL tavoittelee Helsingin seudulle laadukkaampaa ja yhtenäisempää raideliikennettä8.4.2025 12:43:10 EEST | Tiedote
HSL:n nykyiset raideliikenteen sopimukset umpeutuvat 2030-luvulla. Tulevaisuuden raideliikenne on HSL-alueella järjestettävä EU:n palvelusopimusasetuksen mukaisesti, kuten muukin joukkoliikenne –julkiset hankinnat on lähtökohtaisesti kilpailutettava. Toimiva raideliikenteen markkina koko Suomessa on siksi elinehto myös HSL:n raideliikenteen toimivuudelle. HSL pyrkii nyt varmistamaan, että lähijuna- ja kaupunkiraideliikenne seudun asukkaille voidaan järjestää myös tulevaisuudessa mahdollisimman laadukkaasti ja edullisesti.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme