S-Pankki Oyj

S-Pankki paransi tulostaan

Jaa
S-Pankki-konsernin vuoden 2015 liiketulos oli 16,6 miljoonaa euroa ja vakavaraisuusaste 15,4 prosenttia. Vuotta 2015 väritti vahva panostus digitaalisten palveluiden kehittämiseen - tavoitteena on tarjota Suomen paras digitaalinen pankkipalvelukokemus. Myös pankin organisaatio uudistettiin viime vuoden aikana tukemaan tätä tavoitetta.

- Saavutimme haastavassa markkinatilanteessa hyvän tuloksen. Teimme viime vuoden aikana paljon taustatöitä, kuten järjestelmien yhdistämistä fuusion jäljiltä, ja uudistimme organisaatiomme vastaamaan digitalisaation haasteisiin. Nyt S-Pankki alkaa olla iskukunnossa, kertoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Vuoden 2015 lopussa S-Pankilla oli yli 2,8 miljoonaa asiakasta, joilla oli käytössään noin 1,8 miljoonaa S-Pankin kansainvälistä maksukorttia. Noin 1,6 miljoonalla asiakkaalla oli verkkopankin käytön ja mobiiliasioinnin mahdollistavat pankkitunnukset. S-mobiili oli vuoden 2015 loppuun mennessä ladattu yli 600 000 puhelimeen tai tablettiin.

S-Pankin talletuskanta oli vuoden päättyessä 4 112 miljoonaa euroa ja antolainauskanta 2 831 miljoonaa euroa.

Rahastosäästäminen vauhdikkaassa kasvussa

S-Pankki-konsernin varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. Säästämisen ja sijoittamisen palvelumallia uudistettiin vuoden 2015 aikana siten, että S-Pankki palvelee asiakkaita, joiden sijoitettava varallisuus on alle 100 000 euroa ja FIM puolestaan niitä, joiden sijoitusvarallisuus on yli 100 000 euroa.

FIMin rahasto-osuuden omistajien määrä nousi vuoden 2015 loppuun mennessä yli 200 000:een. Kasvua vauhditti mahdollisuus siirtää S-ryhmässä tehdyistä ostoksista maksettava Bonus säästöön rahastoon, mikä on ollut yksi S-Pankin toivotuimpia palveluita. FIMin hallinnoitavat varat olivat vuoden 2015 lopussa 6 012 miljoonaa euroa. FIM Varainhoito hallinnoi FIM- ja LähiTapiola-rahastoja.

S-Pankki helppouttaa arjen

S-Pankki panostaa digitaalisiin palveluihin. Kyse on sekä puhtaasti pankkiasiointiin liittyvistä digitaalisista palveluista että pankin ja S-ryhmän muut palvelut yhdistävistä uusista innovaatioista.

S-Pankki tulee tämän vuoden aikana helpottamaan pankkiasioinnin siirtämistä toisesta pankista S-Pankkiin. S-Pankki tulee myös yksinkertaistamaan tunnistautumista sekä pankin omissa digitaalisissa palveluissa että muiden toimijoiden palveluissa, joissa käyttäjän henkilöllisyys varmennetaan pankkitunnusten avulla.

- S-Pankin asiakkaiden arki helpottuu lähitulevaisuudessa myös maksamisen saralla, kun otamme käyttöön mobiilimaksamisen, jossa maksukortti on viety puhelimeen. Maksamista helpottaa myös tuleva palvelumme, joka mahdollistaa reaaliaikaiset rahansiirrot asiakkaiden välillä puhelinnumeroon perustuen, kertoo Ylihurula.

S-Pankin digitaalisten palveluiden keihäänkärkenä toimii kansainvälisesti palkittu, kaupan ja pankin asiakkuuden nerokkaasti yhdistävä S-mobiili. Uusien palveluiden käyttöönottaminen on asiakkaille helppoa, sillä yli puolet suomalaisista on jo S-Pankin asiakkaina, ja heillä on käytössään 1,8 miljoonaa helpon maksamisen mahdollistavaa S-Etukortti Visa -maksukorttia.

- Pankkipalveluiden lisäksi tuomme tarjolle kokonaan uudenlaisia digitaalisia palveluita, joissa S-ryhmän kattavat palvelut yhdistyvät S-Pankin tarjoamaan helppoon tunnistautumiseen ja maksamiseen. Se on todellista helppouttamista, sillä näistä asioista se ihmisten arkikin koostuu. Tästä ensimmäinen maistiainen on valmistumassa ihan lähiviikkoina, Ylihurula lupaa.

S-Pankki numeroina 31.12.2015

2,8 miljoonaa asiakasta
1,8 miljoonaa kansainvälistä maksukorttia
1,6 miljoonaa kappaletta verkkopankkitunnuksia
4 112 miljoonaa euroa talletuksia
2 831 miljoonaa euroa myönnettyä luottoa
6 012 miljoonaa euroa hallinnoitavia varoja (FIM)
15,4 %:n vakavaraisuusaste
16,6 miljoonan euron liiketulos

Lisätietoa:
Pekka Ylihurula, S-Pankki Oy, puh 010 76 82100, pekka.ylihurula@s-pankki.fi

S-Pankki on suomalainen pankki, jolla on yli 2,8 miljoonaa asiakasta. Se tarjoaa asiakkailleen kattavat palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki palvelee asiakkaitaan päivittäisissä raha-asioissa yli 700:ssa S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän toimipaikassa kautta maan. Asunnon rahoittamisessa apuna ovat ajanvarauksella palvelevat S-Pankkiirit. Lisäksi S-Pankki palvelee verkkopankissa, S-mobiilissa, puhelinpalvelussa ja sosiaalisessa mediassa. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin omistavat S-ryhmä (75 %) ja LähiTapiola-ryhmä (23,5 %) ja Elo (1,5 %) ja sen palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus.

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

S-Pankki Oyj
S-Pankki Oyj
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

https://www.s-pankki.fi
S-Pankki on S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän omistama suomalainen kauppapankki, jolla on noin 2,8 miljoonaa asiakasta. Se tarjoaa asiakkailleen palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki palvelee asiakkaitaan päivittäisissä raha-asioissa lähes 800:ssa S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän toimipaikassa kautta maan. Isommissa elämän käänteissä, kuten asunnon rahoittamisessa tai sijoituspäätösten tekemisessä apuna ovat ajanvarauksella palvelevat S-Pankkiirit. Lisäksi S-Pankki palvelee verkkopankissa, mobiilissa ja puhelinpalvelussa. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj

Enkät: Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga att göra längre resor till sin stuga2.7.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande

Enligt en enkät som S-Banken låtit göra åker finländarna till stugan några gånger om året och det vanligaste sällskapet är maken eller makan. Vanligen stannar de ett par dagar på stugan, och för många är det den knappa fritiden som begränsar den tid som kan tillbringas på stugan. Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga än andra finländare att resa upp till 300 kilometer till sin stuga.

Enkät: Finländarna spenderar mer pengar på semester i hemlandet än utomlands – turister stannar nu längre på inhemska resmål än tidigare26.6.2025 10:46:42 EEST | Pressmeddelande

Enligt en nyligen genomförd undersökning spenderas mer pengar på semesterresor inom landet än på utlandssemestrar. Utomlands står boendet för en större del av budgeten, medan inrikesresor medför högre kostnader för färdmedel. Den inhemska turismen gynnas av olika evenemang och resenärerna vill i allt högre grad ha individuella upplevelser och lättanvända tjänster.

Tutkimus: Suomalaiset käyttävät kotimaassa lomailuun enemmän rahaa kuin ulkomaanmatkoilla – kotimaankohteissa viihdytään nyt aiempaa pidempään26.6.2025 10:46:42 EEST | Tiedote

Tuoreen tutkimuksen mukaan kotimaahan suuntautuvilla lomamatkoilla rahaa käytetään enemmän kuin ulkomaanmatkoilla. Ulkomailla majoitus vie suuremman osan budjetista, kun taas liikkumisen kuluja syntyy kotimaanmatkoilla enemmän. Erilaiset tapahtumat vauhdittavat kotimaanmatkailua ja matkoilla halutaan tällä hetkellä yhä enemmän yksilöllisiä elämyksiä ja helppokäyttöisiä palveluja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye