DNA Oyj

DNA tuo operaattorilaskutuksen käyttöön Suomen Windows-kaupassa

Jaa
DNA mahdollistaa Suomen asiakkailleen maksamisen Windows 10 -käyttöjärjestelmän Windows-kaupassa tehdyistä ostoksista suoraan puhelinlaskulla tai vaihtoehtoisesti prepaid-saldolla.

Uusi maksutapa helpottaa sovelluskaupassa ostamista tietokoneilla ja tableteilla, joissa on Windows 10 -käyttöjärjestelmä. Enää ei tarvitse käyttää maksukorttia ostosten yhteydessä. Operaattorilaskutus on ollut saatavilla WP8.x- ja WP7.x -laitteille jo vuodesta 2014 ja Windows 10 -puhelimille viime vuoden puolella. Nyt palvelu tuodaan myös laajemmin muille Windows 10 -laitteille. 

Tämä uusi sovellusten maksutapa tulee automaattisesti saataville kaikille DNA:n liittymäasiakkaille. DNA:n asiakkaat voivat ostaa Windows-kaupasta tästä päivästä eteenpäin Windows 10 -laitteilleen helposti ja turvallisesti esim. sovelluksia ja pelejä, sekä musiikkia Groove-musiikkipalvelusta puhelinlaskulleen. Myös elokuvien osto ja vuokraus on mahdollista suoraan puhelinlaskulle.

"Haluamme jatkuvasti laajentaa mobiilimaksamisen mahdollisuuksia ja tehdä ostamisen helpoksi tutulla päätelaitteella. Asiakkaamme ovat jo tottuneet käyttämään erilaisia sovelluksia päätelaitteilla, joten mielestämme ostamisen sovelluskaupoista pitää olla helppoa ja onnistua helposti ilman erillisen maksukortin käyttämistä. Monet asiakkaat eivät halua tallentaa maksukorttinsa tietoja verkkoon, joten uusi maksutapa ratkaisee myös tämän ongelman", toteaa DNA:n Handset-liiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan.

DNA:lla on jo käytössä vastaava maksutapa Android-puhelimien Google Play -sovelluskaupassa.

Miten maksutapa käytännössä toimii?

Operaattorilaskutus on helppo ja turvallinen tapa maksaa sovelluksia ja muita sisältöjä Windows-kaupassa. Asiakas valitsee Windows-kaupan maksuasetuksista DNA:n puhelinlaskun maksutavakseen ja aktivoi maksutavan käyttöön omalla puhelimellaan. DNA veloittaa tuotteen tai palvelun hinnan puhelinlaskussa ja välittää maksun edelleen Windows-kaupalle. Halutessaan asiakas voi estää operaattorilaskutuksen käytön liittymästään P3 tai sitä tiukemmalla viestiestopalvelulla, jonka voi kytkeä päälle itsepalvelussa tai asiakaspalvelun kautta.

Sovelluskaupat vastaavat ostotapahtumaan liittyvästä asiakaspalvelusta sekä hyvityksistä. DNA vastaa asiakaspalvelusta ainoastaan operaattorilaskutukseen liittyvissä asioissa.

Lisää ohjeita löytyy DNA:n internetsivuilta osoitteesta: www.dna.fi/windows10

Lisätietoja medialle:

puheliiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan DNA Oy, puh 044 906 2377, cedric.kamtsan@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Tietoja julkaisijasta

DNA Oyj
DNA Oyj
PL 10
01044 DNA

http://www.dna.fi
DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2015 oli 828,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto 73,1 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

DNA:n uusi tekoälybotti parantaa yritysten asiakaskokemusta1.9.2025 09:30:00 EEST | Tiedote

DNA Business Apuri on tekoälypohjainen työkalu, jolla yritykset voivat parantaa asiakaspalvelunsa tavoitettavuutta ja asiakaskokemustaan. DNA Business Apuri on luotettava ja tietoturvallinen tekoälybotti, joka on suunniteltu erityisesti Suomen markkinoille. Se auttaa varsinkin pieniä ja keskisuuria yrityksiä nostamaan asiakaskokemuksensa uudelle tasolle muun muassa automatisoimalla työläitä katalogihakuja, vastaamalla monimutkaisiin kyselyihin ja tarjoamalla palvelua myös niinä aikoihin, kun perinteinen asiakaspalvelu ei ole avoinna. Palvelu tulee DNA:n yritysasiakkaiden saataville 1.9.2025 lähtien.

DNA's new AI bot enhances customer experience for businesses1.9.2025 09:30:00 EEST | Press release

The DNA Business Apuri is an AI-based tool that allows companies to improve their customer service accessibility and overall customer experience. Designed specifically for the Finnish market, the DNA Business Apuri is a reliable and secure AI bot that helps especially small and medium-sized enterprises elevate their customer experience by automating tedious catalog searches, responding to complex inquiries, and providing service even when traditional customer support is closed. The service will be available to DNA's corporate customers starting September 1, 2025.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye