DNA tuo operaattorilaskutuksen käyttöön Suomen Windows-kaupassa
Uusi maksutapa helpottaa sovelluskaupassa ostamista tietokoneilla ja tableteilla, joissa on Windows 10 -käyttöjärjestelmä. Enää ei tarvitse käyttää maksukorttia ostosten yhteydessä. Operaattorilaskutus on ollut saatavilla WP8.x- ja WP7.x -laitteille jo vuodesta 2014 ja Windows 10 -puhelimille viime vuoden puolella. Nyt palvelu tuodaan myös laajemmin muille Windows 10 -laitteille.
Tämä uusi sovellusten maksutapa tulee automaattisesti saataville kaikille DNA:n liittymäasiakkaille. DNA:n asiakkaat voivat ostaa Windows-kaupasta tästä päivästä eteenpäin Windows 10 -laitteilleen helposti ja turvallisesti esim. sovelluksia ja pelejä, sekä musiikkia Groove-musiikkipalvelusta puhelinlaskulleen. Myös elokuvien osto ja vuokraus on mahdollista suoraan puhelinlaskulle.
"Haluamme jatkuvasti laajentaa mobiilimaksamisen mahdollisuuksia ja tehdä ostamisen helpoksi tutulla päätelaitteella. Asiakkaamme ovat jo tottuneet käyttämään erilaisia sovelluksia päätelaitteilla, joten mielestämme ostamisen sovelluskaupoista pitää olla helppoa ja onnistua helposti ilman erillisen maksukortin käyttämistä. Monet asiakkaat eivät halua tallentaa maksukorttinsa tietoja verkkoon, joten uusi maksutapa ratkaisee myös tämän ongelman", toteaa DNA:n Handset-liiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan.
DNA:lla on jo käytössä vastaava maksutapa Android-puhelimien Google Play -sovelluskaupassa.
Miten maksutapa käytännössä toimii?
Operaattorilaskutus on helppo ja turvallinen tapa maksaa sovelluksia ja muita sisältöjä Windows-kaupassa. Asiakas valitsee Windows-kaupan maksuasetuksista DNA:n puhelinlaskun maksutavakseen ja aktivoi maksutavan käyttöön omalla puhelimellaan. DNA veloittaa tuotteen tai palvelun hinnan puhelinlaskussa ja välittää maksun edelleen Windows-kaupalle. Halutessaan asiakas voi estää operaattorilaskutuksen käytön liittymästään P3 tai sitä tiukemmalla viestiestopalvelulla, jonka voi kytkeä päälle itsepalvelussa tai asiakaspalvelun kautta.
Sovelluskaupat vastaavat ostotapahtumaan liittyvästä asiakaspalvelusta sekä hyvityksistä. DNA vastaa asiakaspalvelusta ainoastaan operaattorilaskutukseen liittyvissä asioissa.
Lisää ohjeita löytyy DNA:n internetsivuilta osoitteesta: www.dna.fi/windows10
Lisätietoja medialle:
puheliiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan DNA Oy, puh 044 906 2377, cedric.kamtsan@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
Ville Virtanen DNA:n strategiasta ja tekoälystä vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi3.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
DNA vahvistaa strategista ja teknologista osaamistaan nimittämällä Ville Virtasen strategiasta ja tekoälystä vastaavaksi johtajaksi sekä johtoryhmän jäseneksi 1. lokakuuta 2025 alkaen.
Ville Virtanen appointed DNA’s SVP, Strategy and AI, and member of Executive Management Team3.9.2025 09:00:00 EEST | Press release
DNA is strengthening its strategic and technological capabilities by appointing Ville Virtanen as SVP, Strategy and AI and member of the Executive Management Team, effective 1 October 2025.
DNA:n uusi tekoälybotti parantaa yritysten asiakaskokemusta1.9.2025 09:30:00 EEST | Tiedote
DNA Business Apuri on tekoälypohjainen työkalu, jolla yritykset voivat parantaa asiakaspalvelunsa tavoitettavuutta ja asiakaskokemustaan. DNA Business Apuri on luotettava ja tietoturvallinen tekoälybotti, joka on suunniteltu erityisesti Suomen markkinoille. Se auttaa varsinkin pieniä ja keskisuuria yrityksiä nostamaan asiakaskokemuksensa uudelle tasolle muun muassa automatisoimalla työläitä katalogihakuja, vastaamalla monimutkaisiin kyselyihin ja tarjoamalla palvelua myös niinä aikoihin, kun perinteinen asiakaspalvelu ei ole avoinna. Palvelu tulee DNA:n yritysasiakkaiden saataville 1.9.2025 lähtien.
DNA's new AI bot enhances customer experience for businesses1.9.2025 09:30:00 EEST | Press release
The DNA Business Apuri is an AI-based tool that allows companies to improve their customer service accessibility and overall customer experience. Designed specifically for the Finnish market, the DNA Business Apuri is a reliable and secure AI bot that helps especially small and medium-sized enterprises elevate their customer experience by automating tedious catalog searches, responding to complex inquiries, and providing service even when traditional customer support is closed. The service will be available to DNA's corporate customers starting September 1, 2025.
DNA:n elokuun 2025 myydyimmät puhelimet ja älykellot1.9.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Apple vei kärkipaikan sekä DNA:n kuluttaja- että yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla iPhone 16 Pro 5G -mallillaan myös elokuussa. Applen pienikokoinen iPhone 13 mini nappasi puolestaan ensimmäisen sijan käytettyjen puhelinten listalla. Xploran lasten kellopuhelimet ottivat kärkisijat elokuun myydyimpien älykellojen listalla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme