Suomen ensimmäisen The SHIFT –businessfestivaalin kumppanuudet myyty loppuun

Turun linnassa 31.5.-1.6. järjestettävä Suomen ensimmäinen businessfestivaali The SHIFT on herättänyt valtavasti kiinnostusta. Oppimis-, terveys- ja energia-alan uudistumiseen keskittyvän tapahtuman kumppanuudet onkin myyty loppuun hyvissä ajoin ennen tapahtumaa.

"Turun yritystapahtumaskene voi vaikuttaa vähän harmaalta hiirulaiselta, mutta nyt on kyllä puhallettu yhteen hiileen huimin tuloksin. Tästä iso käsi kumppaneille – kiitos, että olette mukana", hehkuttaa The SHIFTin Advisory Boardin jäsen ja Sofokus Oy:n toimitusjohtaja Teemu Malinen.

The SHIFTissä mukana oleviin suuryrityksiin kuuluu mm. GE, Raisio, Bayer ja Turun teknologiakiinteistöt. Raisio Oyj:n toimitusjohtaja Matti Rihko on silminnähden innostunut tapahtuman kantavasta ideasta: ”Businessfestivaali on konseptina loistava. Odotan näkeväni asioita ja ihmisiä joihin en normaaleissa kuvioissani törmää.”

Historiallisen tapahtumapaikan johdosta The SHIFTin osallistujamäärä on rajallinen: ”Halusimme alusta asti tehdä asioita eri tavalla kuin muut. Siksi emme lähteneet tylsään kongressikeskukseen. Tämä on selvästi ollut hyvä ratkaisu, sillä kumppanien lisäksi tapahtumalipuistakin olemme myyneet jo yli puolet”, sanoo The SHIFT ry:n puheenjohtaja Joonas Suominen.

The SHIFTin projektipäällikkö Alexander Törnroth yhtyy Suomisen näkemykseen: ”The SHIFT ei ole vain tapahtuma, vaan elämys. Maailmalla businesstapahtumat ovatkin jo kehittyneet festivaalimaisiksi. Ihmiset haluavat verkostoitumisen ja inspiroitumisen muassa myös viihtyä. Tapahtuma, jossa kävijät pääsevät itse muokkaamaan ja olemaan osa sisältöä, kiinnostaa ihmisiä.”

Laajan kulttuuritarjonnan lisäksi The SHIFTissä voi kokea toistakymmentä maailmanluokan puhujaa. Heihin lukeutuvat mm. Stanfordin yliopistolla luennoiva ja USA:n kuumimpaan kärkeen kuuluvan yrityskiihdyttämö Alchemistin vetäjä Ravi Belani, St1 perustaja Mika Anttonen ja lisätyn todellisuuden suunnittelija Keiichi Matsuda. Startupeille on tarjolla alueen historian suurin pitch-kisan palkinto: 10 000 euroa.

Koska kumppanuudet ovat myyty loppuun, Törnroth kehottaa menemään lippuluukulle ja osallistumaan Suomen ensimmäiselle businessfestivaalille kävijänä: “Meillä on tulossa lisää ohjelma- ja sisältöpaljastuksia lähiaikoina. Myös 31.5. illalla järjestettävien virallisten After Partyjen pitopaikka voidaan toivottavasti paljastaa pian. Paikka tulee olemaan ainutlaatuinen.”

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Welcome to the SHIFT

Joonas Suominen
Hallituksen puheenjohtaja