
Elämyshotellin ensimmäinen vuosi oli menestys
Kesällä 2015 käyttöön otettu hotelli on Hotel & Spa Resort Järvisydämen investointikokonaisuuden ensimmäinen vaihe. Toukokuussa valmistuu hankkeen seuraava vaihe, joka käsittää uuden ravintolakokonaisuuden sekä hotellin vastaanoton, kahvilan, myymälän sekä tilat järvisafarilähtöihin. Valmistuvat tilat on rakennettu yli 200 -vuotta vanhan puisen Humppa- lotjan ympärille. Halkolotjalla on oma erityinen tarinansa suvun historiassa. Rakennushanke huipentuu syksyllä 2016 valmistuvaan kallioon louhittuun Järvikylpylään.
”Asiakkaat ovat antaneet myönteistä palautetta hotellin ainutlaatuisesta tunnelmasta, jossa Järvisydämen omaleimaiseen kestikievaritunnelmaan yhdistyy laatu ja ripaus ylellisyyttä. Hotellin elämyksellisyys perustuu ainutlaatuiseen sijaintiin Saimaalla Linnansaaren kansallispuiston portilla sekä rakennuksen tarkoin valittuihin materiaaleihin; suomalaiseen kiveen, veden uurtamiin uppotukkeihin, piilukirveellä veistettyihin hirsiin ja paikallista kädentaitoa vaaliviin yksityiskohtiin. Sisustuksella halutaan kertoa tarinaa sekä järviluontokulttuurista että satoja vuosia vanhan kestikievarin perinteestä”, kertoo Järvisydämen yrittäjä Markus Heiskanen.
Alun perin n. 9 miljoonan kokonaisinvestointi on kasvanut noin 1,5 miljoonalla eurolla suunnitellusta. Mittava investointi synnyttää alueelle n. 120 rakennusaikaista henkilötyövuotta sekä 15 uutta kokoaikaista työpaikkaa. Hotelli- ja ravintolakokonaisuus on suuruudeltaan 1800 m2, asiakaspaikkoja ravintoloissa 1200 ja vuodepaikkoja n. 250.
”Maakunta tarvitsee rohkeita yrittäjiä ja vetomaisia lomakohteita. Juuri näinä aikoina kun talouden näkymät ovat harmaita Markus luo investoinnillaan uskoa tulevaisuuteen”, toteaa Etelä-Savon maakuntajohtaja Pentti Mäkinen.
Kasvua haetaan edelleen määrätietoisesti paitsi suomalaisista yritys- ja ryhmäasiakkaista myös Euroopasta, Aasiasta ja Venäjältä. Keski-Eurooppalaisten määrä kasvoi vuonna 2015 n. 25 % edellisvuoteen verrattuna. Järvisydän on aktiivisesti mukana niin alueellisessa kuin valtakunnallisessa matkailumarkkinoinnissa.
”Järvisydän valittiin tammikuussa 2016 yhdeksi Suomen kahdestakymmenestäviidestä FinRelax -tähtituotteesta, ja kohde on kiistatta yksi Suomen hyvinvointimatkailun kärkikohteista. Autenttisuus, paikallinen ruokaperinne, suomalainen saunakulttuuri, luontoaktiviteetit sekä yksilöllinen palvelu on paketoitu esimerkillisesti niin, että tuotteet puhuttelevat ja houkuttelevat sekä eurooppalaisia että aasialaisia matkailijoita, ” toteaa Visit Finlandin Finrelax-ohjelman projektipäällikkö Kiti Häkkinen.
Yhteyshenkilöt
Markus Heiskanen, yrittäjä,
puh. 050 518 0800, markus.heiskanen@saimaaholiday.net
Nina Rinkinen, myyntipäällikkö,
puh. 044 452 5010, nina.rinkinen@saimaaholiday.net
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.