Messukeskus

PacTec, FooodTec ja GrafTec 2010 –messut päättyivät Helsingin Messukeskuksessa

Jaa
Brändi on lupaus laadusta, jonka pakkaus konkretisoi. Pakkauksen rooli brändin rakentamisessa ja brändilupausten lunastamisessa nousi messujen päätöspäivän teemaksi. Pakkausalan ja materiaalinhallinnan PacTec, elintarvikkeiden tuotantoteknologian FoodTec ja graafisen teollisuuden ja painoviestinnän uusi tapahtuma GrafTec kokosivat alan ammattilaiset Helsingin Messukeskukseen tutustumaan alojensa innovaatioihin. - Brändi on lupaus laadusta ja lupaus lunastetaan onnistuneella pakkauksella. Pakkauksella on merkittävin rooli siinä, poimiiko kuluttaja tuotteen kaupan hyllyltä. Se, miltä pakkaus näyttää, miten pakkausta voi käyttää ja erityisesti miltä pakkaus tuntuu vaikuttavat tuotteen hinta- ja laatukuvaan, kertoi messujen Ohjelmalavalla puhunut Remes & Packart Oy:n toimitusjohtaja Matti Remes. - Jo pakkaussuunnittelun alkuvaiheessa on tärkeää varmistaa, että koko pakkauksen tuotant

- Brändi on lupaus laadusta ja lupaus lunastetaan onnistuneella pakkauksella. Pakkauksella on merkittävin rooli siinä, poimiiko kuluttaja tuotteen kaupan hyllyltä. Se, miltä pakkaus näyttää, miten pakkausta voi käyttää ja erityisesti miltä pakkaus tuntuu vaikuttavat tuotteen hinta- ja laatukuvaan, kertoi messujen Ohjelmalavalla puhunut Remes & Packart Oy:n toimitusjohtaja Matti Remes.  

- Jo pakkaussuunnittelun alkuvaiheessa on tärkeää varmistaa, että koko pakkauksen tuotantoketju ja projektinhallinta on kunnossa eli mitä pakkauksella tavoitellaan strategisesti, miten pakkauksen tekninen toteutus järjestetään sekä miten pakkaussuunnittelua tuetaan tutkimuksilla, Remes totesi.

Messujen seminaareissa kuultiin case-esimerkkejä onnistuneista brändiuudistuksista ja pakkaussuunnittelusta. Yli 230 näytteilleasettajaa esitteli neljän päivän ajan alan uusimpia tuotteita ja ratkaisuja. Seuraavan kerran vastaava messukokonaisuus järjestetään Helsingin Messukeskuksessa syksyllä 2013.
Messuyleisö äänesti Printin Voimaa -suunnittelukilpailun voittajat
Graafinen Teollisuus ry GT, Kirjapainoteollisuuden Työnantajaliitto ry KTT ja Finre ry järjestivät GrafTec 2010 -messujen yhteydessä Printin Voimaa -suunnittelukilpailun, johon osallistui yli 100 painotyötä. Esiraati valitsi näistä parhaat esille GrafTec-messuille, jossa messuyleisö äänesti lopulliset voittajatyöt.
Printin Voimaa 2010 –kilpailun voittajat kolmessa sarjassa ovat:  

Digipainetut työt:
Pentti Meklin taideteokset
Kirjapaino: Offsetpaino L Tuovinen Ky
Suunnittelijatoimisto/-tiimi: Esa Kärki, Aki Tuovinen ja Markus Niskanen

Offsetpainetut työt:
Kilpailuun osallistuneiden offset-töiden suuren lukumäärän vuoksi sarjassa palkittiin kolme työtä.
Valokuvaaja Caj Bremer
Kirjapaino: Kariston Kirjapaino Oy
Suunnittelutoimisto/-tiimi: Jorma Hinkka

Stora Enson kartonkimallit
Kirjapaino: DMP Eriksen
Suunnittelijatoimisto/-tiimi: Mainostoimisto Konsepti Oy

UPM viilujuliste
Kirjapaino: Kirjapaino Markprint Oy
Suunnittelijatoimisto/-tiimi: UPM Konserniviestintä

Kirjapainojen painettu markkinointimateriaali:
JT 75 v. juhlaviini
Kirjapaino: Jaakkoo-Taara Oy
Suunnittelijatoimisto/-tiimi: Zeeland, Juuso Korpinen/JT, Jari Öhman, Tommi Leppänen, Pekka Hultin
 
Messukuvia: http://mediabank.finnexpo.fi/

Lisätietoja:
PacTec 2010, GrafTec 2010
tiedottaja Petra Samppa, puh 09 1509 380
petra.samppa@finnexpo.fi

FoodTec 2010
tiedottaja Tuula Sipilä, puh 09 1509 365
tuula.sipila@finnexpo.fi
Printin Voimaa:
yhteyspäällikkö Jukka Vivolin, puh. 050 502 9706
jukka.vivolin@dialogi.fi

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.

Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2024 pääkaupunkiseudulle 245 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 3335 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.

Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 245 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 3,335 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Cyber Security Nordic 2025: Navigating the future of digital trust and resilience23.5.2025 08:00:00 EEST | Press release

Cyber Security Nordic 2025 once again gathers cyber companies, the private and public sector, and top-level speakers at Helsinki Expo and Convention Centre on 4–5 November. First Stage One speakers bring perspectives on anticipating modern cyber threats, strengthening resilience through proactive security, supporting leadership with actionable threat intelligence, and highlighting the role of human decision-making in an increasingly automated world.

Itsenäisen työkoneparven ensiesiintyminen Maxpo-messuilla22.5.2025 12:22:24 EEST | Tiedote

Oulun yliopiston SWARM-hanke esitellään ensimmäistä kertaa alan ammattilaisille Maxpo-messuilla. Maarakennuskalustojen autonomisen yhteistyön tutkimusprojekti tutkii ja kehittää rakennuskalustoparvea ja sen automaattista ohjausta infrastruktuurin rakennustyömaalla. Maxpo 2025 -messuilla esitellään hankkeen tuloksia. Messuilla nähdään neljän työkoneen työskentelyä autonomisella ohjauksella yksin ja yhdessä työkoneparvena. Maxpossa päästään näkemään ja kuulemaan viiden miljoonan euron hankkeen tuloksista. Maxpo 2025 -messut järjestetään 28. – 30.8.2025 Hyvinkään lentokentällä.

Radical Health Festival Helsinki Returns in 2026 with the Theme “Operationalising Precision Health”8.5.2025 10:50:11 EEST | Press release

Radical Health Festival Helsinki, Europe’s leading health innovation event, will return to the Helsinki Expo and Convention Centre (Messukeskus) from 19 to 21 January 2026. Organised by éditohealth and Messukeskus, in partnership with the City of Helsinki and the Finnish Ministry of Social Affairs and Health, the festival brings together global changemakers to accelerate the transformation of health systems.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye