Itä-Uudenmaan Yrityspalkinnon voitti CM Tools Oy

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön Yrityspalkinnon on voittanut CM Tools Oy. Tänä vuonna teemana oli Verkostoitumisen ja verkottumisen vaikutus toiminnan kehittämiseen.

Perinteinen Itä-Uudenmaan yrityspalkinto jaettiin 18. kerran Snellmanin päivänä 12. toukokuuta. Tämänvuotisella teemalla haluttiin korostaa, että verkostoitunut yritys pystyy yhteistyökumppaneidensa kanssa kehittymään, parantamaan kannattavuuttaan ja keskittymään ydinosaamiseensa.

CM Tools Oy on keskisuuri palveluyritys, joka tarjoaa valmistusteollisuudessa toimiville asiakkailleen tuotantoautomaatiota, työvälinevalmistusta, huolto ja elinkaaripalveluita, sekä koneistusta ja sopimusvalmistusta.

Yrityspalkinto-lautakunnan mukaan CM Tools on loistava esimerkki määrätietoisesta työstä ja sitä seuraavasta toiminnan kehittymisestä.

-Aktiivisen ulospäin suuntautuneen osallistumisen ja verkostoitumisen myötä CM Tools Oy:n on toiminta löytänyt kasvualustansa. Tuloksellinen ja kasvuhakuinen yritys tarvitsee hyvien työntekijöiden ja tuotteiden lisäksi toimintasuunnitelman, johon sitoudutaan. Toimintasuunnitelma tulee olla innovatiivinen ja ehkä myös rohkea, jotta tavoitteisiin päästään, perustelee Itä-Uudenmaan Yrityspalkinto 2016 -palkintolautakunnan puheenjohtaja Risto Volanen.

Yrityksen toiminta-aikana vuodesta 2004 lähtien suomalainen alihankintateollisuus on kokenut paljon, kuten Venäjän-kaupan saartotoimet.

-Suunnitelmallinen toiminnan kehittäminen ja asetetut tavoitteet motivoivat tuleville vuosille ja saavutukset osoittavat että kaikki on mahdollista, Volanen kannustaa.

Kilpailuun saivat osallistua yritykset kokoon katsomatta, myös valtakunnalliset toimijat, jolla on liiketoimintaa Itä-Uudellamaalla eli Askolassa, Lapinjärvellä, Loviisassa, Myrskylässä, Porvoossa, Pukkilassa tai Sipoossa.

-Yrityspalkinnon myöntämisellä korostetaan ja vahvistetaan yritystoiminnan keskeistä asemaa ja merkitystä Itä-Uudenmaan kehittymisessä, kertoo palkintolautakunnan varapuheenjohtaja Mauri Molander.

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön ja Yrityspalkinto-lautakunnan puheenjohtaja Risto Volanen

risto.volanen@volanen.fi, p. 019 521 2500

Itä-Uudenmaan Yrityspalkinto, aiemmat kilpailun teemat ja palkitut:

2015 Yritystoiminnan kehittäminen Itä-Uudellamaalla 2010–2014: Porvoon Autopalvelu,

kunniamaininta: Neste Jacobs

2014 Hyvinvointipalvelut julkisen sektorin täydentäjänä: Porvoon Lääkärikeskus

2013 Tuotannollinen ja/tai muu vientitoiminta: Neste Oil

2012 Haja-asutusalueiden elinvoimaisuuden kehittäminen ja varmistaminen: Kokousmylly

Oy, kunniamaininta: MC Machine Oy

2011 Investoinnit liiketoiminnan jatkuvuuden kehittämisessä: LPOnet

2010 Työvoiman lisääminen taantumassa: Finnsweet, kunniamaininta: Oy Weldmec Ab

2009 Henkilöstön palkitsemisjärjestelmät ja niiden toimivuus: Teampac