Businessfestivaali The SHIFTissä luvassa lanseerauksia, yllätyksiä ja inspiroitumista

Businessfestivaali the SHIFT on kerännyt ison joukon kansainvälisiä huippupuhujia ja yli 60 globaalia ja paikallista yritystä yhteen. Tapahtumassa esitellään myös tiistaina aamupäivällä kaksi merkittävää lanseerausta monialayritys GE:ltä sekä Turku Energialta.

The SHIFT tarjoaa Suomen mittakaavassa ainutlaatuisia puhujia niin yritys- kuin tiedemaailmasta. 16 keynote-puhujan joukossa ovat muun muassa St1-ketjun perustaja Mika Anttonen, yrityskiihdyttämön vetäjä ja Stanfordin yliopiston luennoitsija Ravi Belani sekä Bayer Nordic SE:n toimitusjohtaja Oliver Rittgen.Lisäksi ohjelmassa on muun muassa pitch-kilpailu, jonka 10 000 euron pääpalkinnosta kilpailee 13 startupia Suomesta, Virosta ja Alankomaista. Paneelikeskusteluissa esimerkiksi Don’t hate, collaborate! hakee näkökulmia siihen, miten yhteistyötä julkisen ja yksityisen sektorin välillä voisi edistää. Adapt or die -paneelikeskustelussa keskustellaan teknologian merkityksestä kouluissa ja oppimisessa.

Luova johtaja Erika Halonen korostaa The SHIFTin rohkeaa lähestymistapaa verkostoitumiseen: ”Kahdenkeskiset tapaamiset järjestetään sähköautoajelulla, hiekkalaatikolla tai pimeässä huoneessa, jolloin henkilöt pysähtyvät kuuntelemaan toista osapuolta ja tapaamiset jäävät paremmin mieleen. Muista yritystapahtumista The SHIFT eroaa vahvalla panostuksellaan taiteeseen ja kulttuuriin. Taide rikkoo jään osallistujien välillä ja luo yhteisöllisyyden tunnetta. Luvassa on muun muassa Kalle Lehdon sirkusesityksiä, Kimmo Korpelan breakdancea ja Alessio de Marchin elektroniikkajäteveistoksia.”

Pohjoismaiden ensimmäinen businessfestivaali the SHIFT pyrkii vauhdittamaan muutosta kohti kestävämpää yhteiskuntaa. Tapahtuma keskittyy oppimiseen, terveyteen ja energiaan ja tuo yhteen henkilöitä ja yrityksiä, joilla on tarjota muutoksen edellyttämiä ratkaisuja. Painopiste on voimakkaasti teknologiassa muutoksen mahdollistavana voimana. Tapahtumaan on myyty jo yli 700 lippua ja kävijöitä on tulossa Suomesta ja ulkomailta. Toimittajia on tulossa mm. Albaniasta ja Koreasta. Tapahtuma järjestetään Turun linnassa 31.5.-1.6.2016.

Ohjelma on nyt kokonaisuudessaan julkistettu ja se löytyy osoitteesta http://www.theshift.fi

Media-akkreditointi tapahtumaan: http://www.theshift.fi/about/media

Keywords

Alexander Törnroth, CEO
The SHIFT
alexander@theshift.fi

Creative director
Erika Halonen
erika@theshift.fi

The SHIFT location - the medieval castle of Turku

About Kauppakamari

Kalevankatu 12

0505636368http://helsinki.chamber.fi

The SHIFT -tapahtuman taustalla oleva SHIFT ry on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka tavoitteena on edistää suomalaista liiketoimintaa mahdollistamalla osallistujille uusia liiketoimintamahdollisuuksia yli toimialarajojen. Vuoden 2016 kärkiteemat ovat uusi energia, oppiminen ja terveys. Painopiste on voimakkaasti teknologiassa muutoksen mahdollistavana voimana. The SHIFT tehdään vapaaehtoisvoimin kumppanien, startupien, sijoittajien sekä kävijöiden liiketoiminnan edistämiseksi. Yhdistämällä ihmisiä elämyksellisyyden kautta, saadaan aikaiseksi uusia kohtaamisia, innovaatioita ja investointeja.

Subscribe to releases from Kauppakamari

Subscribe to all the latest releases from Kauppakamari by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Kauppakamari