[Uusi opas] Mediaviestinnän ABC
Puheet perinteisen median kuolemasta ovat vahvasti liioiteltuja. Median toimintaa ohjaavat journalismin eettiset ohjeet erottavat median fundamentaalisesti kaikista muista sisältöä julkaisevista tahoista. Näiden eettisten ohjeiden, erityisesti journalistista riippumattomuutta koskevan pykälän, tuoman uskottavuuden lisäksi perinteisellä medialla on toinenkin valttikortti: laaja, usein hyvin sitoutunut yleisö.
Kun organisaatio haluaa saada viestinsä kohderyhmänsä kuuluviin, sen kannattaa hyödyntää monia eri keinoja ja kanavia. Mediaviestintä on näistä yksi. Siinä onnistumalla saa parhaimmillaan oman viestinsä läpi uskottavasti, kustannustehokkaasti ja laajasti.
Lehdistötiedote on edelleen mediaviestinnän kulmakivi. Tiedotteen päätavoitteena on saada toimittajat kiinnostumaan ja kirjoittamaan aiheesta uutinen, mutta tiedotteella voidaan tavoitella kohderyhmiä myös suoraan. Verkon ansiosta tiedote jatkaa elämäänsä itsenäisesti ja löytyy esimerkiksi hakukoneiden välityksellä.
Toimittaja saattaa saada sähköpostiinsa useita kymmeniä - jotkut jopa satoja - tiedotteita yhden ainoan työpäivän aikana. Erottuminen massasta on vaikeaa. Tulosten kannalta on merkityksellistä, miten tiedotteensa muotoilee, kenelle sen kirjoittaa sekä miten ja mihin aikaan sen lähettää.
Kirjoitimme tämän oppaan, jotta viestinnän ammattilaisilla ja muilla medianäkyvyyttä tavoittelevilla olisi mahdollisimman hyvät eväät onnistua mediaviestinnässään. Käy lataamassa opas veloituksetta.
Yhteyshenkilöt
Liina NelimarkkaMarkkinointipäällikkö
Puh:(09) 6958 1398liina.nelimarkka@stt.fihttp://blogi.viestintapalvelut.fi/Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta STT Info
STT Info -uutishuone omille verkkosivuillesi3.7.2016 00:00:00 EEST | Tiedote
STT Info on myös uutishuone, yrityksesi oma media. Voit hyödyntää sitä STT Info -sivustolla tai upottamalla sen osaksi omia verkkosivujasi. Uutishuone tarjoaa helpon tavan ylläpitää ja jaella viestinnän sisältöjäsi yhdessä paikassa.
STT Info -tiedotejakelu julkaisijoille26.6.2016 00:00:00 EEST | Tiedote
STT Info auttaa vapauttamaan resursseja yhteystietojen keräämisestä viestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen. Palvelu on yhtä aikaa tiedotejakelu, mediatietokanta ja organisaatiosi oma media. Julkaise sisältöjä uutishuoneeseen tai jaa ne suoraan kohderyhmillesi. STT Infon avulla tavoitat helposti ja kattavasti median, bloggaajat sekä omat kontaktisi.
Tilaa tiedotteita STT Infosta23.6.2016 00:00:00 EEST | Tiedote
STT Info välittää tiedotusvälineille ja muille tilaajille yritysten ja yhteisöjen tiedotteita ja muuta materiaalia, kuten kuvia ja videoita. STT Infon tiedotetilaajat saavat tiedotteen suoraan omaan sähköpostiinsa.
Kesä on hyvä ajankohta lähettää tiedote22.6.2016 13:00:00 EEST | Blogi
STT:n uutistoimitus ei mene kesällä kiinni! Viestijä: jos olet töissä heinäkuussa, ei tarvitse pelätä, että se olisi huono aika lähettää tiedote tai järjestää lehdistötilaisuus. Päinvastoin: jos haluaa saada tiedotteen läpi mediassa, se jopa kannattaa julkaista heinäkuussa.
STT Info tuntee median10.6.2016 09:30:00 EEST | Tutkimus
”STT:llä on muita syvällisempi ymmärrys median ja journalismin toimintaehdoista”, totesi yksi asiakkaistamme merkittävimmäksi syyksi STT Info -tiedotejakelun valinnalle. Tämä kommentti summaa hyvin STT Info -asiakaskyselyn tuloksia! Tässä blogitekstissä sivuan kyselyn tuloksia niiltä osin kuin niissä on teille lukijoille hyödyllistä tietoa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme