DNA Oyj

DNA:n uusien palveluiden kehityksestä päättivät kuluttajat

Jaa
Lehdistötiedote 17.8.2011

DNA tuo markkinoille aivan uudenlaisen operaattorikonseptin, jonka kehitystyön perustana on DNA:n asiakaskyselyn tulokset kaikkein kriittisimpien asiakasryhmien keskuudessa. Näin syntyi ainutlaatuinen konsepti, jossa liittymiä ei myydä enää toimialalle tyypillisinä tarjouksina, vaan pysyvästi edulliseen hintaan. Uuden operaattorikonseptin nimi on DNA Pro.

DNA Pro:ssa monet toimialalla vakiintuneet, mutta asiakkailta kritiikkiä saaneet asiat on ajateltu aivan uudelleen. Myös paljon kritiikkiä saanut kytkykauppa ja määräaikaisten sopimusten pelisäännöt on mietitty uusiksi asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Asiakkaat voivat valita sopimuskauden pituuden ja sopimuksen voi irtisanoa ilman perusteluita kesken kauden. Määräaikaisista sopimuksista pääsee myös helposti irti.

DNA Pro:n markkinoiden selkeästi edullisin hintataso perustuu siihen että perinteisesti operaattoreiden kalleimmat kulukomponentit on minimoitu ja asiakkaat maksavat palveluistaan vain käytön mukaan. Markkinointia tehdään kustannustehokkaimmissa sähköisissä medioissa ja ostokanavana toimii nettikauppa. Laskut tulevat sähköisessä muodossa ja myös asiakaspalvelu toimii netissä. Halutessaan asiakkaat saavat paperilaskun ja puhelinasiakaspalvelun maksullisena palveluna.

Räjähdysmäiseen älypuhelinten käytön kasvuun DNA Pro vastaa kuluttajatutkimuksen toiveiden mukaisesti sisällyttämällä kaikkiin matkapuhelinliittymiin rajattoman datakäytön liittymien perusominaisuutena ilman erillistä kuukausimaksua. DNA Pro:n puheliittymät sisältävät myös 3000 minuuttia maksuttomia DNA-DNA-puheluita, jotka palvelevat hyvin perheen sisäisessä käytössä tai kavereiden kesken. DNA Pro tarjoaa asiakkaille laajan valikoiman älypuhelimia erittäin kilpailukykyiseen hintaan (mm. iPhone 4 ja Samsung Galaxy S2).

Mokkula-käyttäjille DNA Pro tarjoaa markkinoiden edullisimman mobiililaajakaistan ilman erillistä datarajaa sekä ylivertaisen mokkula-valikoiman Suomen nopeimmassa 3G-verkossa. 

- DNA Pro:n kehittämisessä lähdettiin puhtaalta pöydältä ja kuluttajien palautteita kuunnellen. Asiakaskyselymme perusteella langatonta internet-yhteyttä pidetään modernin puhelinliittymän perusvarustuksena, jonka käytöstä ei haluta erikseen maksaa. Lisäksi kyselyssä havaittiin kehitettävää määräaikaisten sopimusten hinnoittelumalleissa ja vaihtoperusteissa. DNA Pro:ssa nämä näkemykset on nyt huomioitu. Haluamme palvella matkapuhelinmarkkinaa pysyvästi edullisella hintatasolla ja aidosti kuluttajalähtöisellä palvelukehityksellä jatkossakin, DNA Pro -liiketoiminnasta vastaava Vesa Savolainen kertoo.

DNA Pro on osa DNA:n kuluttajaliiketoiminnan kokonaisuutta. DNA Pro liiketoiminnasta vastaa Vesa Savolainen. Hän raportoi DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtajalle Pekka Väisäselle.

Lisätietoja:

johtaja Vesa Savolainen, DNA Pro -liiketoiminta, DNA Oy, puh. 044 044 2024, vesa.savolainen@dna.fi   
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
www.dnapro.fi

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n liikevaihto vuonna 2010 oli 690 miljoonaa euroa ja liikevoitto 65 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi .

Tietoja julkaisijasta

DNA Oyj
DNA Oyj
PL 10
01044 DNA

http://www.dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työnantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 1 100 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Facebookissa @DNA.fi, Instagramissa ja Threadsissa @dna_fi sekä LinkedInissä @DNA-Oyj.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

Tutkimus: Moni pitää älylaitteiden omaa tietoturvaa riittävänä, vaikka se ei tarjoakaan riittävää suojaa2.7.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset kokevat tietoturvan entistä tärkeämmäksi ja kaikkia koskettavaksi asiaksi. Samalla yhä useampi jättää älylaitteensa suojaamatta tietoturvauhilta ja kokee tietoturvaratkaisut kalliiksi, selviää DNA:n teettämästä Digitaalinen elämä -kyselytutkimuksesta. Noin kolmasosa (35 %) suomalaisista luottaa siihen, että laitteiden oma tietoturva on riittävä. Asiantuntija pitää tätä huolestuttavana, sillä älylaitteiden tietoturva ei itsessään ole tarpeeksi kattava.

Survey: Many consider their smart devices' security sufficient, even though it does not provide adequate protection2.7.2025 08:30:00 EEST | Press release

Finns view cybersecurity as a topic that is increasingly important and universal. However, more individuals leave their smart devices unprotected against security threats, feeling that security solutions are too expensive, according to DNA’s Digital Life 2025 survey. Approximately one-third (35%) of Finns trust that their devices' built-in security is sufficient. This is concerning, as the security of smart devices alone is not comprehensive enough.

DNA:n kesäkuun 2025 myydyimmät puhelimet, älykellot ja tietokoneet1.7.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Apple vei kärkipaikan sekä DNA:n kuluttaja- että yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla iPhone 16 Pro 5G -mallillaan. Applen iPhone 13 5G säilytti puolestaan ensimmäisen sijan käytettyjen puhelinten listalla. Kesäkuun myydyimpien älykellojen kärkisijat menivät lasten kellopuhelimille. Myydyimpien tuotteiden kärkeen kiilasi Xplora XGO2 -kellopuhelin, ja listan toiselle sijalle nousi ZTE K1 Pro -kellopuhelin. Toisen kvartaalin myydyimmän tietokoneen paikan otti Applen MacBook Air 13" M2.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye