
Suomi putosi kansainvälisessä mainetutkimuksessa
Maineen tutkimiseen ja johtamiseen erikoistunut konsultointiyhtiö Reputation Institute mittaa maiden maineen vuosittaisessa CountryRep -tutkimuksessa. Tutkimuksen vastaajina on maailman laajuisesti 42 000 kuluttajaa.
Mainepistemäärä perustuu kolmeen mitattavaan osatekijään: kunnioitukseen, luottamukseen ja tunteeseen. Suomen maineen kokonaispistemäärä tippui noin 3 prosenttia. Eniten mainepääomaansa menetti Kreikka.
Reputation Instituten Suomen edustajan Riku Ruokolahden mukaan maan maineella on myös taloudellista merkitystä.
- Mainepistemäärällä ja halulla suositella maata vaikkapa matkustus-, investointi-, opiskelu-, työskentely- tai ostoskohteeksi on vahva korrelaatio. Nyt mitattu mainepääoman menetys heikentää Suomen vetovoimaisuutta myös talouteen liittyvien tekijöiden osalta. Tosin tänä vuonna lähes kaikki maat menettivät mainepääomaansa totuttua enemmän. Suomen ranking-sijoitus, koska olimme kärkimaiden osalta yksi suurimmista häviäjistä.
Maakohtaiset tulokset (pdf) http://tinyurl.com/6zkvqfj
Reputation Institutesta
Reputation Institute (RI) on maailman johtava maineen tutkimus- ja konsultointiyhtiö. RI auttaa yrityksiä rakentamaan kokonaisvaltaisia strategioita sekä tekemään johdonmukaisia päätöksiä yhdenmukaistamalla yrityksen ja sen sidosryhmien tavoitteet. RI auttaa tekemään päätöksiä, jotka kasvattavat mainepääomaa ja edistävät kilpailuetua. Reputation Institutea Suomessa edustaa T-Media.
Lisätietoja:
Riku Ruokolahti
puh. 0400 512200
T-Media Oy / Reputation Institute
riku@t-media.fi
http://www.reputationinstitute.com/country-reptrak
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta T-Media Relations Oy
Leo Stranius kestävän tulevaisuuden johtajaksi T-Mediaan - Ilmastonmuutoksen ajatusjohtaja auttamaan yrityksiä liiketoiminnan suunnittelussa18.9.2019 10:00:00 EEST | Tiedote
Hallintotieteiden maisteri Leo Stranius on liittynyt T-Media Relations Oy:n osakkaaksi ja aloittaa yrityksen palveluksessa kestävän tulevaisuuden johtajana 1.10.2019. Stranius siirtyy T-Median yrityskokonaisuuteen Kansalaisareenan toiminnanjohtajan paikalta. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa Luonto-Liiton ja Suomen luonnonsuojeluliiton toiminnanjohtajana sekä yritysten neuvonantajana.
Professionals -tutkimus: Työ on tärkeämpää yli viisikymppisille kuin nuoremmille - STT INFO KUVA15.10.2008 11:21:31 EEST | Tiedote
Työ on isompi osa elämää yli 50-vuotiaille korkeasti koulutetuille työssäkäyville kuin nuoremmille polville. Hyvin tärkeänä työtä pitää 80 prosenttia yli viisikymppisistä, kun alle 30-vuotiaista työllisistä näin ajattelee 70 prosenttia.