Kaakko135⁰ tavoittelee venäläismatkailijoiden virtaa eteläiseen Kymenlaaksoon

Jaa
Uutta matkailumarkkinointia toteuttavan Kotkan-Haminan seudun matkailualueen tavoitteena on venäläisten matkailijoiden houkutteleminen alueelle. Kaakko135⁰ -matkailumarkkinointinimen alle koottu Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän seutukunta panostaa tänä vuonna markkinointiin, joka on suunniteltu erityisesti venäläisten kohderyhmien tarpeita silmällä pitäen.

Potentiaalia on paljon. Viime vuoden rekisteröidyt venäläisyöpymiset kasvoivat marraskuun loppuun mennessä  Kotkassa 20 prosenttia verrattuna vuoden 2010 vastaavaan ajankohtaan. Tax free -ostosten määrä kasvoi Kotkassa viime vuoden loppuun mennessä  46 prosenttia edellisestä vuodesta kokonaissumman ollessa vajaa 10 miljoonaa euroa. Seudun osalta ilahduttavaa on, että Haminassa vastaavien ostosten kasvuluku oli huimat 68 prosenttia eli reilut 1,2 miljoonaa euroa.

-    Kasvu syntyi melko tasaisesti koko vuoden aikana. Venäläismatkailun ympärivuotisuus on erittäin tervetullut tasapainottamaan muuten vahvasti kesäkauteen kohdistuvaa matkailusesonkia.  Tavoitteena on parantaa matkailun ympärivuotisuutta edelleen kehittämällä talvikauden tapahtumatarjontaa sekä tehostamalla palvelutarjontaa venäläisten juhlapyhien ja lomasesonkien ajalle, kertoo Kotkan matkailupäällikkö Sanna Nikki .

Kaakon alueen sijainti naapurimaan läheisyydessä ja erinomaiset yhteydet antavat alueen matkailulle loistavan lähtökohdan. Venäläisiä matkailijoita viehättää se, että Kaakko on sopiva sekoitus luontoa ja rauhaa, mutta silti tarjolla on myös ostosmahdollisuuksia, tapahtumia, palvelua ja laatua.

-    Kaakko on sopivan kompakti kohde. Pietarin vilinässä asuvalle saaristo, Kymijoen aktiviteetit ja luonto antavat mahdollisuuden rentoutua laadukkaasti. Venäläisiä kiinnostaa myös yhteinen historiamme, Salpalinja, linnoitus- ja keisarihistoria, luettelee toiminnanjohtaja Sanna Gango Haminan Matkailu ja tapahtumat -yksiköstä.

Suomessa on totuttu näkemään runsaasti venäläisiä turisteja vuodenvaihteen tienoilla. Jatkossa pyrkimys on hyödyntää tehokkaammin vuodenvaihteen markkinoinnin ja tapahtumatarjonnan lisäksi myös muita juhlapyhiä ja lomakausia, ja suunnitella tarjontaa venäläisten kohderyhmien tarpeiden mukaan. Tämä tarkoittaa entistä tiiviimpää ja laajempaa yhteistyötä yrittäjien sekä muiden elinkeinojen ja kaupan kanssa. Markkinointiponnistuksia kohdistetaan erityisesti lapsiperheille, kalastuksesta ja luontomatkailusta kiinnostuneille sekä motoristeille.

Informaatiota Kaakon kohteista, palveluista ja tapahtumista löytyy Kaakon alueen matkailusivustolta  osoitteessa www.kaakko135.fi . Venäjänkielistä tietoa on saatavilla 11.2.2012 alkaen osoitteessa www.vzmorie135.fi .

Lisätietoja:
Sanna Nikki, Kotkan matkailupäällikkö, puh. 040-576 2563, sanna.nikki@kotka.fi
Sanna Gango, toiminnanjohtaja, Haminan kaupunki, Matkailu ja tapahtumat puh. 040-199 1348, sanna.gango@hamina.fi
Birthe Suni, ohjelmapäällikkö, Cursor Oy, puh. 040- 190 2549, birthe.suni@cursor.fi

Tietoja julkaisijasta

Zeeland Family Oyj
Konepajankuja 1
00510 Helsinki

+358 10 231 9000http://www.zeelandfamily.fi

Avidly (ent. Zeeland Family) on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää lähes 250 henkilön voimin 15 toimipisteessä. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli noin 16 miljoonaa euroa ja liikevoitto miljoona euroa. www.zeelandfamily.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Zeeland Family Oyj

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye