Patmos LähetyssäätiöPatmos Lähetyssäätiö

JIPUN SYDÄN SÄRKYI ROMANIAN LASTEN KIVUN EDESSÄ

Patmos Lähetyssäätiön tiedote 29.11.2016/Heti vapaa julkaistavaksi. Operaatio Joulun Lapsen ensimmäiset paketit jaettiin poikkeuksellisesti jo marraskuun viimeisellä viikolla. Mukana matkalla oli myös juuri uuden ”Made in Heaven”-albumin julkaissut Jippu. Matkasta julkaistaan ensi syksynä tv-dokumentti.
Kuva: Lauri Laukkanen

- Jokaisessa kodissa, jossa saimme vierailla, minut yhä uudelleen riisuttiin itsekkyydestä ja paremmuuden tunnosta. Lasten väsyneet ja särjetyt katseet hetkittäin jopa uuvuttivat. Silti se uskomaton lahjojen antamisen riemu ja ilo yhteisestä toivosta voitti pimeän, Jippu sanoo.

Juuri julkaistun ”Made in Heaven”-albumin tehnyt Jippu toimii tätä nykyä musiikkievankelistana Turun Mikaelin kirkossa. Usko on laittanut artistin arvomaailman uusiksi ja sen myötä myös muiden ihmisten auttaminen on tullut tärkeäksi.

- Yleensä isojen levyjen jälkeen on ajateltu vain itseä ja eletty sitä omaa glamouria, kun on pop-maailmassa tehty levyjä. Tämä matka kuvastaa muuttunutta arvomaailmaani: Levyllä annetaan kunnia Kristukselle ja elämässä tehdään niitä tekoja, joihin Jeesus kutsuu.

Patmos Lähetyssäätiön organisoima Operaatio Joulun Lapsi on vienyt joululahjoja Romanian ja Moldovan köyhille lapsille yli 20 vuoden ajan. Lahjat jaetaan yhdessä paikallisten seurakuntien kanssa, ja monille lapsille joululahja on heidän elämänsä ensimmäinen. Tänä vuonna lahjan saa yli 37 000 köyhää lasta.

- Matkalla sain kohdata hylättyjä ihmisiä, halveksittuja sieluja, murskattuja mieliä sekä lohduttomuutta, jossa ei ollut pisaraakaan valoa. Romania jätti jäljen, joka sattuu sielussani aina.

Romaniassa elää Euroopan syrjityin ihmisryhmä, romanit, joiden elämään Jippu matkalla myös tutustui. Joululahjat ja niiden kautta syntyvät kohtaamiset murtavat ennakkokäsityksiä kantaväestön ja vähemmistön välillä.

- Jokainen ihminen on arvokas riippumatta ihonväristä tai yhteiskunnallisesta asemasta. Haluamme lahjojen kautta viestittää lapsille ja kokonaisille yhteisöille, että he ovat tärkeitä ja rakkaita, kertoo projektikoordinaattori Ilkka Kujala.

Operaatio Joulun Lapsi -keräykseen osallistui tänä syksynä tuhansia suomalaisia eri puolilla Suomea pakkaamalla oman joululahjan lapsille. Keräykseen voi edelleen osallistui tekemällä virtuaalisen joululahjan tai rahalahjoituksen www.joulunlapsi.fi -sivuilla. Jipun tekemästä matkasta julkaistaan ensi syksynä tv-dokumentti.

Lisätietoja antavat: Jippu 040-4824 820, Ilkka Kujala 0400-898 907.

Pajuniityntie 1