
Antti Järvinen luotsaa Effie Awards Finland -tuomaristoa

”Erityisesti nyt meneillään olevassa talouden myllerryksessä avainkysymyksiä ovat, miten markkinointia voisi uudistaa ja tehostaa, miten sitä voi johtaa paremmin ja miten tuloksia mitataan niin, että kaikki toiminta tukee liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista”, sanoo Antti Järvinen.
Antti Järvinen on Omnicom Media Group Finland Oy:n sekä Toinen PHD:n toimitusjohtaja. Hänellä on pitkä kokemus eri markkinointiviestinnän toimistoista. Järvinen tunnetaan tuloksellisen markkinoinnin puolestapuhujana ja alan vanhojen käytäntöjen kyseenalaistajana.
”Effie-kilpailu on loistava paikka tuoda esille markkinointiviestintää, jonka avulla on tuloksellisesti saavutettu liiketoiminnalle asetettuja tavoitteita ja toteutettu yrityksen strategiaa. Samalla voimme kasvattaa ymmärrystä siitä, että markkinointi on aina bisneksen ytimessä”, Järvinen jatkaa.
Tuomaristossa on asiakkaiden, toimistojen, korkeakoulun ja median edustajia. Osa tuomariston jäsenistä on ensikertalaisia, osa jo useamman kerran Effie-tuomaristossa olleita.
Effiessä tuloksellisuus ratkaisee aidosti
Kilpailuun voi osallistua markkinointikampanjoilla, jotka on toteutettu 1.9.2012–31.8.2013. Kampanja voi olla joko yksittäinen markkinointiviestinnän toimenpide tai tietylle ajanjaksolle sijoittuneet pidempiaikaiset toimet. Kilpailusarjoja on useita. Keskeisimmät voittoperusteet ovat strategisten valintojen ja luovien ratkaisujen ohella osoitettu tuloksellisuus.
”Hyvä Effie-kampanja pohjautuu liiketoimintastrategiaan ja sen tavoitteisiin. Se kertoo, kuinka markkinoinnilla saavutettiin asetetut tavoitteet ja millä perusteilla päädyttiin valittuun keinovalikoimaan,” sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.
Effie-kilpailusta
Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.
Kilpailua järjestetään noin 40 maassa. MTL:llä on kilpailun järjestysoikeudet Suomessa. Kilpailun pääyhteistyökumppanina on Kauppalehti.
Vuoden 2013 tuomariston jäsenet:
- Antti Järvinen; Omnicom Media Group Finland Oy ja Toinen PHD Oy, toimitusjohtaja
- Heikki Ahdekivi; VV-Auto Group Oy, johtaja, Volkswagen autot
- Tiina Alahuhta-Kasko; Marimekko, markkinointijohtaja
- Ursula Blässar; Lumene, markkinointijohtaja
- Jarkko Forsberg; ILME Digital Oy, toimitusjohtaja
- Mika Häyrinen; Virta Mediacommunity, toimitusjohtaja
- Tiina Järvilehto; Kauppalehti, myyntijohtaja
- Tuomas Kahri; Terveystalo, kaupallinen johtaja
- Kati Kivimäki; Seppälä, markkinointijohtaja
- Jari Kostamo; Markkinointi-instituutti, toimitusjohtaja, rehtori
- Joni Kukkohovi; N2 Helsinki Oy, Creative Director
- Heikki Kärkkäinen; Rocky Advertising Oy, toimitusjohtaja
- Topi Lintukangas; SEK & GREY Oy, toimitusjohtaja
- Stinde Mäkinen; MTV Media, kaupallinen johtaja
- Mikael Nemeschansky; hasan & partners Oy, Creative Director
- Thomas Pimenoff, Nordea Pankki Suomi Oyj, markkinointijohtaja
- Kristiina Railo; OMD Finland Oy, Digital Director
- Kati Riikonen; DNA Oy, markkinointijohtaja, kuluttajaliiketoiminta
- Reijo Ruokanen; Talentum Oy, Talouselämän päätoimittaja
- Lauri Sipilä; MARK Suomen Markkinointiliitto ry, toimitusjohtaja
- Susanna Takkunen; Valio Oy, markkinointijohtaja
Kilpailun verkkosivusto www.effie.fi avautuu entryjen vastaanottoon 17.6.2013
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
MTL ry, toimitusjohtaja Tarja Virmala, puh. 0400 484 693
Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Eteläranta 10
00130 HELSINKI
info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö ja Kuriosta vuoden viestintätoimisto29.10.2020 22:29:33 EET | Tiedote
Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin sosiaalisen median toimisto Kurio, Vuoden ajatusjohtajana Kuntarahoituksen pääekonomisti Timo Vesala sekä parhaana pitchaajana Vilja Vehkaoja ja Vuoden viestintäkonsulttina Susanna Isohanni Viestintätoimisto Drumista.
MTL ja Marketing Finland yhdistyvät entistä vahvemmaksi markkinoinnin ja viestinnän yhteisöksi22.10.2020 17:09:55 EEST | Tiedote
Marketing Finlandin ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n liittokokoukset ovat päättäneet toimintojen yhdistämisestä. Yhteenliittymässä syntyy entistä vahvempi markkinoinnin ja viestinnän yhteisö, joka toimii aktiivisesti myös kansainvälisesti. Toiminta jatkuu nimellä Marketing Finland ry.
Effie 2019 -shortlistalla 21 markkinointityötä18.12.2019 12:32:06 EET | Tiedote
Vuoden 2019 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 21 markkinointityötä, joista kaksi oli kolmessa kategoriassa.
VILLIVISION ANNA LEHTISALO MTL:N HALLITUKSEN JOHTOON28.11.2019 15:00:00 EET | Uutinen
Villivision toimitusjohtaja ja partner Anna Lehtisalo on valittu Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Lehtisalo on toiminut MTL:n hallituksen jäsenenä viimeisen vuoden ajan ja aloittaa puheenjohtajan tehtävässä ensi vuoden alussa. Lehtisalo jatkaa viime kaudet hallitusta ansiokkaasti luotsanneen viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungnerin työtä.
Finnish Comms Awardsin finalisteissa uusia nimiä6.5.2019 15:55:32 EEST | Tiedote
Mediatiedote 6.5.2019. Finnish Comms Awards -kilpailun loppusuoralle valittiin 41 viestintäkonsultoinnin asiakastyötä 17 eri toimistosta. Kilpailun kasvusta kertoo suuri kokonaan uusien osallistuneiden toimistojen määrä. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa tiistaina 28. toukokuuta.