Korona Invest

Korona Investin hallinnoima rahasto enemmistöomistajaksi liikennerakentamisen edelläkävijään

Tamperelainen Normi-yritysryhmä tähtää vahvaan kasvuun. Korona Invest hankkii tänään solmitulla kaupalla enemmistön yhtiöistä. Liikenneopasteiden valmistukseen ja asennukseen, ulkovalaistukseen sekä asutuskeskuslouhintaan erikoistuneet yhtiöt aikovat yli kaksinkertaistaa liikevaihtonsa.

”Korona Investin myötä saamme leveämmät hartiat halutessamme nopeuttaa yritystemme kasvua”, kertoo toimitusjohtaja Tommi Saarni. Koronan mukaantulo mahdollistaa uudet yritysostot sekä vahvistaa vientimahdollisuuksia.

”Tavoitteena on kasvattaa yhtiöiden liikevaihto lähivuosina nykyisestä 15 miljoonasta 30 - 40 miljoonaan”, kertoo Korona Investin partneri Pekka Tammela. ”Normi-ryhmän henkilöstön määrän odotetaan yli kaksinkertaistuvan kasvun toteutuessa. Korona Investin ja avainhenkilöiden yhteistyö mahdollistaa pirkanmaalaisen yhtiön kasvun merkittäväksi tekijäksi tällä toimialalla”, hän jatkaa.

Korona Invest on sijoittanut Pirkanmaalle aiemminkin esim. Pihlajalinnaan, Sähkötaso Esitystekniikkaan sekä Coxaan.

Tommi Saarnin lisäksi yhtiöissä työskentelevät avainhenkilöt jäävät merkittäviksi osakkeenomistajaksi. Hallituksen puheenjohtajaksi tulee Lemminkäisen entinen toimitusjohtaja Timo Kohtamäki.

Yritysryhmä on hyvässä kasvuvauhdissa. Yhtiöt urakoivat esimerkiksi Tampereen raitiotiehankkeen suoja-aidat ja kaide-elementit, raitiotien louhinnat sekä useita hankkeita tieverkostossa eri puolilla Suomea niin opasteissa, valaistuksessa kuin louhinnassa.

”Työmaa-aikaiset liikenteenjärjestelyt ovat kasvussa, samoin liikenteenohjauslaitteiden vuokraustoiminta. Louhintatoimialalla asutuskeskuslouhinnoissa kallion irrottaminen ilman räjäyttämistä on seuraava iso muutos”, kertoo Tommi Saarni.

Tekninen edelläkävijyys on siivittänyt yhtiöryhmän kasvua. Ryhmään kuuluva Normiopaste otti esimerkiksi toisena yrityksenä maailmassa käyttöön liikennemerkkien digitaalisen tulostuksen. Yritys pyrkii jatkossakin kehittämään uusia ja tehokkaampia työtapoja.

Lisätietoja:
Normi-ryhmä, toimitusjohtaja Tommi Saarni, p. 050 3137679;
Korona Invest, partneri Pekka Tammela, p. 040 503 9009

Korona Invest

Normi-yritysryhmään kuuluvat mm. maan johtava liikennemerkkien ja –opasteiden valmistaja Normiopaste, asennuksiin erikoistunut Normikilpi, Normilouhinta sekä Normivalaistus. Yhtiöiden liikevaihto on n. 15 miljoonaa euroa ja ne työllistävät yli 50 vakituista työntekijää. www.normi.fi

Korona Fund III Ky on kasvuyritysten rahoittamiseen erikoistunut pääomasijoitusrahasto, joka etsii sijoituskohteikseen kasvukykyisiä ja -haluisia yrityksiä, jotka tarvitsevat sekä pääomaa että liikkeenjohdon osaamista kasvupotentiaalin hyödyntämiseen.

Korona Invest on yrittäjävetoisesti toimiva pääomasijoitusrahastojen hallinnointiyhtiö, joka on erikoistunut liikevaihdoltaan 2-20 milj. euron suuruisten kasvuyritysten rahoittamiseen. www.koronainvest.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi