S-Pankki Oyj

Jo yli 100 000 aloittanut rahastosäästämisen S-Pankissa

Jaa
Jo yli 100 000 suomalaista on aloittanut rahastosäästämisen S-Pankissa. S-Säästörahastoissa säästäjäksi voi ryhtyä jo 10 eurolla – tai vaikka siirtämällä S-Etukortilla kertyvän Bonuksen säästöön. Viime vuoden lopussa asiakasomistajat siirsivät Bonus rahastoon -palvelun avulla säästöön keskimäärin 25 euroa kuukaudessa.

S-Pankki on tuonut rahastosäästämisen ja helpon tavan sijoittaa kaikkien suomalaisten ulottuville. Askel asiakasomistajasta sijoittajaksi on matala: Bonus rahastoon -palvelulla asiakas voi ohjata Bonuksensa rahastosijoittamiseen tarkoitetulle etujen maksutilille. Bonus kertyy S-Etukortilla koko perheen ostoksista – sitä suuremmalla bonusprosentilla, mitä enemmän ostoksia on tehty. Bonus maksetaan pääjäsenen tilille kuukausittain. Aina kun tilillä on vähintään minimisijoituksen verran eli kymmenen euroa, summa siirretään asiakkaan valitsemaan S-Säästörahastoon automaattisesti.

”Tämä on ikään kuin mikrosäästämistä, jossa pienistä puroista voi kertyä huomaamatta yllättävän iso summa”, kuvailee säästämisestä ja sijoittamisesta vastaava kehityspäällikkö Annika Pohtila S-Pankista. ”Monet ajattelevat, että rahaa ei riitä sijoitettavaksi, mutta Bonuksia hyödyntämällä säästäminen on mahdollista kaikille”, Pohtila jatkaa.

Varainhoitaja FIMin asiantuntemus S-Pankin asiakkaiden käytettävissä

S-Pankin S-Säästörahastossa säästäjä hyötyy FIMin varainhoidon näkemyksellisestä otteesta, sillä rahastot ovat S-Pankki-konserniin kuuluvan varainhoitaja FIMin hallinnoimia.

”Rahastosäästäminen on järkevä vaihtoehto kaikille, jotka eivät halua käyttää aikaansa markkinoiden aktiiviseen seuraamiseen tai eri sijoitusmuotojen tutkimiseen. Rahastosäästäjä hyötyy pienellä vaivalla ammattilaisten osaamisesta, mielestämme tämä on reilu diili asiakkaalle”, Pohtila sanoo.

Pohtilan mukaan Bonus rahastoon -palvelua vastaavaa rahastosäästämisen muotoa ei tarjoa mikään muu toimija Suomessa.

Vuonna 2013 markkinoille tuoduista S-Säästörahastoista asiakas voi valita itselleen sopivimman kolmesta vaihtoehdosta: S-Säästörahastojen nimet Varovainen, Kohtuullinen ja Rohkea kuvaavat kunkin rahaston riskiä ja tuotto-odotusta.

”S-Säästörahastot ovat jo muuttaneet rahastosäästämiseen liittyviä mielikuvia. Myöhemmin tänä vuonna tulemme tekemään rahan kerryttämisestä tulevaisuuden varalle entistä helpompaa.”

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot:
Annika Pohtila, Säästämisen ja sijoittamisen kehityspäällikkö, S-Pankki
050 330 9428, annika.pohtila@s-pankki.fi

Linkit

Tietoja julkaisijasta

S-Pankki Oyj
S-Pankki Oyj
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

https://www.s-pankki.fi

S-Pankki on suomalainen pankki, jonka tavoitteena on tuottaa ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä pankkipalveluita. Se tarjoaa 2,9 miljoonalle asiakkaalleen kattavat palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki panostaa vahvasti digitaalisuuteen ja asiakkaidensa arjen helpottamiseen. Niinpä se palvelee asiakkaitaan kattavasti verkkopankissa, S-mobiilissa, puhelinpalvelussa, sosiaalisessa mediassa sekä yli 700:ssa S-ryhmän toimipaikassa kautta maan. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin omistavat SOK-yhtymä (37,5 %), S-ryhmään kuuluvat alueosuuskaupat (37,5  %) ja LähiTapiola-ryhmä (23,5 %) ja Elo (1,5 %) ja sen palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus. www.s-pankki.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj

S-Banken lanserar ett nytt reklamkoncept för varumärket – Finlands mest okomplicerade bank uppfyller dagens kundförväntningar11.8.2025 09:24:04 EEST | Pressmeddelande

S-Banken lanserar en ny reklamkampanj för varumärket idag 11.8. I centrum för kampanjen står den fiktiva karaktären Per Tieeri. Med den lite humoristiska kampanjen vill S-Banken berätta för sina kunder att man vill vara Finlands mest okomplicerade bank. Att S-Banken är okomplicerad visar sig bland annat i bankens förmåga att förstå kundernas behov och erbjuda lättanvända och högkvalitativa digitala tjänster.

S-Pankki lanseeraa uuden brändimainonnan konseptin – Suomen mutkattomin pankki vastaa tämän päivän asiakasodotuksiin11.8.2025 09:24:04 EEST | Tiedote

S-Pankki lanseeraa tänään 11.8. uuden brändimainonnan kampanjan. Kampanjan keskiössä on kuvitteellinen henkilöhahmo Per Tieeri. Hieman humoristisenkin kampanjan myötä S-Pankki haluaa kertoa tahtotilastaan olla asiakkailleen Suomen mutkattomin pankki. Mutkattomuus näkyy S-Pankissa muun muassa asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisenä sekä helppokäyttöisinä ja laadukkaina digipalveluina.

Enkät: Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga att göra längre resor till sin stuga2.7.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande

Enligt en enkät som S-Banken låtit göra åker finländarna till stugan några gånger om året och det vanligaste sällskapet är maken eller makan. Vanligen stannar de ett par dagar på stugan, och för många är det den knappa fritiden som begränsar den tid som kan tillbringas på stugan. Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga än andra finländare att resa upp till 300 kilometer till sin stuga.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye