M-junat korvataan busseilla Pohjois-Haagasta pohjoiseen 11.–17.7.
Junaa korvaavia yhteyksiä tarjoavat bussilinjat:
- 499 Pohjois-Haagan asema–Myyrmäki–Vantaankoski
- 48 Pohjois-Haagan asema (Kaupintie)–Kannelmäki
- 49 Pohjois-Haagan asema–Malminkartano
Radan varrelta kulkee myös monia muita bussilinjoja, joita voi käyttää korvaavina yhteyksinä. Esimerkiksi Myyrmäestä ja Martinlaaksosta pääsee Helsinkiin busseilla 452, 453, 39 ja 516.
Matka-ajat pitenevät noin vartilla. Katkon aikaiset yhteydet löytyvät Reittioppaasta, kun matkan ajankohdaksi valitsee 11.–17.7. Korvaavien bussien reittikartat ja aikataulut löytyvät myös HSL:n verkkosivuilta hsl.fi.
Bussit pysähtyvät vain juna-asemien läheisyydessä olevilla pysäkeillä. Busseissa kelpaavat normaaliin tapaan kaikki HSL:n liput. Myös VR:n liput kelpaavat korvaavissa busseissa. Niitä ei kuitenkaan myydä bussissa, joten junamatkoille HSL-alueen ulkopuolelle voi ostaa lipun vasta junassa.
Vantaankosken rataa peruskorjataan kesällä 2013. Liikennevirasto uusii radan päällysrakenteen Kannelmäen ja Myyrmäen välisellä rataosuudella. Myös Piijoen ratasillan vesieriste uusitaan. Työt ovat osa Huopalahti–Vantaankoski-hanketta, jossa rataa peruskorjataan vuosina 2010–2014. Työt tekee Lemminkäinen Infra Oy.
Lisätietoja: HSL, joukkoliikennesuunnittelija Petri Nissinen, puh. 040 161 2197
Avainsanat
Tietoja julkaisijasta
Helsingin seudun liikenne HSL vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta, tilaamisesta ja lipuista sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on noin 400 työntekijää. Vuonna 2023 HSL:n toimintakulut olivat 830 miljoonaa euroa ja toimintatuotot 876 miljoonaa euroa. HSL:n liikennevälineiden kyytiin noustiin vuoden 2023 aikana 344 miljoonaa kertaa, mikä on suurin osa Suomen joukkoliikennematkoista.
Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta HSL Helsingin seudun liikenne
HSL:n selvitys: Jopa joka toinen voisi tehdä enemmän lähitöitä, jos työmatkaa tuettaisiin – etenkin nuorille hybridityö tärkeää2.5.2025 10:00:02 EEST | Tiedote
Monella työpaikalla keskustellaan nyt työnteon paikoista ja hybridityön sujuvoittamisesta. HSL:n tuoreen kyselytutkimuksen mukaan työmatkaetu voisi ratkaista yhden hybridityön kipukohdista. Kyselyn mukaan jopa yli puolet HSL-alueella asuvista työssäkäyvistä voisi olla valmis tulemaan useammin toimistolle, jos työmatkakuluja tuettaisiin. Nuorista lähes 90 prosenttia arvostaa työmatkan tukemista.
HSL:n tavoitteena on avata HSL-kortin nettilataus 14.5. – samassa yhteydessä muitakin muutoksia lippujen ostamiseen16.4.2025 13:10:00 EEST | Tiedote
HSL-lippukaupan on tarkoitus avautua 14.5., minkä jälkeen HSL-korttia voi jälleen ladata netissä. Tämänhetkisen suunnitelman mukaan HSL alkaa siirtää palveluitaan uuteen taustajärjestelmään maanantaina 12.5., jolloin myös osa lippuautomaateista suljetaan ja yhteiskäyttöisten eli haltijakohtaisten HSL-korttien käyttö päättyy. Aikataulun toteutuminen edellyttää, että järjestelmien testaukset saadaan tehtyä onnistuneesti. Muutokset eivät koske HSL-sovelluksen käyttäjiä.
HSL:n Kun tulin näkyväksi -podcast avaa uusia reittejä oman jutun löytämiseen11.4.2025 13:51:22 EEST | Tiedote
Millaisen matkan ihminen kulkee tullakseen omaksi itsekseen? Vaatiiko oman identiteetin löytäminen vuosia, kilometrejä ja erilaisia ratikka- ja bussireittejä – vai tuleeko ihminen näkyväksi vain kohtaamisten ja muiden hyväksynnän myötä?
HSL:n hallituksen päätöksiä 8.4.20258.4.2025 14:28:56 EEST | Tiedote
HSL:n hallitus kokoontui 8. huhtikuuta 2025 ja päätti seuraavista asioista.
HSL tavoittelee Helsingin seudulle laadukkaampaa ja yhtenäisempää raideliikennettä8.4.2025 12:43:10 EEST | Tiedote
HSL:n nykyiset raideliikenteen sopimukset umpeutuvat 2030-luvulla. Tulevaisuuden raideliikenne on HSL-alueella järjestettävä EU:n palvelusopimusasetuksen mukaisesti, kuten muukin joukkoliikenne –julkiset hankinnat on lähtökohtaisesti kilpailutettava. Toimiva raideliikenteen markkina koko Suomessa on siksi elinehto myös HSL:n raideliikenteen toimivuudelle. HSL pyrkii nyt varmistamaan, että lähijuna- ja kaupunkiraideliikenne seudun asukkaille voidaan järjestää myös tulevaisuudessa mahdollisimman laadukkaasti ja edullisesti.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme