Pysäkkinäytöt viritettiin asiakkaan taajuudelle

HSL:n uudet sähköiset pysäkkinäytöt on saatu hiottua ulkoasultaan ja toiminnallisuudeltaan sellaisiksi, että ne voidaan ottaa käyttöön lokakuun aikana kaikilla TFT-näytöillä. Ensi vaiheessa uudet versiot otetaan käyttöön raitiovaunu- ja bussipysäkeillä sekä vähitellen myös terminaaleissa ja aulatiloissa sijaitsevilla näytöillä.
”Nyt käyttöön otettavissa näytöissä näkyvät vahvasti asiakkaiden toivomukset. Testasimme näyttöjä kesällä kantakaupungin raitiovaunupysäkeillä, ja pyysimme asiakkailta niistä palautetta pikapalautejärjestelmällä. Kehittämisehdotusten lisäksi saimme runsaasti positiivista palautetta näyttöjen selkeydestä”, kertoo informaatiosuunnittelija Ossi Berg HSL:n matkustajainformaatiotiimistä.
Pikapalaute on HSL:n ja liikennöitsijöiden yhdessä ideoima järjestelmä nopeita korjauspyyntöjä, reaaliaikaista raportointia ja asiakaspalautetta varten. Se on käytössä kuljettajien sosiaalitiloissa, raitiovaunupysäkeillä ja raitiovaunuissa, kaupunkipyöräasemilla ja sitä testataan metrojunissa. Lisäksi pikapalaute otetaan käyttöön länsimetron uusilla asemilla tänä syksynä. Pikapalautetta voi antaa esimerkiksi rikkoutuneesta pysäkkinäytöstä, ja tieto ohjautuu ilman välikäsiä suoraan korjaajalle. Matkustajan ei tarvitse muuta kuin rastittaa mikä on vikana. Palautetta voi antaa kännykän NFC-toiminnon tai QR-koodilukijan avulla tai osoitteessa hsl.fi/fixit + pysäkkikohtainen koodi.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Informaatiosuunnittelija Ossi Berg, 040 753 6651
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta HSL Helsingin seudun liikenne
HSL:n selvitys: Jopa joka toinen voisi tehdä enemmän lähitöitä, jos työmatkaa tuettaisiin – etenkin nuorille hybridityö tärkeää2.5.2025 10:00:02 EEST | Tiedote
Monella työpaikalla keskustellaan nyt työnteon paikoista ja hybridityön sujuvoittamisesta. HSL:n tuoreen kyselytutkimuksen mukaan työmatkaetu voisi ratkaista yhden hybridityön kipukohdista. Kyselyn mukaan jopa yli puolet HSL-alueella asuvista työssäkäyvistä voisi olla valmis tulemaan useammin toimistolle, jos työmatkakuluja tuettaisiin. Nuorista lähes 90 prosenttia arvostaa työmatkan tukemista.
HSL:n tavoitteena on avata HSL-kortin nettilataus 14.5. – samassa yhteydessä muitakin muutoksia lippujen ostamiseen16.4.2025 13:10:00 EEST | Tiedote
HSL-lippukaupan on tarkoitus avautua 14.5., minkä jälkeen HSL-korttia voi jälleen ladata netissä. Tämänhetkisen suunnitelman mukaan HSL alkaa siirtää palveluitaan uuteen taustajärjestelmään maanantaina 12.5., jolloin myös osa lippuautomaateista suljetaan ja yhteiskäyttöisten eli haltijakohtaisten HSL-korttien käyttö päättyy. Aikataulun toteutuminen edellyttää, että järjestelmien testaukset saadaan tehtyä onnistuneesti. Muutokset eivät koske HSL-sovelluksen käyttäjiä.
HSL:n Kun tulin näkyväksi -podcast avaa uusia reittejä oman jutun löytämiseen11.4.2025 13:51:22 EEST | Tiedote
Millaisen matkan ihminen kulkee tullakseen omaksi itsekseen? Vaatiiko oman identiteetin löytäminen vuosia, kilometrejä ja erilaisia ratikka- ja bussireittejä – vai tuleeko ihminen näkyväksi vain kohtaamisten ja muiden hyväksynnän myötä?
HSL:n hallituksen päätöksiä 8.4.20258.4.2025 14:28:56 EEST | Tiedote
HSL:n hallitus kokoontui 8. huhtikuuta 2025 ja päätti seuraavista asioista.
HSL tavoittelee Helsingin seudulle laadukkaampaa ja yhtenäisempää raideliikennettä8.4.2025 12:43:10 EEST | Tiedote
HSL:n nykyiset raideliikenteen sopimukset umpeutuvat 2030-luvulla. Tulevaisuuden raideliikenne on HSL-alueella järjestettävä EU:n palvelusopimusasetuksen mukaisesti, kuten muukin joukkoliikenne –julkiset hankinnat on lähtökohtaisesti kilpailutettava. Toimiva raideliikenteen markkina koko Suomessa on siksi elinehto myös HSL:n raideliikenteen toimivuudelle. HSL pyrkii nyt varmistamaan, että lähijuna- ja kaupunkiraideliikenne seudun asukkaille voidaan järjestää myös tulevaisuudessa mahdollisimman laadukkaasti ja edullisesti.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme