Teknologia löytää tiensä keittiötyöhön ja julkiseen ruokapalveluun

Aterian ohjelmasisällössä puhutaan tänä syksynä tulevaisuuden ruokapalvelusta. Suomen ammattikeittiöissä tarjotaan päivittäin lähes 2,5 miljoonaa ruoka-annosta ja ammattikeittiöissä valmistettua ruokaa nauttii joka kolmas suomalainen. Ruokapalveluammattilaiset ovat motivoituneita ja ylpeitä tekemästään työstä. Suurimpana haasteena pirstaloituneessa työkentässä on uupuminen ja työhyvinvoinnin ylläpito.

Entä miten tähän liittyy eKeittiö? Keittiötyö muuttuu ja digitalisoituu siinä missä muutkin toimialat. EKeittiöön kytkeytyvä Tuottava ja tehokas ammattikeittiö -hanke on loppusuoralla. Hankkeessa kehitettiin ammattikeittiöiden työprosesseja kiinnittäen erityisesti huomiota työhyvinvointiin sekä haettiin mahdollisuuksia laiteteknologioiden entistä parempaan hyödyntämiseen. Näillä kehityskohteilla on suora yhteys työntekijöiden terveyteen sekä kykyyn saada toiminnasta tehokkaampaa, ekologisempaa ja tuottavampaa.

-Kumpi tuli ensin, muna vai kana? Kumpi tukee tuottavuutta, digitalisaatio vai työhyvinvointi? Vai voisiko digitalisaatio jopa tukea sekä tuottavuutta että työhyvinvointia?, kysyy projektipäällikkö ja lehtori Tiina Tuovinen Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta. Tuovinen myös lupaa vastata kysymykseen Aterian työhyvinvointiin liittyvässä iltapäivässä.

Vuoden Keittiöteko –voittaja palkitaan Ateriassa

Vuoden Keittiöteko -kilpailussa etsittiin tekoa tai tiimiä, joka on luonut ammattikeittiöön uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palvelumalleja, luonut elämyksiä aterian nauttijalle sekä uudistanut vanhoja, toimimattomia malleja sekä tehostanut yrityksen tai Suomen yhteisten varojen käyttöä tinkimättä mausta ja laadusta.

Vuoden Keittiöteko -tuomaristo kokoontui tiistai-iltana 31.10.2017 valitsemaan Vuoden Keittiöteko 2017 -voittajaa. Sekä kilpailun voittaja että yleisön suosikki on valittu ja voittajat julkistetaan Ateria-tapahtumassa 7.11.2017 klo 13.

Lisätietoja ja kilpailua koskevat kysymykset: Riikka Raatikainen, Fredman, riikka.raatikainen@fredmangroup.com

Aika: tiistai 7.11.2017 klo 8.30 -16.00

Paikka: Wanha Satama, Pikku Satamakatu 3-5, 00160 Helsinki

Järjestäjä: Helsingin Messut Oy Wanha Satama

Lisätiedot: tuottaja Anu Turkia, anu.turkia@wanhasatama.com, 050 550 5197

Tapahtumaan on vapaa pääsy, median ilmoittautuminen ja akkreditointi tapahtuu paikan päällä infopisteessä.

ATERIA 2017 pähkinänkuoressa: Tapahtuma on yhdettätoista kertaa järjestettävä julkisen ruokapalvelun ammattilaisille suunnattu ammattitapahtuma. Kävijöitä odotetaan n. 600 henkilöä. Päivän ohjelma koostuu ajankohtaisista seminaariesityksistä. Tapahtuman ohjelma ja lisätietoa osoitteessa: www.julkinenateria.fi

Tuottaja
Anu Turkia
anu.turkia@wanhasatama.com

Wanhassa Satamassa järjestetään päättäjille ja asiantuntijoille kohdennettujen ammattita-pahtumien lisäksi ulkopuolisten tapahtumajärjestäjien messuja sekä pienempiä asiakastilaisuuksia, juhlia, kongresseja ja kokouksia. Kävijöitä Wanhassa Satamassa on vuosittain noin 150 000. Wanha Satama kuuluu Suomen Messut -konserniin, joka on alansa ehdoton markkinajohtaja.

Mistään ei voi olla satasen varma, mutta... aina joku kasvaa! - sijoitusmarkkinoiden tuoreimmat kuulumiset SIJOITUS INVEST 2015 -tapahtumassa9.11.2015 14:18:22 EET | Tiedote

Paikalla sijoittamisen kovimmat asiantuntijat sekä kiinnostavimmat pörssiyhtiöt! Wanhan Sataman SIJOITUS INVEST pureutuu talouden suhdanteisiin sekä ajankohtaiseen sijoitustarjontaan. Se marssittaa esiin lähes 200:ssä eri puheenvuorossa pörssiyhtiöiden ylimmän johdon kertomaan näkemyksensä yhtiöidensä tulevaisuudesta sekä rahastoyhtiöiden johtajat ja analyytikot ottamaan kantaa osakemarkkinoiden kehitysnäkymiin. Tapahtumassa on mukana lähes 60 yritystä, joista yli puolet on pörssiyhtiöitä. Tämän vuoden uutuutena on kontaktialue. Siellä sijoittajat pääsevät entistä näppärämmin tapaamaan kiinnostavien pörssiyhtiöiden edustajia.