Messukeskus

GoExpo Winter toi uusia lajeja talviurheilumessuille

Jaa
Uusi talvitapahtuma GoExpo Winter osoitti kuluttajille, että talvi on täynnä erilaisia harrastusmahdollisuuksia. Testaajia riitti viikonlopun aikana mäkeen, ladulle ja jäälle sekä fillariradalle, lumilautakouluun ja jääkolkkailemaan. Messuilla tehtiin myös ostoksia tulevalle talvikaudelle. GoExpo Winter järjestettiin Messukeskuksessa 3.–5.11. samaan aikaan pelitapahtuma GameXpon kanssa.
Kunnon välineillä pyöräily onnistuu myös talvella. Kuva: GoExpo Winter, Messukeskus.
Kunnon välineillä pyöräily onnistuu myös talvella. Kuva: GoExpo Winter, Messukeskus.

GoExpo Winter uudisti talviharrastamisen messutapahtuman kertaheitolla laajentamalla lajikirjoa ja tuomalla tapahtumaan mukaan myös vahvan after ski -puolen saunamaailmoineen ja poreineen. Lisäksi iso lumimäki, jääkenttä, hallissa satanut lumi, isot katosta roikkuvat hiutaleet, osastojen upeat hiihtokylä- ja talvimaisemarakenteet ja erilaiset somisteet toivat halliin juuri sitä talven tunnelmaa, jota haluttiin.

- Tapahtuma on ottanut ison harppauksen, täällä on mageita juttuja ja enemmän fiilistä kuin ennen. Messuilla tärkein juttu on se, että ihmiset viihtyvät, kommentoi Aki Himanen alppi- ja hiihtolajien erikoisliike Suksistudiosta.

Talvivarusteiden myynti starttasi

GoExpo Winterissä ja GameXpossa vieraili alustavien tietojen mukaan lähes 25 000 kävijää. Kantar TNS:n tekemän kävijätutkimuksen mukaan 60 % GoExpo Winterin messukävijöistä teki hankintoja tulevaa talvea varten. Vaatteiden lisäksi ostoskasseihin pakattiin eri lajien varusteita ja välineitä.

- Erikoistuotteet ja uusi teknologia, kuten esimerkiksi lumivyöryreput, menivät kaupaksi. Ihmiset haluavat investoida, ja sekä kotimaisuus että ympäristöystävällisyys olivat tärkeitä tekijöitä ostopäätösten takana, kertoo Miika Vuorio OAC:stä, joka on muun muassa retkeily- ja talviurheiluvälineiden maahantuoja Suomessa.

Kävijätutkimuksen mukaan 70 % kävijöistä tuli messuille aikomuksenaan tavata osastoilla asiantuntijoita. 75 % tuli hakemaan vinkkejä tuleviin hankintoihin. Monotestikeskuksessa vieraili messujen aikana runsaasti asiakkaita, jotka olivat hankkimassa uusia laskettelumonoja.

- Laskettelumono on palvelutuote, jota ei pääse testaamaan mäessä ennen ostopäätöstä. Siksi kuluttajat haluavat laskettelumonoja ostaessaan hyvän valikoiman lisäksi palvelua ja asiantuntevaa osaamista. Näitä kaikkia kolmea pystyimme tarjoamaan messuilla, kertoo muun muassa Dalbellon monoja maahantuovan Parmax Oy:n Mikko Parma.

Kuvia tapahtumasta löytyy mediapankista osoitteesta http://mediabank.messukeskus.com.

GoExpo Winter seuraavan kerran 2.–4.11.2018 Messukeskuksessa, Helsingissä.

Seuraavat yleisötapahtumat Messukeskuksessa ovat ELMA, Kädentaito, OutletExpo ja Metsämessut 10. –12.11. sekä Lemmikki 11. –12.11.

Lisätietoja:

Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com
www.goexpowinter.fi #goexpowinter

Kuvat

Kunnon välineillä pyöräily onnistuu myös talvella. Kuva: GoExpo Winter, Messukeskus.
Kunnon välineillä pyöräily onnistuu myös talvella. Kuva: GoExpo Winter, Messukeskus.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.

Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2024 pääkaupunkiseudulle 245 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 3335 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.

Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 245 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 3,335 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Messukeskus Areena rakentuu Pasilaan kesän aikana – 5000 henkilön liikuteltava katsomo nähdään Nordic Business Forumissa syyskuussa27.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin Messukeskuksen uuden tapahtuma-areenan rakennus- ja asennustyöt ovat alkaneet Pasilassa. Kesän lopussa käytössä on 5000 henkilön liikuteltava katsomokokonaisuus, joka nähdään Nordic Business Forumissa syyskuussa ja Suomen suurimmassa vuosittaisessa sisäurheilutapahtumassa Helsinki International Horse Show:ssa helmi–maaliskuussa 2026. Messukeskus Areena täydentää Helsingin tapahtumatilatarjontaa keskikokoisten areenojen osalta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye