Fysios osti Lahden Diakonialaitoksen (Dilan) fysioterapiatoiminnot

Lahden Diakonialaitoksen fysioterapiatoiminnot siirtyvät liiketoimintakaupalla Fysios-ketjuun 1.2.2018. Fysios on vuonna 2015 perustettu suomalainen, valtakunnallinen fysioterapiaketju, johon kuuluu 57 toimipistettä 26:lla paikkakunnalla, ja se työllistää jo lähes 400 alan ammattilaista.

Lahden keskustassa, uudistetuissa Diakonialaitoksen tiloissa sijaitsevat fysioterapiatoiminnot tarjoavat apua erilaisiin tuki- ja liikuntaelinvaivoihin, leikkauksesta ja tapaturmista kuntoutumiseen sekä kuntoutukseen liikunta- ja toimintakyvyn alennuttua vamman tai sairauden vuoksi. Palvelutarjonta sisältää yksilöfysioterapiaa ja kuntoutusta, kuntosali- ja liikuntaryhmiä sekä päivä- ja kotikuntoutusta. Yksilöllisesti suunniteltua kuntoutusta voidaan toteuttaa kotona, työpaikalla sekä Dilan toimipisteessä Lahden keskustassa.

”Vahva kumppanuusverkosto on osa Dilan liiketoimintastrategiaa. Fysioterapiatoimintojemme siirtyminen Fysiosiin takaa sen, että fysioterapiapalvelut kehittyvät ja voimme tarjota erinomaisia fysioterapiapalveluita asiakkaillemme jatkossakin. Fysios tuo mukanaan uusia kuntouttavia palveluja ja toimintamalleja Dilan asiakasryhmille, erityisesti ikäihmisille. Yhteistyö Fysiosin fysioterapiatoimintojen ja Dilan palveluasumisen ja kotipalvelujen kanssa jatkuu tiiviinä liiketoimintakaupan jälkeenkin”, sanoo Tiina Mäkelä, Dilan toimitusjohtaja.

”Fysiosin toiminta perustuu koulutettuun, ammattitaitoiseen henkilökuntaan ja toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toiminnassamme painottuu terapeutin ja asiakkaan välinen hoitosuhde, joka on ensiarvoisen tärkeä hyvän hoitotuloksen saavuttamiseksi. Valtakunnallinen Fysios-ketju pitää huolen työntekijöidensä ammatillisesta kehittämisestä ja tiedon jakamisesta sen eri yksiköiden välillä. Dilan fysioterapiatoimintojen pitkä historia ja toimipaikan tunnettavuus sekä hyvä sijainti vahvistaa Fysiosin toimintaa erinomaisesti Lahden alueella”, iloitsee Fysios Lahden alueen toimitusjohtaja Sami Rantanen.

Heikki Tiitinen, toimitusjohtaja, Fysios, p. 0400 648 663, heikki.tiitinen@fysios.fi
Sami Rantanen, toimitusjohtaja, Fysios Lahti p. 010 237 7236
Tiina Mäkelä, toimitusjohtaja Lahden Diakonialaitos p. 044 713 2200