Destia Oy

Vt 5 Mikkeli–Nuutilanmäki ST-urakkasopimus allekirjoitettu

Jaa
Vt 5 Mikkeli–Nuutilanmäki ST-urakkasopimuksen allekirjoittivat hankkeen projektipäällikkö Harri Liikanen Liikennevirastosta, projektijohtaja Harri Korhonen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo Destia Oy:stä, suunnittelu ja hankkeet -toimialajohtaja Mirja Noukka Liikennevirastosta sekä Destia Oy:n vt. toimitusjohtaja Arto Pohjonen.
Vt 5 Mikkeli–Nuutilanmäki ST-urakkasopimuksen allekirjoittivat hankkeen projektipäällikkö Harri Liikanen Liikennevirastosta, projektijohtaja Harri Korhonen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo Destia Oy:stä, suunnittelu ja hankkeet -toimialajohtaja Mirja Noukka Liikennevirastosta sekä Destia Oy:n vt. toimitusjohtaja Arto Pohjonen.

Vt 5 Mikkeli–Juva -hankkeen ensimmäinen urakka Mikkelin ja Nuutilanmäen välillä nytkähtää liikkeelle. Liikennevirasto ja Destia Oy allekirjoittivat urakkasopimuksen hankkeesta maanantaina 29.1.2018.

Hanke toteutetaan suunnittele ja toteuta (ST) -muotoisena urakkana. Urakka-alue alkaa Mikkelin Tuppuralan eritasoliittymästä ja päättyy Tuhkalan risteyksen eteläpuolelle. Varsinaiset rakennustyöt alkavat huhtikuun alussa ja urakka valmistuu vuonna 2021.

Urakkaan kuuluva rakennussuunnittelu alkaa välittömästi. Varsinaiset rakennustyöt alkavat Mikkelin kaupungin ja Juvan kunnan rajalla sijaitsevasta Huuhanahosta, missä sijaitsee pääosa urakan kalliosta. Työt Mikkelin kaupunkialueella alkavat kesän 2018 aikana.

- Missiomme luoda toimivampaa maailmaa käy toteen tässä urakassa; kyseessä on merkittävä parannus myös valtakunnalliseen ja alueelliseen infrastruktuuriin. Olemme innoissamme päästessämme aloittamaan työt ja hyödyntämään laaja-alaisesti Destian asiantuntijuutta sekä ammattitaitoa koko infran elinkaarelta, kommentoi Destian Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo.

Lisätietoja:
Projektipäällikkö Harri Liikanen, Liikennevirasto, puh. 029 534 3007, harri.liikanen@liikennevirasto.fi 
Projektijohtaja Harri Korhonen, Destia Oy, puh. 0400 943 596, harri.korhonen@destia.fi

Avainsanat

Kuvat

Vt 5 Mikkeli–Nuutilanmäki ST-urakkasopimuksen allekirjoittivat hankkeen projektipäällikkö Harri Liikanen Liikennevirastosta, projektijohtaja Harri Korhonen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo Destia Oy:stä, suunnittelu ja hankkeet -toimialajohtaja Mirja Noukka Liikennevirastosta sekä Destia Oy:n vt. toimitusjohtaja Arto Pohjonen.
Vt 5 Mikkeli–Nuutilanmäki ST-urakkasopimuksen allekirjoittivat hankkeen projektipäällikkö Harri Liikanen Liikennevirastosta, projektijohtaja Harri Korhonen ja Itä-Suomen tulosyksikön johtaja Pasi Kailasalo Destia Oy:stä, suunnittelu ja hankkeet -toimialajohtaja Mirja Noukka Liikennevirastosta sekä Destia Oy:n vt. toimitusjohtaja Arto Pohjonen.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Destia Oy
Destia Oy
Firdonkatu 2 T 151
00520 Helsinki

020 444 11https://www.destia.fi/

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli yli MEUR 490. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Destia Oy

Destia parantaa rataa Lievestuoreen ja Hankasalmen välillä11.6.2025 10:16:43 EEST | Tiedote

Destia on voittanut Väylävirastolta vaativan radan päällysrakenneurakan Lievestuoreen ja Hankasalmen välillä. 8,8 miljoonan euron arvoinen urakka on osa laajempaa radan parantamishanketta Jyväskylän ja Pieksämäen välillä, missä rataosuus on elinkaarensa loppupuolella. Korjauksilla varmistetaan radan käytettävyys ja radalla kulkevan tavara- ja henkilöjunaliikenteen toimivuus ja turvallisuus tuleviksi vuosikymmeniksi.

Destia ehdottaa päästökannustinta infrahankkeiden tarjouskilpailuihin9.6.2025 13:29:23 EEST | Tiedote

Destia ehdottaa infrahankkeiden kilpailutuksiin hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen kannustavaa elementtiä, jotta infra-ala voisi tehokkaammin edistää Suomen hiilineutraaliustavoitteita. Liikenneinfrastruktuurin rakentaminen ja kunnossapito tuottavat noin neljä prosenttia Suomen kasvihuonekaasupäästöistä. Vaikka osa Suomen kaupungeista tekee jo ilmastotoimia infrarakentamisen päästöjen vähentämiseksi, valtionhallinnossa infra-alalle ei ole vielä kohdistettu selkeitä päästövähennystoimenpiteitä. Se hidastaa infrarakentamisen ja kunnossapidon päästöjen vähentämistä.

Destia ja Normivalaistus saneeraavat Vuosaaren maantietunnelin6.6.2025 10:07:17 EEST | Tiedote

Fintraffic ja Uudenmaan ELY-keskus ovat valinneet Destian ja Normivalaistus Oy:n muodostaman työyhteenliittymän toteuttamaan Vuosaaren satamaan johtavan maantietunnelin peruskorjauksen Helsingissä. Urakassa saneerataan Vuosaaren sataman ja Kehä III:n yhdistävien kahden 1,6 kilometriä pitkän tunnelin elinkaarensa lopussa olevaa tunnelitekniikkaa ja rakenteita. Noin 26 miljoonan euron arvoisessa urakassa Destia vastaa infra- ja kalliorakentamisesta sekä korkeajännitetöistä. Normivalaistus toteuttaa urakan telematiikka- ja valaistustyöt.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye