VMP-interior

Uutuus Suomessa – Hoitoalan ammattilaisten kanssa kehitetty NEROHEALTH-tuotesarja vapauttaa aikaa hoitotyöhön ja parantaa lääketurvallisuutta

Innovatiivinen NEROHEALTH-tuotesarja avaa uusia mahdollisuuksia sairaalan hoitoketjun suunnitteluun ja rakentamiseen. – NEROHEALTH-tuotteet tarjoavat Suomen markkinoille ennennäkemättömiä ratkaisuja. Olemme saaneet innostunutta palautetta terveydenhuollon ammattilaisilta, joten odotuksemme tuotesarjan suhteen ovat korkealla, sanoo myyntipäällikkö Tuomas Kärki VMP-interiorilta.

Suomen markkinoilla ainutlaatuisen, hoitotyöhön tarkoitetun tuotesarjan kehitystyötä on tehty tiiviissä yhteistyössä laitetoimittajien ja hoitoalan ammattilaisten kanssa. Esimerkiksi YSI-hankkeen yhteiskehittämisen kautta saatiin Suomen markkinoille käyttäjien tarpeisiin vastaava NEROCARE-hoitovaunu. Innovaatiokilpailussa Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri ja Oulun yliopisto etsivät yritysmaailmasta uudenlaisia ratkaisuja tulevaisuuden sairaalapalveluihin. Ideoiden arvioinnissa painotettiin niiden tuomaa lisäarvoa potilaan, terveydenhuollon ammattilaisen ja koko sairaalan näkökulmasta.

– Voimme iloisina todeta, että meillä on mielestämme Suomen ylivoimaisesti paras ja edistyksellisin hoitovaunu. Se vastaa tutkitusti käyttäjiltä tulleisiin toiveisiin ja siinä yhdistyy monia käytännön kannalta erinomaisia ominaisuuksia. Yhteiskehittämisen myötä saimme arvokasta tietoa Oulun yliopistollisen sairaalan henkilökunnalta ja vaunumme on helposti räätälöitävissä aina käyttökohteen mukaan, kertoo myyntipäällikkö Tuomas Kärki VMP-interiorilta.

NEROHEALTH-tuotesarjaan kuuluu myös NEROSAFE-älylääkekaappi, jonka valttina on lääketurvallisuuden parantaminen. Älylääkekaappi yhdessä sarjan NEROBOT-mobiilirobotin kanssa auttavat parantamaan esimerkiksi lääkejakelun prosessia sekä hoitohenkilökunnan työn että potilasturvallisuuden kannalta.

NEROHEALTH-sarjan tuotteita on esittelyssä alan tapahtumissa, esim. Helsingissä Kehittyvä Vanhustyö -tilaisuudessa 13.2. ja Sairaanhoitajapäivillä 22.–23.3.

Uuteen NEROHEALTH-sarjaan kuuluvat tällä hetkellä:

-       NEROCARE-hoitovaunu

-       NEROSAFE-älylääkekaappi

-       NEROBOT-mobiilirobotti

YSI Innovaatiokilpailu oli osa Yliopistosairaalat innovaatioalustana -hanketta, joka painottui Ouluun ja Turkuun. Hankkeen tarkoituksena on synnyttää alalle uutta, kasvuhakuista liiketoimintaa ja arjen innovaatioita, joiden avulla voidaan tehostaa päivittäistä toimintaa, parantaa laatua ja saavuttaa kustannussäästöjä. Hankkeessa olivat mukana Turku Science Park, Turun yliopisto, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri, Oulun yliopisto sekä Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri.

Tuomas Kärki, myyntipäällikkö, VMP-interior
tuomas.karki@vmp-interior.fi

VMP-interior
Hallitie 4
26510 Rauma

02 824 1000http://www.vmp-interior.fi

Raumalainen VMP-interior on Suomen johtava apteekkisuunnitteluyritys. Hoitoalalle yritys suunnittelee ja toteuttaa lääkehuoneita sekä logistiikkaan ja lääketurvallisuuteen liittyviä innovatiivisia ratkaisuja. VMP-interior työllistää 17 ihmistä ja sen liikevaihto on vajaat 4 miljoonaa euroa. VMP-interior palkittiin vuonna 2017 Satakunnan Vuoden Yrittäjänä.