FSP valitsi viestintäkumppanikseen kasvua tekevän Zerotenin

FSP Finnish Steel Painting Oy on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista teollisen pintakäsittelyalan yrityksistä. Se työllistää noin 220 henkeä Suomessa, Virossa ja Puolassa.
Aiemmin FSP julkaisi sidosryhmälehteä, lähetti lehdistötiedotteita ja sillä oli verkkopalvelu. Viestintään ja markkinointiin haluttiin kuitenkin harkitumpi linja ja toimivaa sisältöä. Zeroten Oy uudisti FSP:n ilmeen sekä jalosti yrityksen markkinointiviestintää suunnitelmallisemmaksi ja monikanavaiseksi.
– Pintakäsittelyalalla ei perinteisesti ole totuttu erityisen aktiiviseen markkinointiin tai viestintään, eikä myöskään läpinäkyvään viestintään, kertoo lähtökohdista Pasi Miettinen, Zeroten Oy:n toimitusjohtaja. – Saimme meille mieluisan pähkinän siitä, miten muuttaa yrityksen ja mahdollisesti koko toimialan käytänteitä.
– Yhdessä FSP:n kanssa laadimme heille viestintästrategian ja kattotason viestinnän vuosikellon. Sen mukaisesti viestintä laajentui monikanavaiseksi. Se kattaa nyt sidosryhmälehden ja tiedotteiden lisäksi esimerkiksi uutiskirjeitä, verkkoartikkeleita, sosiaalisen median suunnitelman ja asiakaskontaktointia helpottavia toimenpiteitä – ilman merkittäviä kustannusten nousuja. FSP:n bisnes on vain kääritty uudenlaiseen pakettiin ja siitä kerrotaan avoimesti ja aktiivisesti.
– Verkkoon olemme tuottaneet myös erilaista videosisältöä ja mm. Pintakäsittelyn ostajan oppaan. Se edustaa alalla rajoja rikkovaa läpinäkyvyyttä.
Osana läpinäkyvyyttä ja aiempaa vuorovaikutuksellisempaa linjaa on luotu myös FSP:n kasvot -haastattelusarja. Sen ensimmäisessä osassa FSP:n toimitusjohtaja Pentti Virtanen kertoo alasta, yrityksestä ja itsestäänkin.
Lisää asiakaskontakteja
Aktiivinen viestintä on perusteltua myös perinteisesti tuotelähtöiseksi mielletyssä yritystoiminnassa.
– Zerotenin avulla FSP on saanut kasvaneen medianäkyvyyden lisäksi uusia asiakaskontakteja, eli konkreettisesti mitattavaa kaupallista etua. Uudenlainen tekeminen on vasta alkanut ja olemme saaneet siitä hyvää palautetta niin henkilöstöltä kuin eri sidosryhmiltä, FSP:n myynti- ja markkinointijohtaja Sanna Parkkonen summaa.
Zeroten Oy on vuonna 2013 perustettu voimakkaassa kasvussa oleva 10 hengen markkinointi- ja viestintätoimisto, joka toimii Helsingin Malmilta käsin. Se auttaa on noin 50 asiakasta eri toimialoilta Suomessa ja Euroopassa. Zerotenin budjetoitu liikevaihto vuodelle 2018 on noin 0,9 M€.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Zeroten Oy, toimitusjohtaja, Pasi Miettinen, 040 519 8451, pasi.miettinen@zeroten.fi
FSP Finnish Steel Painting Oy, myynti- ja markkinointijohtaja, Sanna Parkkonen, 040 532 215, sanna.parkkonen@fspcorp.com
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
The Satama Oy on suomalainen, henkilökuntansa omistama yritys, joka yhdistää konsultoinnin, markkinoinnin ja yritystapahtumat asiakkaan tavoitetilaan ohjaavaksi palvelukokonaisuudeksi. Yritys työllistää noin 18 henkilöä. Vuonna 2024 liikevaihto oli noin 3,2 miljoonaa euroa, ja vuodelle 2025 tavoitteena on noin 4 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta The Satama Oy
62-vuotias kestävyyslegenda haastaa "hirveän" maailmanennätyksen Helsingissä – Jari Lampi tavoittelee 411 toiston rajaa sotilasmaastavedossa LOL Expossa10.4.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Helsingin Wanhassa Satamassa 12.4. järjestettävässä liikunta- ja hyvinvointitapahtumassa lanseerataan myös kaksi hyvinvointialan innovaatiota.
Liiketoimintakaupalla syntynyt uudentyyppinen kokonaisuus sai nimekseen The Satama6.2.2025 10:25:42 EET | Tiedote
Wanha Satama Interactive Oy:n ja Zeroten Oy:n liiketoimintakaupan myötä syntyi The Satama Oy, joka auttaa asiakkaitaan menestymään Suomen laajimpiin kuuluvalla uudella palveluportfoliolla.
Tutkimus: Tapahtumia järjestetään nyt enemmän asiakkaiden kuin oman henkilökunnan vuoksi20.11.2024 11:10:59 EET | Tiedote
Yhdistynyt tapahtumatila Wanha Satama ja mainostoimisto Zeroten (WS Zeroten Oy) selvitti tapahtumien ostajien näkemyksiä hankintojen tavoitteista ja kumppanin valinnasta oman brändityönsä yhteydessä lokakuun lopussa 2024. Tapahtumilla tavoitellaan nyt erityisesti asiakaskunnan sitouttamista, ja tapahtumatilan toivotaan mukautuvan tarpeeseen.
Wanha Satama Interactive ja Zeroten menivät yhteen19.8.2024 12:15:00 EEST | Tiedote
Wanha Satama Interactive Oy sekä Zeroten Oy ovat tehneet liiketoimintakaupan, jonka myötä Wanhan Sataman tapahtumatoiminta on siirtynyt Zerotenille. Yhdistyminen synnyttää monipuolisen tapahtuma- ja markkinointipalveluja tarjoavan WS ZeroTenin, jonka tavoitteena on paitsi kasvattaa osapuolten nykyisiä liiketoimintoja, myös lanseerata uusia.
Indoor Camping – Wanha Satama tarjoaa majoitusta myös Pori Jazzeilla3.6.2024 13:40:51 EEST | Tiedote
Indoor Camping Wanha Satama vastaa Pori Jazzien aikaiseen majoituspulaan tarjoamalla edullisen, silti laadukkaan majoitusvaihtoehdon festivaalien ajaksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme