Ruostumattomia teräskalusteita valmistava Kavika Oy on ostanut VisioMedi Oy:n

Ruostumattomia teräskalusteita valmistava Kavika Oy on ostanut terveydenhuollon kiintokalusteita valmistavan VisioMedi Oy:n koko osakekannan. Yritysostolla Kavika haluaa vahvistaa terveydenhuoltoalan tarjoomaansa niin kotimaassa kuin viennissä.

Järvenpääläinen Kavika Oy on erikoistunut sairaala- ja puhdastilakalusteiden sekä merenkulkualusten keittiöiden ja catering-tilojen mittatilauskalusteiden valmistukseen ruostumattomasta teräksestä. Yritysoston myötä Kavika laajentaa toimintaansa terveydenhuoltoalalla, joka on vahvassa kasvussa.

Kavikan ostamalla VisioMedillä on vahvaa osaamista terveydenhuollon kiintokalusteiden suunnittelussa ja tuotannossa. Yrityksen erityisosaamista ovat puukalusteiden valmistus ja Corian-materiaali. Jatkossa Kavika pystyy tarjoamaan entistä laajemman valikoiman räätälöityjä kokonaisratkaisuja niin rosteri- kuin puukalusteiden osalta. Ratkaisut ovat heti saatavilla sekä kotimaan että ulkomaan markkinoilla.

”VisioMedillä on jo valmiita ratkaisuja digitalisaatioon ja automaatioon, jotka saadaan otettua nyt laajemmin käyttöön Kavikan tuotteissa. Kavikan tuotantoa voidaan keskittää entistä paremmin ydinosaamisemme perusteella, mikä tehostaa toimintaa merkittävästi. Lisäksi yritysosto tulee parantamaan terveydenhuoltoalan tarjoomaamme”, summaa Kavikan toimitusjohtaja Jouni Lievonen yritysostoon vaikuttaneita syitä.

Myös jatkossa Kavika panostaa vahvasti kiertotalouden tukemiseen ja ympäristöystävällisyyteen. ”Ruostumattoman teräksen käyttöalueet ja sovellukset kasvavat nopeammin kuin muiden teräslaatujen, sillä ruostumaton teräs on 100 % kierrätettävää. Lisäksi tuotteemme valmistetaan Suomessa”, täydentää Lievonen.

VisioMedi jatkaa Kavika-konsernin tytäryhtiönä eikä yritysosto vaikuta henkilöstön määrään. Kavika-konsernin liikevaihto tulee olemaan 31.5. päättyvällä tilikaudella noin 11,5 miljoonaa euroa ja tavoite seuraavalle tilikaudelle on 13 miljoonaa euroa.

Jouni Lievonen
puh. +358 44 0494023
jouni.lievonen@kavika.fi

Tempo 4