ARROW Engineering Oy

Tuotannon tietovirtojen digitalisoinnilla kilpailukykyä teollisuudelle

ARROW Engineering lanseeraa valmistavalle teollisuudelle GEMA- järjestelmäratkaisun, jonka edistyksellinen teknologia auttaa teollisuutta viemään tuottavuutta ja tehtaan lattiatason prosessien kehittämistä aivan uudelle tasolle. GEMA hyödyntää viimeisimpiä innovaatiota anturiteknologiassa ja pilvipalveluissa, tarjoten ainoana Suomessa yhden käyttöliittymän ratkaisun digitalisoida tuotannossa tarvittavaa tietoa. Ratkaisusta hyötyvät koko valmistava teollisuus, operaattoreista konsernijohtoon. Alansa markkinajohtajana ARROW'lla on vakaa usko, että kevyt ja helppokäyttöinen ratkaisu kuten GEMA, tulee nostamaan kotimaisen teollisuuden kilpailukykyä globaalille tasolle. Sitä vaaditaan osaamisen ja työpaikkojen säilymiseen Suomessa myös tulevaisuudessa.

Uusin IioT-teknologia käytössä

Digitalisaatio ja siihen liittyvät uudet teknologiaratkaisut mahdollistavat GEMAn kytkeytymisen tuotantokoneisiin entistä yksinkertaisimmilla tavoilla. Tuotannosta automaattisesti kerättävä konetieto voidaan tuoda selaimessa toimivaan GEMA-järjestelmään ilman erillisiä asennuksia, pilvipalvelua hyödyntäen. Näin tuotannon työntekijällä on käsissään reaaliaikainen, läpinäkyvä tieto tuotannon tilasta, missä tahansa, millä päätelaitteella tahansa.

Työntekijät mukaan kilpailukyvyn parantamiseen

Tuotannon työntekijöille GEMA tarjoaa ainutlaatuisen kanavan vaikuttaa ja tuoda omat havainnot johdon tietoon. Työntekijää varten järjestelmä kerää yhteen paikkaan tiedot tilauksesta, tuotteesta, tehtävistä laatutarkistuksista tai vaikkapa käsillä olevista käyttäjäkunnossapidon töistä. Usean päällekkäisen järjestelmän käyttö vähenee, tieto ei enää henkilöidy ja muistettavien asioidenkin määrä laskee.

Monessa suomalaisessa tehtaassa kynä- ja paperimenetelmät istuvat edelleen tiukassa. Digitalisoitu, reaaliaikainen faktatieto puuttuu. Tuotannonjohtajalle GEMA tarjoaa automaattisesti kerätyn konetiedon, jota operaattori on kommenteillaan rikastanut.
Tämä mahdollistaa valmistuksen ja ihmisten johtamisen oikeaan tietoon
perustuen, ja vieläpä visuaalisella ja avoimella tavalla.

”Merkittävimmät innovaatiot liittyvät tiedonkeruuarkkitehtuuriin, käyttökokemukseen sekä asiakkaalle helposti hallittaviin mahdollisuuksiin personoida järjestelmä eri käyttäjille. Päämääränä on tarjota yhden käyttöliittymän ratkaisu tuotannon tekemisen ja kehittämisen hallintaan”, kertoo CEO Pekka Pylkkänen ARROW Engineering Oy:stä.
ARROW GEMAn kansainväliset toimitukset ovat alkaneet maaliskuussa.

Seija Hyppönen
Manager, Marketing and Communications
seija.hypponen@arroweng.fi

Pekka Pylkkänen
pekka.pylkkanen@arroweng.fi

Juho Vuohelainen
Director, Sales Operations
juho.vuohelainen@arroweng.fi

ARROW Engineering Oy

Luomme järjestelmäratkaisuja valmistavalle teollisuudelle tuotannon ja kunnossapidon operatiiviseen johtamiseen ja kehittämiseen. ARROW Operational Excellence -konseptimme keskittyy tuottavuuden ja päivittäisjohtamisen parantamiseen, tiedon digitalisoinnin ja visuaalisen johtamisen avulla. ARROW-järjestelmäratkaisun käyttöönoton myötä asiakasyritystemme tuottavuusloikka on ollut 30% tai jopa enemmän.  ARROW yhdistää ainutlaatuisella tavalla teknologiaa ja asiaosaamista. Henkilöstömme koostuu ammattilaisista, jotka työskentelevät asiantuntija- ja tuotekehitystiimeissä. ARROW on perustettu 1993. Yhtiön omistus on toimivalla johdolla. Palvelemme 500 asiakasyritystä, 30 eri maassa. Suomessa näihin lukeutuvat poikkeuksetta oman teollisuudenalansa johtavat yritykset.