Ulkoministeriö / Utrikesministeriet

MFA: 100 years of Finland's country branding through the film industry

Share
As a part of the centenary celebrations, the Ministry for Foreign Affairs together with the National Audiovisual Institute (KAVI) will organise a country branding seminar: 100 years of Finland's country branding through the film industry.

The seminar will be held on Wednesday 18 April from 15.00 to 17.30 at Orion, Eerikinkatu 15, Helsinki.

The seminar will present films that have marketed Finland over the years, such as Finland (1911), Suomi kutsuu (1940), Friendly Finland (1951), Urheileva Suomi (1974), Smith & Jonesin Finland for Adults (1987) as well as the most recent audiovisual material used in country branding work.

Seminar programme:

  • Opening of the seminar, Petri Salo, Ambassador for 100-year-old Ministry for Foreign Affairs
  • Early days of country branding films, Jari Sedergren, Docent, Special Researcher, KAVI
  • 1980–1990, Louis Clerck, Docent, Professor, University of Turku
  • Country branding in today's audiovisual world, Petra Theman, Director, Unit for Public Diplomacy, Ministry for Foreign Affairs

Please, register by 15 April via this link: https://www.lyyti.in/maakuvaseminaari

Inquiries: Ambassador Petri Salo, tel. +358 295 351 018, and Tiina Tähtinen, Desk Officer responsible for the Foreign Ministry's centenary celebrations, tel. +358 295 351 765.

The Foreign Ministry's email addresses are of the format firstname.lastname@formin.fi.

Links

About Ulkoministeriö / Utrikesministeriet

Ulkoministeriö / Utrikesministeriet
Ulkoministeriö / Utrikesministeriet
Laivastokatu 22, PL 176
00023 Valtioneuvosto

0295 16001http://um.fi

Subscribe to releases from Ulkoministeriö / Utrikesministeriet

Subscribe to all the latest releases from Ulkoministeriö / Utrikesministeriet by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Ulkoministeriö / Utrikesministeriet

Suomi muiden silmin 2025: Suomi-kuva säilyi vakaana, mutta mielikuvat maailmalla jakautuvat4.2.2025 00:01:00 EET | Tiedote

Koulutus, hyvä hallinto, luonto, tasa-arvo ja onnellisuus ovat teemoja, joista Suomi tunnetaan maailmalla, kertoo Finland Promotion Boardin julkaisu Suomi muiden silmin. Vuonna 2024 kansainvälistä medianäkyvyyttä toivat erityisesti Nato-jäsenyys ja turvallisuuspolitiikka. Suomi-kuva on haastavasta maailmantilanteesta huolimatta säilynyt pääosin myönteisenä, mutta erot eri maiden suhtautumisessa Suomeen ovat kasvaneet. Sen vuoksi on yhä tärkeämpää, että Suomi tunnetaan omista vahvuuksistaan, julkaisussa todetaan.

//KORRIGERAT//Finland får eget nationellt ljudlandskap6.12.2024 00:00:00 EET | Pressmeddelande

//KORRIGERAT: telefonnummer i kontaktuppgifter// På Finlands självständighetsdag, den 6 december, offentliggör Finland som första land i världen ett nationellt ljudlandskap. ”Ääniä” är ett verk som komponerats av Lauri Porra. Verket består av 15 originalkompositioner som har inspirerats av Finland och det finländska. Beställningsverket kommer att lanseras vid ambassadernas självständighetsfester runt om i världen. Efter det kan alla som vill uppleva det finländska lugnet ta del av det musikaliska verket.

//KORJATTU//Suomi saa oman kansallisen äänimaiseman6.12.2024 00:00:00 EET | Tiedote

//KORJATTU puhelinnumero yhteystiedoissa// Suomen itsenäisyyspäivänä, 6. joulukuuta, Suomi julkaisee ensimmäisenä maana maailmassa kansallisen äänimaiseman. ”Ääniä” on Lauri Porran säveltämä, 15 alkuperäisestä sävellyksestä koostuva teoskokonaisuus, joka on saanut inspiraationsa Suomesta ja suomalaisuudesta. Tilausteos lanseerataan suurlähetystöjen itsenäisyyspäiväjuhlissa ympäri maailmaa, minkä jälkeen se on avoinna kaikille, jotka haluavat rauhoittua kokemaan suomalaisuutta musiikin kautta.

In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.

Visit our pressroom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye