Miljoonan latauksen raja rikkoutui HSL:n mobiililippusovelluksessa
”Kiitos asiakkaillemme, jotka ovat ottaneet mobiililiput omikseen. Tuotevalikoimaa on kasvatettu ja sovelluksen toiminnallisuutta kehitetty yhdessä aktiivisten asiakkaiden kanssa. Uusien mobiililippuasiakkaiden määrä kasvaa noin 45 000:lla kuukaudessa”, HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist kiittää.
Huhtikuussa 2018 sovelluksella tilattiin lähes 1,5 miljoonaa lippua kuukauden aikana. Keskimääräinen päivämyynti oli 48 000 lippua. Vilkkainta myynti on perjantaisin, jolloin lippujen tilaus nousee 60 000 kappaleen tietämille.
Tällä hetkellä sovelluksella voi ostaa aikuisten ja lasten kerta- ja vuorokausilippuja. Vielä alkukesästä HSL tuo mobiiliin myös kausiominaisuuden.
Mobiililipun vaiheita
Mobiililippusovellus tuli käyttöön loppuvuodesta 2015. Aluksi myynnissä oli ainoastaan aikuisten kertalippuja mobiilimaksulla. Loppuvuodesta 2016 maksutavaksi liitettiin maksukortit puhelinlaskun lisäksi, mikä oli erittäin odotettu maksutapa ja se mahdollisti lippujen ostamisen myös työsuhdepuhelimilla. Vuoden 2016 lopussa sovelluslatauksia oli noin 250 000. Sovellus palkittiin myös Slushin Paras Mobiilipavelu –kilpailussa parhaimpana maksusovelluksena.
Vuonna 2017 mobiililiput täydentyivät lastenlipuilla , joista vanhemmilta oli tullut runsaasti toivomusaloitteita HSL:lle. Mobiililipun käyttämistä kehitettiin myös matkailijaystävällisemmäksisiten, että lippu pysyy voimassa myös ilman verkkoyhteyttä. Muun muassa matkailijoiden tarpeisiin soveltuvia vuorokausilippuja on saatavilla sekä lapsille että aikuisille. Vuoden 2017 lopussa sovelluslatauksia oli noin 820 000 kappaletta.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja: johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist, puh. 050 572 9490, asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink, puh. 040 715 0440
Tietoja julkaisijasta
HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta HSL Helsingin seudun liikenne
Kantakaupungin ratikat eivät kulje lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 13.-14.9. ajojännitteen nostamisen takia13.8.2025 10:00:00 EEST | Tiedote
Helsingin kantakaupungin raitioteiden ajojännite nostetaan lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 13.-14.9. samalle tasolle kuin pikaraitiotien jännite. Työt vaativat katkoksen raitioliikenteeseen. Ratikat kulkevat lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 21–00 vain väleillä Länsiterminaali-Rautatieasema-Katajanokka, Jätkäsaari-Ooppera ja Länsiterminaali-Eira. Raitiovaunut eivät kulje lainkaan yöllä kello 0.00-7.00.
Ratikkalinja 13 täyttää vuoden – tätä linjalle kuuluu nyt12.8.2025 09:35:00 EEST | Tiedote
"Vuonna 2024 pääset linjan 13 kyydissä Kalasatamasta Pasilaan vartissa!” Tämä lupaus toteutui, ja nämä merkittävät liikenteen solmukohdat yhdistävä linja on nyt vuoden vanha. HSL aloitti sen liikennöinnin 12.8.2024, ja joukkoliikennematkustajat ovat löytäneet Nihdin ja Länsi-Pasilan väliselle poikittaisyhteydelle kiitettävästi.
Ratikat 2, 4 ja 10 palaavat normaaleille reiteilleen Mannerheimintielle 8.9.30.7.2025 10:00:00 EEST | Tiedote
Ratikkaliikenne linjoilla 2, 4 ja 10 palaa takaisin Mannerheimintielle Runeberginkadun ja Reijolankadun välille maanantaina 8.9.
Kehärata täyttää tänään kymmenen vuotta – I- ja P-junat ovat löytäneet paikkansa HSL:n liikenteessä1.7.2025 10:59:20 EEST | Tiedote
I- ja P-junat viettävät merkkipäiväänsä tänään. Muun muassa Helsingin keskustan, lentoaseman sekä Itä- ja Länsi-Vantaan yhdistävä Kehärata valmistui tasan kymmenen vuotta sitten, 1.7.2015.
Matkustajilta kiitettävä yleisarvosana joukkoliikenteelle24.6.2025 12:42:35 EEST | Tiedote
Kevään 2025 HSL:n joukkoliikenteen asiakastyytyväisyystutkimuksessa 82 prosenttia matkustajista oli joko erittäin tai melko tyytyväisiä joukkoliikenteeseen antaen sille yleisarvosanaksi 4 tai 5 asteikolla 1–5. Syksyllä 2024 tyytyväisten matkustajien osuus oli 83 prosenttia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme