Major disruptions to I, P, L and A trains from 18 July -4 August - some trains will not run between Helsinki and Pasila during the daytime

Changes to commuter train services 18 July–4 August:
- A and L trains will not stop at Ilmala.
- During the daytime, P trains will leave from Pasila and run to Helsinki Airport via Huopalahti and Myyrmäki.
- I trains from the airport will run via Myyrmäki and Huopalahti and terminate at Pasila during the daytime.
- At night, P and I train will not stop at Ilmala.
I and P trains to/from Helsinki Airport:
Only P trains will run from the airport to Helsinki via Tikkurila. I trains will run from Helsinki to the airport via Tikkurila.
- From Monday to Friday, P trains will leave from Pasila 6.08am-9.57pm.
- I trains from Helsinki Airport 5.14am-9.19pm will terminate at Pasila.
- On Saturdays, P trains will leave from Pasila 8.08am-9.57pm.
- I trains from Helsinki Airport 7.34am-9.19pm will terminate at Pasila.
- On Sundays, P trains will leave from Pasila 10.23am-9.57pm.
- I trains from Helsinki Airport 9.44am-9.19pm will terminate at Pasila.
A and L trains:
A trains will operate a reduced service, running between Helsinki and Leppävaara every 30 minutes 17 July-4 August. A and L trains will not stop at Ilmala. Passengers going to Ilmala can change to an I or P train at Huopalahti or Pasila, for example. At night, bus 23 or 23N runs from Pasila to Ilmala.
The track works are part of the Finnish Transport Agency’s HELRA Project, liikennevirasto.fi/helra.
The Finnish Transport Agency’s project to improve the functionality and efficiency of Helsinki railway yard (HELRA) is part of a more extensive development of the railway network in southern Finland. The project comprises reorganization of the track layout of the Helsinki railway yard to better meet the demands of increased traffic volumes. The HELRA project aims to improve the efficiency of the Helsinki railway yard and reduce the vulnerability to disruptions. Upon the completion of the project, the train capacity between Helsinki and Pasila may be increased from 74 trains to nearly 90 trains per hour. This means an increase of up to 200 trains per day. The estimated cost for the reorganization of the railway yard is 60 million euros. The construction planning is receiving TEN-T support. The project will be completed in 2020. The project is carried forward by the Finnish Transport Agency, HSL and VR.
Keywords
Contacts
More information about the changes to services:
HSL: Joona Packalen, joona.packalen@hsl.fi, tel. +358 40 573 1283 and www.reittiopas.fi
VR Lähiliikenne: VR Group mediadesk, viestinta@vr.fi, tel. +358 307 0123 and www.vr.fi
More information about the HELRA Project:
Finnish Transport Agency: Pekka Rautoja, pekka.rautoja@liikennevirasto.fi, tel. +358 29 534 3829
Images
About HSL Helsingin seudun liikenne
HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta
Subscribe to releases from HSL Helsingin seudun liikenne
Subscribe to all the latest releases from HSL Helsingin seudun liikenne by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from HSL Helsingin seudun liikenne
Kehärata täyttää tänään kymmenen vuotta – I- ja P-junat ovat löytäneet paikkansa HSL:n liikenteessä1.7.2025 10:59:20 EEST | Tiedote
I- ja P-junat viettävät merkkipäiväänsä tänään. Muun muassa Helsingin keskustan, lentoaseman sekä Itä- ja Länsi-Vantaan yhdistävä Kehärata valmistui tasan kymmenen vuotta sitten, 1.7.2015.
Matkustajilta kiitettävä yleisarvosana joukkoliikenteelle24.6.2025 12:42:35 EEST | Tiedote
Kevään 2025 HSL:n joukkoliikenteen asiakastyytyväisyystutkimuksessa 82 prosenttia matkustajista oli joko erittäin tai melko tyytyväisiä joukkoliikenteeseen antaen sille yleisarvosanaksi 4 tai 5 asteikolla 1–5. Syksyllä 2024 tyytyväisten matkustajien osuus oli 83 prosenttia.
HSL uudistaa raitiovaunujen väritystä Helsingissä24.6.2025 10:00:00 EEST | Tiedote
Raitiovaunujen väritys uudistuu Helsingissä maltillisesti, kun raitioverkko laajenee uusille alueille. Turkoosi pikaratikan väritys on tulevaisuudessakin käytössä erillisillä radoilla kulkevilla linjoilla, kuten linjalla 15 ja tulevalla Vantaan ratikalla. Kaikilla muilla raitiolinjoilla liikennöidään perinteisellä keltavihreällä värityksellä, joka samassa yhteydessä uudistuu hieman.
Rantaradan junaliikenteessä viiden viikon katko juhannuksen jälkeen18.6.2025 11:30:00 EEST | Tiedote
Väyläviraston ratatyöt katkaisevat rantaradan junaliikenteen viideksi viikoksi juhannuksen jälkeen 23.6.–27.7. Lisäksi HSL-junaliikenteessä on lyhyempiä yhden ja kahden vuorokauden katkoja viikonloppuisin syksyllä. Myös toukokuussa rantaradan junaliikenteessä oli vuorokauden mittaisia katkoja. Katkot vaikuttavat lähijunaliikenteeseen Leppävaarasta länteen Kauklahden, Kirkkonummen ja Siuntion suuntaan. Katkojen aikana junaliikennettä korvataan busseilla. Rantaradan työt liittyvät Espoon kaupunkirata -hankkeeseen, joka jatkuu vuoteen 2029 asti.
HSL:n hallituksen päätöksiä 17.6.202517.6.2025 16:26:03 EEST | Tiedote
HSL:n hallitus kokoontui 17. kesäkuuta 2025 ja päätti seuraavista asioista.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom