Veikkaus Oy

Kenosta 1 000 000 euroa ja 250 000 euroa samana iltana Kalajoelle – Kajaaniin 75 000 euroa

Kalajoella pelatut kenorivit toivat kaupunkiin kahdella voitolla yhteensä yli miljoonaa euroa keskiviikkona (kierros 30/2018). Isompi voitoista on tasan miljoona euroa ja se oli pelattu Himangan K-marketissa. Toinen voitto oli suuruudeltaan 250 000 euroa, ja voittorivi oli pelattu Kalajoen St1-asemalla. Samassa arvonnassa meni lisäksi 75 000 euron voitto Purolan Teboililla Kajaanissa pelattuun peliin.

Kalajoen miljoona on vuoden suurin kenovoitto, ja se yltää myös kaikkien aikojen suurimpien voittojen listalle kymmenen joukkoon.

- Kenosta on tänä vuonna voitettu jo yli 30 vähintään sadantuhannen euron voittoa, mutta nyt sitten päästiin myös miljoonaluokkaan. Onnea uudelle miljonäärille, toivottaa tuotepäällikkö Anu Elijoki Veikkauksesta.

Molempia Kalajoen voittoja kasvatti se, että arvonnassa kunkkunumeroksi arvottu 9 löytyi riveistä. Näin kerroin oli tasan 500 000, kun se ilman kunkkunumeroa olisi ollut 200 000. Miljoonan euron voitto tuli kymppitason täysosumalla kahden euron panoksella.

Täysosuma on Keski-Pohjanmaan kautta aikain suurin kenovoitto. Edellinen ennätys oli 200 000 euroa vuodelta 2015. Voittaja oli tuolloin nettipelaaja Kokkolasta.

Kalajoen St1-asemalla pelatulla rivillä voitettu 250 000 euroa menee kakkoseksi maakunnan suurimpien voittojen listalla. Voitto tuli miljoonan euron voiton tapaan 10-tason kunkutetulla täysosumalla, mutta panos oli 0,50 euroa eli pelin vähimmäispanos.

Kajaanin voitto tuli 9-tason täysosumalla, Hyrynsalmelle 25 000 euroa

Purolan Teboililla Kajaanissa pelatulla rivillä tuli 75 000 euron voitto samassa arvonnassa kuin Kalajoen voitot. Voitto tuli 0,50 euron panoksella 9-tason täysosumalla, jonka voittokerroin on 150 000. Kainuun suurimmaksi kenovoitoksi osuma ei yltänyt. Piikkipaikkaa pitää suomussalmelaisen verkkopelaajan vuonna 2013 nappaama 500 000 euron voitto.

Kenon ilta-arvonta osoittautui useille pelaajille suosiolliseksi, sillä myös hyrynsalmelainen nettipelaaja voitti 25 000 euroa ja hämeenlinnalainen nettipelaaja 30 000 euroa.

Kaikkiaan samassa ilta-arvonnassa tuli voittoja yli 1,7 miljoonaa euroa.

Vuoden 2018 suurimmat voitot

voittosumma kappaletta