DeliVerde

DeliVerde ottaa käyttöön ruokahävikkiä vähentävän salaattipussin

Uudelleen suljettavaa ja avattavaa salaattipussia voi käyttää myös muiden ruokien säilyttämiseen

Muovipussi, joka säästää luontoa ja vähentää ruokahävikkiä. Kuulostaa ristiriitaiselta, mutta on kaikkea muuta. Turkulaisen perheyrityksen DeliVerden laadustaan tunnetut salaatit pakataan jatkossa uudelleen avattavaan ja suljettavaan pussiin.

“Suomessa myytävät yrtit ja salaatit on perinteisesti pakattu muovisiin avonaisiin kertakäyttöpusseihin. Avattava ja suljettava, uudelleenkäytettävä pussi vähentää muovijätteen määrää selvästi. Olemme ensimmäinen, joka tuo sellaisen salaattipussin markkinoille Suomessa”, DeliVerden Liisa Lindroth sanoo.

Deliverden uusi pussi toimii kuin mikä tahansa uudelleen käytettäväksi suunniteltu pussi. Kun salaatin on syönyt loppuun niin pussin voi pestä ja sitä voi käyttää vaikkapa muiden muiden ruokien säilyttämiseen. “Unelmani on se, että jonain päivänä ihmiset tulisivat kauppaan meidän kierrätetyn pussin kanssa ja pakkaisivat heviosastolla salaatit ja yrtit siihen. Realismia toki on, että siihen voi mennä vielä aikaa.”

Uudenlaisella pussilla on suuri merkitys myös salaatin säilyvyydelle. “Meille maku ja laatu ovat erittäin tärkeitä. Koska täysikokoinen salaatti maistuu parhaalta, meidän salaattimme myydään sellaisina. Mutta koko suurta salaattia ei välttämättä kotikäytössä syödä kerralla. Uudella pussilla varmistamme, että salaatti pysyy jääkaapissa pidempään kosteana, freesinä, rapeana ja hyvän makuisena. Tämä taas vähentää ruokahävikkiä”, Lindroth sanoo.

Lisätiedot:
Liisa Lindroth
liisa.lindroth@deliverde.fi
www.deliverde.fi

Lataa
DeliVerden salaattien uusi pussi on uudelleen käytettävä ja vähentää ruokahävikkiä.

DeliVerde
Paimalantie 190
20380 Turku

Salaattien ja yrttien laatutuottaja

DeliVerde on turkulainen perheyritys, joka on tunnettu laadukkaista yrteistään, salaateistaan ja vihanneksistaan. Tuotemerkin taustalla oleva Lindrothin puutarha on ollut jo usean vuoden ajan suunnannäyttäjä Suomessa ja se on palkittu laatutuottajana. Puutarhan toimintaa on kehitetty jo yli kaksikymmentä vuotta, jotta kaikilla olisi mahdollisuus laadukkaaseen ja ravintopitoiseen ruokaan. Laadukkaat vihannekset, yrtit ja salaatit kuuluvat kaikille!

DeliVerden tuotteet ovat valtakunnallisessa myynnissä K-Citymarketeissa, Prismoissa, K-Supermarketeissa, Stockmannin Herkuissa sekä valikoiduissa S-ryhmän muissa kaupoissa. Lisäksi DeliVerde tekee yhteistyötä monien Suomen parhaiden ravintoloiden, kuten Olon, Savoyn ja Kaskiksen kanssa.

www.deliverde.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi