Wolfcom

Mainostoimisto 358 saa uuden toimitusjohtajan

Jaa
KTM Jani Leppänen, 37, on valittu helsinkiläisen mainos- ja designtoimisto 358:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Aiemmin mainostoimisto Bob the Robotin strategiajohtajana ja SEK & Greyn operatiivisena johtajana toiminut Leppänen peräänkuuluttaa markkinointialaa kirittävän digitalisaation rinnalle lisää luovuutta, empatiaa ja ihmiskeskeistä vuoropuhelua.
Mainos- ja designtoimisto 358 haki toimitusjohtajakseen tiimipelaajaa, jolla on vahvat näytöt modernien brändien kehittämisestä. Jani Leppänen edessä.
Mainos- ja designtoimisto 358 haki toimitusjohtajakseen tiimipelaajaa, jolla on vahvat näytöt modernien brändien kehittämisestä. Jani Leppänen edessä.

Kymmenvuotias mainos- ja designtoimisto 358 on perustamisestaan lähtien pyrkinyt toimimaan eri tavoin kuin alan perinteiset toimijat. Yhtiö toi varhaisessa vaiheessa palvelumuotoilun osaksi markkinoinnin suunnittelua ja keskittyi kuluttajan koko asiakaspolkuun aina viestin saamisesta palvelun tai tuotteen hankintaan ja käyttöön saakka. Toimisto myös luopui hiljattain mainosalalle perinteisestä hierarkkisesta asiakkuusjohtajamallista ja nosti suunnittelijat suoraan kontaktiin asiakkaiden kanssa. Nyt nimitetty uusi toimitusjohtaja Jani Leppänen aikoo herättää luovan työn tekijöiden, asiakkaiden ja kuluttajien välille ihmiskeskeistä vuoropuhelua.

”Olen toiminut alalla yhtä kauan kuin 358 on ollut olemassa ja yhtä kauan ihaillut toimiston asiakaslähtöistä asennetta sekä tietynlaista radikaalia ja poikkitieteellistä tapaa toimia. Nousu alaa eri tavalla katsovan joukon ruoriin keskellä markkinointialan muutosta on innostavaa ja samalla haasteellista. Haluan, että olemme jatkossakin niin kollektiivina kuin myös asiakassuhteissamme jotain muuta, kuin vain hyvä mainostoimisto. Tätä luottamukseen perustuvaa yhteisöllisyyttä ja kumppanuutta tulen omalla tavallani syventämään”, kertoo 358:n toimitusjohtajana marraskuussa aloittava Jani Leppänen.

Leppäsen mukaan markkinointiala ei ole sen vähempää murroksessa kuin mikään muukaan ala, sillä kaikki mikä voi digitalisoitua, digitalisoituu.

”Pärjätäkseen jatkossa toimistojen tulee olla strategisesti kyvykkäämpiä ja humaanimpia toimijoita. Koen datan olevan luovuuden polttoainetta siirtyessämme kohti aiempaa ihmiskeskeisempää ja -läheisempää toimintaa. Luottamuksesta on tulossa markkinoinnin keskeinen valuutta ja sen syntyminen ja ylläpitäminen vaatii inhimillistä vuorovaikutusta. Tekoäly toki tehostaa ja parantaa markkinoinnin toimintaedellytyksiä valtavasti, mutta ihminen tulee jatkossakin olemaan yhtälössä se luova tekijä”, sanoo Leppänen.

358 haki toimitusjohtajakseen osaajaa, joka pystyy tuomaan erityisesti ihmiskeskeisyyttä matalan hierarkian luovaan organisaatioon. Yhtiön osakkaat Verneri Leimu, Ale Lauraéus ja Mikael Kivelä ovat toimistossa päivätöissä, osallistuen asiakastyöhön vastuullisina luovina suunnittelijoina.

”Edellinen toimitusjohtajamme Tomi Halonen tuli meille kaksi vuotta sitten turbulentissa tilanteessa ”talonmieheksi” laittamaan arjen johtamisen, joukkuepelimme ja taloudenpitomme modernille ja kestävälle pohjalle. Hän on onnistunut tavoitteissaan erinomaisesti. Henkilöstötyytyväisyytemme on nyt erinomaisella tasolla ja tänä vuonna tavoittelemme yli 250 000 euron liikevoittoa. Tomi auttoi meitä valitsemaan itselleen parhaan mahdollisen seuraajan ja tulee jatkossakin mentoroimaan meitä liiketoiminnallisissa ja muutosjohtamiseen liittyvissä kysymyksissä”, sanoo 358:n perustajaosakas Ale Lauraéus.

Uuden toimitusjohtajan valinta on tulos yli puoli vuotta kestäneestä huolellisesta prosessista, jossa osakkaat hakivat itselleen ja tiimilleen uutta suunnannäyttäjää.

”Luovuus, empatia ja brändi ovat jääneet teknologia- ja datapainotteisen markkinointikeskustelun jalkoihin. Monen asiakkaan avainkysymys on kuitenkin konkreettinen: kuinka rakennetaan vahvoja brändejä, jotka elävät ja kasvavat tässä ja nyt. Jani ymmärtää luovuuden merkityksen ja sen, mitä merkityksellisen brändikokemuksen rakentaminen tarkoittaa käytännössä - eikä vain fläppitaululla”, kertoo 358:n perustajaosakas Verneri Leimu.

Mainos- ja designtoimisto 358 työllistää 25 mainonnan ja suunnittelun ammattilaista. Yrityksen liikevaihto (2018) on noin 3 MEUR ja tulos 0,25 MEUR. 358:n nykyisiä asiakkuuksia ovat muiden muassa HSL, Nelonen Media, Garmin, Sanoma, Suomen Syöpäyhdistys, Ulkoministeriö, Arla, Raisio ja Suomen Messut.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Jani Leppänen, 358, +358 50 572 7517, jani.leppanen@358.fi
Ale Lauraéus, 358, +358 40 358 1040, ale.lauraeus@358.fi

Kuvat

Mainos- ja designtoimisto 358 haki toimitusjohtajakseen tiimipelaajaa, jolla on vahvat näytöt modernien brändien kehittämisestä. Jani Leppänen edessä.
Mainos- ja designtoimisto 358 haki toimitusjohtajakseen tiimipelaajaa, jolla on vahvat näytöt modernien brändien kehittämisestä. Jani Leppänen edessä.
Lataa
KTM Jani Leppänen, 37, haluaa kehittää mainos- ja designtoimisto 358:aa entistä vahvemmin erilaista kokemusta omaavien moniosaajien luovaksi kollektiiviksi.
KTM Jani Leppänen, 37, haluaa kehittää mainos- ja designtoimisto 358:aa entistä vahvemmin erilaista kokemusta omaavien moniosaajien luovaksi kollektiiviksi.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Korkeavuorenkatu 1 B 11
00140 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Suomen paras hampurilaisravintola on Grill Room Hankasalmi – jo toistamiseen!10.6.2025 10:00:44 EEST | Tiedote

Burger Lovers -yhteisön ja McCainin järjestämässä äänestyksessä valittiin vuoden 2025 Suomen parhaaksi hampurilaisravintolaksi Hankasalmen Niemisjärvellä sijaitseva Grill Room. Grill Room sai yli kymmenen prosenttia kaikista avoimessa yleisöäänestyksessä annetuista 20 581 äänestä. Toiseksi sijoittui viime vuoden kolmonen Bursalad Hyvinkäältä ja kolmanneksi äänestettiin toissavuoden ykkönen The Van Kotkasta.

Suomen paras hampurilaisravintola -äänestys alkoi2.6.2025 12:35:55 EEST | Tiedote

Burger Lovers Finland -ruokayhteisö ja McCain etsivät Suomen parasta hampurilaisravintolaa. Yleisöäänestyksen pohjaksi on listattu yli kolmesataa laadukkaita burgereita tarjoavaa ravintolaa ympäri Suomen. Yleisöäänestys alkoi tänään maanantaina 2. kesäkuuta osoitteessa burgerlovers.fi. Äänestysaikaa on sunnuntain loppuun 8.6. saakka. Suomen paras hampurilaisravintola 2025 julkistetaan Burger Lovers -festivaalin aattona 10.6.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye