Mainostoimisto 358 saa uuden toimitusjohtajan

Kymmenvuotias mainos- ja designtoimisto 358 on perustamisestaan lähtien pyrkinyt toimimaan eri tavoin kuin alan perinteiset toimijat. Yhtiö toi varhaisessa vaiheessa palvelumuotoilun osaksi markkinoinnin suunnittelua ja keskittyi kuluttajan koko asiakaspolkuun aina viestin saamisesta palvelun tai tuotteen hankintaan ja käyttöön saakka. Toimisto myös luopui hiljattain mainosalalle perinteisestä hierarkkisesta asiakkuusjohtajamallista ja nosti suunnittelijat suoraan kontaktiin asiakkaiden kanssa. Nyt nimitetty uusi toimitusjohtaja Jani Leppänen aikoo herättää luovan työn tekijöiden, asiakkaiden ja kuluttajien välille ihmiskeskeistä vuoropuhelua.
”Olen toiminut alalla yhtä kauan kuin 358 on ollut olemassa ja yhtä kauan ihaillut toimiston asiakaslähtöistä asennetta sekä tietynlaista radikaalia ja poikkitieteellistä tapaa toimia. Nousu alaa eri tavalla katsovan joukon ruoriin keskellä markkinointialan muutosta on innostavaa ja samalla haasteellista. Haluan, että olemme jatkossakin niin kollektiivina kuin myös asiakassuhteissamme jotain muuta, kuin vain hyvä mainostoimisto. Tätä luottamukseen perustuvaa yhteisöllisyyttä ja kumppanuutta tulen omalla tavallani syventämään”, kertoo 358:n toimitusjohtajana marraskuussa aloittava Jani Leppänen.
Leppäsen mukaan markkinointiala ei ole sen vähempää murroksessa kuin mikään muukaan ala, sillä kaikki mikä voi digitalisoitua, digitalisoituu.
”Pärjätäkseen jatkossa toimistojen tulee olla strategisesti kyvykkäämpiä ja humaanimpia toimijoita. Koen datan olevan luovuuden polttoainetta siirtyessämme kohti aiempaa ihmiskeskeisempää ja -läheisempää toimintaa. Luottamuksesta on tulossa markkinoinnin keskeinen valuutta ja sen syntyminen ja ylläpitäminen vaatii inhimillistä vuorovaikutusta. Tekoäly toki tehostaa ja parantaa markkinoinnin toimintaedellytyksiä valtavasti, mutta ihminen tulee jatkossakin olemaan yhtälössä se luova tekijä”, sanoo Leppänen.
358 haki toimitusjohtajakseen osaajaa, joka pystyy tuomaan erityisesti ihmiskeskeisyyttä matalan hierarkian luovaan organisaatioon. Yhtiön osakkaat Verneri Leimu, Ale Lauraéus ja Mikael Kivelä ovat toimistossa päivätöissä, osallistuen asiakastyöhön vastuullisina luovina suunnittelijoina.
”Edellinen toimitusjohtajamme Tomi Halonen tuli meille kaksi vuotta sitten turbulentissa tilanteessa ”talonmieheksi” laittamaan arjen johtamisen, joukkuepelimme ja taloudenpitomme modernille ja kestävälle pohjalle. Hän on onnistunut tavoitteissaan erinomaisesti. Henkilöstötyytyväisyytemme on nyt erinomaisella tasolla ja tänä vuonna tavoittelemme yli 250 000 euron liikevoittoa. Tomi auttoi meitä valitsemaan itselleen parhaan mahdollisen seuraajan ja tulee jatkossakin mentoroimaan meitä liiketoiminnallisissa ja muutosjohtamiseen liittyvissä kysymyksissä”, sanoo 358:n perustajaosakas Ale Lauraéus.
Uuden toimitusjohtajan valinta on tulos yli puoli vuotta kestäneestä huolellisesta prosessista, jossa osakkaat hakivat itselleen ja tiimilleen uutta suunnannäyttäjää.
”Luovuus, empatia ja brändi ovat jääneet teknologia- ja datapainotteisen markkinointikeskustelun jalkoihin. Monen asiakkaan avainkysymys on kuitenkin konkreettinen: kuinka rakennetaan vahvoja brändejä, jotka elävät ja kasvavat tässä ja nyt. Jani ymmärtää luovuuden merkityksen ja sen, mitä merkityksellisen brändikokemuksen rakentaminen tarkoittaa käytännössä - eikä vain fläppitaululla”, kertoo 358:n perustajaosakas Verneri Leimu.
Mainos- ja designtoimisto 358 työllistää 25 mainonnan ja suunnittelun ammattilaista. Yrityksen liikevaihto (2018) on noin 3 MEUR ja tulos 0,25 MEUR. 358:n nykyisiä asiakkuuksia ovat muiden muassa HSL, Nelonen Media, Garmin, Sanoma, Suomen Syöpäyhdistys, Ulkoministeriö, Arla, Raisio ja Suomen Messut.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jani Leppänen, 358, +358 50 572 7517, jani.leppanen@358.fi
Ale Lauraéus, 358, +358 40 358 1040, ale.lauraeus@358.fi
Kuvat


Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Viron Michelin-oppaaseen kahdeksan uutta ravintolaa19.6.2025 11:49:09 EEST | Tiedote
Michelin Guide on julkaissut Viron vuoden 2025 ravintolasuositukset. Neljänteen Estonia-oppaaseen on valittu yhteensä 43 ravintolaa eri puolilta maata. Mukana on kaksi tähtiravintolaa, seitsemän Bib Gourmand -tunnustuksen saanutta sekä kolme kestävän gastronomian edistämisestä palkittua Green Star -ravintolaa.
Myös Viro juhlistaa saunan päivää 14.6.12.6.2025 11:01:28 EEST | Tiedote
Suomalaista saunaa on juhlistettu kesäkuun toisena lauantaina jo vuosikymmenten ajan. Perinteisen löylysaunan suosio on kasvussa myös kansainvälisesti, mutta Suomen rinnalla aito saunaperinne on säilynyt keskeisenä osana ihmisten arkea ja elämää myös Virossa. Saunan päivän odotetaan vakiintuvan myös etelänaapurissa osaksi joukkoa juhlapäivistä, joilla kunnioitetaan kansallista kulttuuriperintöä.
Suomen paras hampurilaisravintola on Grill Room Hankasalmi – jo toistamiseen!10.6.2025 10:00:44 EEST | Tiedote
Burger Lovers -yhteisön ja McCainin järjestämässä äänestyksessä valittiin vuoden 2025 Suomen parhaaksi hampurilaisravintolaksi Hankasalmen Niemisjärvellä sijaitseva Grill Room. Grill Room sai yli kymmenen prosenttia kaikista avoimessa yleisöäänestyksessä annetuista 20 581 äänestä. Toiseksi sijoittui viime vuoden kolmonen Bursalad Hyvinkäältä ja kolmanneksi äänestettiin toissavuoden ykkönen The Van Kotkasta.
Suomen paras hampurilaisravintola -äänestys alkoi2.6.2025 12:35:55 EEST | Tiedote
Burger Lovers Finland -ruokayhteisö ja McCain etsivät Suomen parasta hampurilaisravintolaa. Yleisöäänestyksen pohjaksi on listattu yli kolmesataa laadukkaita burgereita tarjoavaa ravintolaa ympäri Suomen. Yleisöäänestys alkoi tänään maanantaina 2. kesäkuuta osoitteessa burgerlovers.fi. Äänestysaikaa on sunnuntain loppuun 8.6. saakka. Suomen paras hampurilaisravintola 2025 julkistetaan Burger Lovers -festivaalin aattona 10.6.
Pala Espanjaa keskellä Helsinkiä2.6.2025 10:40:56 EEST | Tiedote
Espanjalainen tapaskulttuuri elää vahvasti hetkessä – kyse on yksinkertaisista, maukkaista suupaloista, rennosta yhdessäolosta ja jakamisen ilosta. Näitä elementtejä juhlistetaan myös Helsingissä, kun kansainvälistä tapaspäivää vietetään NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin katuterassilla 6.–7. kesäkuuta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme