Media Tailor OyMedia Tailor OyMedia Tailor OyMedia Tailor OyMedia Tailor Oy

Sanoma luottaa älykkääseen medianhallintaan ja keskittää Media Tailorin palveluihin audiovisuaalisessa arkistoinnissa - Sanoma Media Finland yhtenäisti video- ja audiosisältöjensä hallintaa

Medianmurros ja monikanavaiset digitaaliset julkaisut haastavat yritykset myös medianhallinnan osalta, kun sisältöjä versioidaan ja julkaistaan nopeasti.

Kotimainen palveluyritys Media Tailor on kehittänyt palvelualustan, jonka avulla voi automatisoida yrityksen mediatiedostojen kuten kuva-, video- ja äänisisältöjen käsittelyyn liittyviä prosesseja (esim. versioiden luominen ja arkistointi).

Uuden sopimuksen myötä Sanoma keskittää audiovisuaalisen arkistonsa Media Tailoriin. "Visiomme on tarjota parhaat ratkaisut media-aineistojen hallintaan ja prosessien automatisoimiseen. Yhteistyön kasvattaminen Sanoman kanssa on meille kunnianosoitus ja signaali siitä, että olemme onnistuneet tavoitteessamme toteuttaa tätä visiota", kertoo Media Tailorin toimitusjohtaja Markus Paul.

Sanoma Media Finland tuottaa n. 3 000 audio- ja videoklippiä kuukaudessa. Esimerkiksi ISTV:ssä on uutistarjonnan lisäksi useita netti-tv-ohjelmia eri kohderyhmille. Klippiarkiston käyttäjät pääsevät nyt hyödyntämään kaikkea tuotettua sisältöä keskitetysti Media Tailorin ylläpitämällä selainpohjaisella käyttöliittymällä.

"Isona mediatalona meillä on uskomaton määrä ääntä ja videota erilaisille alustoille ja kohderyhmille. On välttämätöntä pystyä kontrolloimaan sisältöjä keskitetysti jotta niiden hyödyntäminen olisi tehokasta kaikissa kanavissamme", Nelonen Median teknologiajohtaja Matti Lampinen kommentoi.

Sanoma on tyytyväinen onnistuneeseen integraatioon

Media Tailorin palvelualustan tarjoama automaatio tukee Sanoman ydintoimintaa ja auttaa sitä kautta monipuolista mediataloa kehittämään uusia liiketoimintamalleja sekä hyödyntämään ja kaupallistamaan sisältöjään helpommin.

Digitaaliset mediamateriaalit metadatoineen kerätään integraatioita hyödyntäen. Dataohjatun teknologian avulla erilaisten mediasisältöjen hallinta (esim. siirto ja arkistointi), prosessointi (eri julkaisuversiot esimerkiksi televisioon ja onlineen) ja uudelleenkäyttö erilaisiin tuotantotarkoituksiin on tehokkaampaa. Pilvipalveluna toteutetut ratkaisut skaalataan asiakkaan tarpeiden mukaan.

"Media Tailor on luotettava asiantuntijaorganisaatio ja heidän osaamisensa dataohjatusta automatiikasta on alan innovatiivisinta huippua.", Matti Lampinen summaa.

Sanoma Media Finland on Suomen johtava ja monikanavaisin mediatalo, joka tavoittaa lähes kaikki suomalaiset. Nelonen Median TV-kanavien ja Ruutu-suoratoistopalvelun medialogistiikasta ja lähetystoiminnasta on vuodesta 2016 vastannut älykkään medianhallinnan palveluyritys Media Tailor Oy.

Lisätietoja:
Markus Paul (CEO)