Murikanranta Oy

Murikka ja Murikanranta avasivat ovensa uudistuneena

Tampereen Teiskossa sijaitsevat Murikka-opisto ja Kokoushotelli Murikanranta ovat avanneet ovensa lähes kolme vuotta kestäneen remontin ja peruskorjauksen jälkeen. Teollisuusliiton omistaman koulutus- ja kokouskeskuksen noin 18 miljoonan euron arvoisen uudistushankkeen myötä kiinteistöön rakennettiin myös omaleimainen spa-osasto.
Murikanrannan mittava remontti on valmis. Samalla kiinteistöön valmistui myös kansainvälisen tason spa-osasto.

Kokoushotellin ja samassa kiinteistökokonaisuudessa toimivan kansanopiston saneeraus siirsi kaikki tilat 1970-luvulta nykypäivään. Niin hotelliosa kuin päärakennuksen tilat ovat peruskorjattu. Näsijärven rannan 50 hengen hirsisauna remontoitiin jo aiemmin.

– Mittavan investoinnin myötä tarjoamme entistä paremmat puitteet yritysten ja yhteisöjen erilaisiin kokous-, virkistäytymis- ja työhyvinvointiin liittyviin tilaisuuksiin. On ollut hienoa olla mukana toteuttamassa arkkitehtuuriltaan ja sijainniltaan ainutlaatuisen kokonaisuuden uudistamista, toteaa Murikanranta Oy:n toimitusjohtaja Juha Leppäniemi.

Vuonna 1977 valmistuneen kiinteistön peruskorjaus toteutettiin alkuperäistä arkkitehtuuria tarkasti kunnioittaen. Murikka-kiinteistö on Arkkitehtitoimisto Katraan Pekka Helinin ja Tuomo Siitosen suunnittelema. Rakennus sulautuu ympäröivään luontoon omassa rauhassaan Näsijärven selälle kurottuvalla rantakallioiden rajaamalla niemellä. Murikassa on läsnä myös suomalainen design. Hotellin sisustus koostuu mm. Alvar Aallon ja Yrjö Kukkapuron ajattomista huonekaluista.

Spa-osasto sopii myös kokoustarkoituksiin

Päärakennuksessa sijaitsevat ravintolatilat sekä 144-paikkainen auditorio, kirjasto ja muut kokoustilat. 104 huonetta ja erilaisia taukotiloja sisältävä hotellirakennus liittyy päärakennukseen lasikäytävällä.

Omassa rakennuksessa sijaitsee entisen uimahallin tilalle avattu 60 vierailijalle mitoitettu omaleimainen spa-osasto porealtaineen, ulkoaltaineen, kylmävesialtaineen sekä infrapuna- ja höyrysaunoineen. – Spa-osastolla on myös iso näyttöseinä ja videotykki kokoustarkoituksiin, Juha Leppäniemi kertoo.

Murikanrannan kanssa yhteisissä tiloissa toimiva Teollisuusliiton ylläpitämä Murikka-kansanopisto järjestää edunvalvonta- ja muuta työelämäkoulutusta.

Lisätietoja: Juha Leppäniemi, toimitusjohtaja, Murikanranta Oy

p. 040 573 4082, juha.leppaniemi@murikanranta.fi

Kuvat

Lataa
Kokous- ja koulutuskeskuksessa on monipuoliset tilat monenkokoisiin tilaisuuksiin.
Lataa
Murikanranta on 70-luvun arkkitehtuurin ja designin taidonnäyte.

Murikanranta Oy

Murikanranta Oy on Teollisuusliiton omistama kokoushotelli Tampereen Teiskossa, noin 35 kilometrin päässä kaupungin keskustasta. Samoissa tiloissa toimii myös edunvalvonta- sekä muuta työelämäkoulutusta järjestävä Murikka-opisto.

www.murikanranta.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi