Viaplay osaksi DNA:n tarjontaa

DNA lisää Viaplay-suoratoistopalvelun kaikkiin Viasat-kanavapaketteihin. Palvelu kuuluu tästä päivästä lähtien sekä nykyisiin Viasat-kanavapakettien tilauksiin että uusmyynnissä tarjottaviin Viasat-paketteihin ilman erillistä veloitusta. Viaplayn sisältö määräytyy asiakkaan tilaaman kanavapaketin perusteella.
Lisäksi DNA tuo Viaplayn ensimmäisenä suomalaisena operaattorina tarjolle myös erikseen tilattavana palveluna. DNA:lta saa kaikkia kolmea Viaplay-pakettia: Viaplay (Elokuvat & Sarjat), Viaplay Sport ja Viaplay Total.
Viaplay on Pohjoismaiden johtava sarjojen, elokuvien, urheilun ja lastenohjelmien suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa huippuviihdettä eri alustoille ja laitteille. Viaplayn kaikki urheilulähetykset ovat katsottavissa 48 tunnin ajan itse lähetyksestä – esimerkiksi yön NHL-pelit voi katsoa myös jälkikäteen itselle sopivaan katseluaikaan. Viaplay tarjoaa lisäksi enemmän rinnakkaisia urheilulähetyksiä kuin mitä Viasatin kanavilla on mahdollista näyttää.
”Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme sisältöpalveluita mahdollisimman laajasti ja helposti, ja Viaplay täydentää tarjontaamme erinomaisesti. Android TV -pohjaisella DNA Hubilla Viaplayn käyttö televisiossa on todella helppoa. Samalla Viaplay tuo asiakkaillemme merkittävästi lisää katsottavaa Viasatin kanavatarjonnan lisäksi”, kertoo johtaja Mikko Saarentaus DNA:n viihdeliiketoiminnasta.
”Mediasisällön kulutus siirtyy yhä enemmän suoratoistopalveluihin. Nämä eivät korvaa, mutta täydentävät perinteistä TV-katselua erinomaisella tavalla. Käytännössä kaikki Suomen kotitaloudet ovat asiakassuhteessa johonkin operaattoriin, joko tv-, laajakaista- tai puhelinpalveluiden kautta. Uskomme että yhteistyössä DNA:n kanssa pystymme tuomaan Viaplayn helposti yhä useampien kuluttajien saataville. Meille on ensiarvoisen tärkeää, että palvelun tilaaminen, käyttöönotto ja käyttäminen on asiakkaille mahdollisimman sujuvaa ja vaivatonta. Siksi on luontevaa, että teemme jatkossakin läheistä yhteistyötä operaattoreiden kanssa”, sanoo Nordic Entertainment Group Finland Oy:n toimitusjohtaja Mathias Norrback.
DNA:n tutkimuksen *) mukaan tarve löytää tv-sisällöt samasta paikasta näkyy kaikissa ikäryhmissä, ja erityisen vahvana nuorempien parissa: 15-24-vuotiaista yli 70 prosenttia haluaa löytää elokuvat, tv-sarjat, urheilulähetykset ja muut tv-ohjelmat helposti ja samasta paikasta. Lisäksi noin puolet kokee tärkeäksi, että mobiililaitteille saatavissa olevat sovellukset ovat käytettävissä myös isolla tv-ruudulla.
Kaikki DNA:n tarjoamat palvelut löytyvät kätevästi DNA TV:n menu-valikosta, ja DNA Hubilla niitä voi käyttää helposti isolla tv-ruudulla. DNA TV -mobiilisovelluksella voi katsoa ohjelmia myös kännykällä ja tabletilla koko EU:n alueella.
Lisätietoa www.dna.fi/viaplay.
*) Internet-paneelitutkimuksena toteutettavan Digitaaliset elämäntavat -kyselytutkimuksen toteuttaa vuosittain DNA:n toimeksiannosta Nepa Insight Oy. Tämän vuoden tiedonkeruu on toteutettu maaliskuun alussa, vastaajamäärä oli 1018. Tutkimuksen vastaajajoukko edustaa 15-74-vuotiaita suomalaisia iän ja sukupuolen mukaan. Lehdistötiedote 29.6.2018: https://corporate.dna.fi/lehdistotiedotteet?type=stt2&id=68188888
Lisätietoja medialle
Mikko Saarentaus, johtaja, viihdeliiketoiminta, DNA Oyj, puh. 044 549 0374, mikko.saarentaus@dna.fi
Mathias Norrback, toimitusjohtaja, Nordic Entertainment Group Finland Oy, puh. 040 041 1301, mathias.norrback@nentgroup.com
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi
DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.
Viaplay & Nordic Entertainment Group
Viaplay on Pohjoismaiden johtava suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, lastenohjelmat ja elokuvat sekä lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä mukaan lukien Englannin Valioliiga, Bundesliiga, UEFA Nations League, NHL, KHL ja UFC. Viaplay on saatavilla internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, älytelevisioiden, Apple TV:n, Chromecastin, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteesta www.viaplay.fi.
Viaplay on osa kansainvälistä Nordic Entertainment Groupia (NENT Group). Viihdytämme miljoonia ihmisiä päivittäin suoratoistopalveluidemme sekä tv- ja radiokanaviemme kautta, ja tuotantoyhtiömme luovat kiinnostavia sisältöjä mediayhtiöille ympäri maailman. Lisätietoja osoitteesta nentgroup.com.
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj
Koululaistutkimus: vanhempien huoli pienten lasten älypuhelimista heräsi – ruutuaikaa rajoitetaan nyt kiihtyvällä tahdilla7.8.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Suurin osa vanhemmista rajoittaa 5–12-vuotiaiden lastensa puhelimella viettämää aikaa tavalla tai toisella, selviää DNA:n teettämästä Koululaistutkimuksesta. Siitä huolimatta reilu kolmannes 5–12-vuotiaista viettää puhelimillaan 2–4 tuntia päivässä. Perheissä, joissa lapselle on päätetty hankkia puhelin yhteydenpitoa varten, on entistä useammin päädytty kellopuhelimeen. Kellopuhelimella on helppo rajoittaa lapsen älylaitteilla viettämää aikaa, mutta myös lykätä lapsen oman älylaitteen hankintaa.
School Survey: parents concerned about young children’s smartphone use – screen time is now being restricted at an accelerating rate7.8.2025 09:00:00 EEST | Press release
According to a School Survey commissioned by DNA, most parents limit the amount of time that children aged 5–12 can spend on their phones in one way or another. However, in spite of this, just over a third of 5–12-year-olds spend 2–4 hours a day on their phones. More and more families who want their children to have a phone for contact purposes have decided to get a smartwatch meant for kids. A smartwatch is an easy way to both limit the amount of time a child spends on smart devices and to postpone the purchase of their first smartphone.
DNA:n heinäkuun 2025 myydyimmät puhelimet ja älykellot1.8.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
DNA:n heinäkuun puhelinmyynnissä näkyi vahvasti edessä siintävä koulujen aloitus. Vaikka nuoremmille koululaisille hankittujen laitteiden osalta kellopuhelinten suosio kasvaa voimakkaasti, on myös uusia puhelimia ostettu kesällä monelle vanhemmalle koululaiselle. Heinäkuussa myydyimpien älykellojen listan kärkeen nousi toistamiseen lasten kellopuhelin Xplora XGO2.
DNA:lta jopa 120 miljoonan euron valokuituinvestointi – kaikkien asiakastaloyhtiöiden liittymät uudistetaan vuoteen 2028 mennessä18.7.2025 08:32:00 EEST | Tiedote
DNA toteuttaa laajan kuituinvestoinnin, jossa yhtiö tuo valokuidun kaikkiin nykyisiin asiakastaloyhtiöihin vuoteen 2028 mennessä. Päätös on merkittävä investointi suomalaisen tietoliikenneinfrastruktuurin kehittämiseen. DNA arvioi investointitason yltävän kolmen vuoden aikana jopa yli 120 miljoonaan euroon. Päätös heijastaa DNA:n pitkäjänteistä ja johdonmukaista investointilinjaa kuituverkkoihin.
DNA unveils ambitious 120-million-euro investment in fiber – comprehensive upgrades for all customer housing associations by 202818.7.2025 08:32:00 EEST | Press release
DNA is launching a comprehensive fiber investment plan that will bring fiber optics to all existing customer housing companies by 2028. This decision represents a significant investment in the development of Finnish telecommunications infrastructure. DNA estimates that the investment level exceeds EUR 120 million over the next three years. This decision reflects DNA's long-term and consistent investment strategy in fiber networks.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme