DNA Oyj

Viaplay osaksi DNA:n tarjontaa

Jaa
DNA:n sisältötarjonta laajenee tänään 3. joulukuuta Viaplay-suoratoistopalvelulla. Viaplay tulee osaksi DNA:n Viasat-kanavapaketteja, ja lisäksi DNA tarjoaa ensimmäisenä operaattorina Viaplayn myös erikseen tilattavana palveluna.
Viaplay: American Made
Viaplay: American Made

DNA lisää Viaplay-suoratoistopalvelun kaikkiin Viasat-kanavapaketteihin. Palvelu kuuluu tästä päivästä lähtien sekä nykyisiin Viasat-kanavapakettien tilauksiin että uusmyynnissä tarjottaviin Viasat-paketteihin ilman erillistä veloitusta. Viaplayn sisältö määräytyy asiakkaan tilaaman kanavapaketin perusteella.

Lisäksi DNA tuo Viaplayn ensimmäisenä suomalaisena operaattorina tarjolle myös erikseen tilattavana palveluna. DNA:lta saa kaikkia kolmea Viaplay-pakettia: Viaplay (Elokuvat & Sarjat), Viaplay Sport ja Viaplay Total.

Viaplay on Pohjoismaiden johtava sarjojen, elokuvien, urheilun ja lastenohjelmien suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa huippuviihdettä eri alustoille ja laitteille. Viaplayn kaikki urheilulähetykset ovat katsottavissa 48 tunnin ajan itse lähetyksestä – esimerkiksi yön NHL-pelit voi katsoa myös jälkikäteen itselle sopivaan katseluaikaan. Viaplay tarjoaa lisäksi enemmän rinnakkaisia urheilulähetyksiä kuin mitä Viasatin kanavilla on mahdollista näyttää.

”Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme sisältöpalveluita mahdollisimman laajasti ja helposti, ja Viaplay täydentää tarjontaamme erinomaisesti. Android TV -pohjaisella DNA Hubilla Viaplayn käyttö televisiossa on todella helppoa. Samalla Viaplay tuo asiakkaillemme merkittävästi lisää katsottavaa Viasatin kanavatarjonnan lisäksi”, kertoo johtaja Mikko Saarentaus DNA:n viihdeliiketoiminnasta.

”Mediasisällön kulutus siirtyy yhä enemmän suoratoistopalveluihin. Nämä eivät korvaa, mutta täydentävät perinteistä TV-katselua erinomaisella tavalla. Käytännössä kaikki Suomen kotitaloudet ovat asiakassuhteessa johonkin operaattoriin, joko tv-, laajakaista- tai puhelinpalveluiden kautta. Uskomme että yhteistyössä DNA:n kanssa pystymme tuomaan Viaplayn helposti yhä useampien kuluttajien saataville. Meille on ensiarvoisen tärkeää, että palvelun tilaaminen, käyttöönotto ja käyttäminen on asiakkaille mahdollisimman sujuvaa ja vaivatonta. Siksi on luontevaa, että teemme jatkossakin läheistä yhteistyötä operaattoreiden kanssa”, sanoo Nordic Entertainment Group Finland Oy:n toimitusjohtaja Mathias Norrback.

DNA:n tutkimuksen *) mukaan tarve löytää tv-sisällöt samasta paikasta näkyy kaikissa ikäryhmissä, ja erityisen vahvana nuorempien parissa: 15-24-vuotiaista yli 70 prosenttia haluaa löytää elokuvat, tv-sarjat, urheilulähetykset ja muut tv-ohjelmat helposti ja samasta paikasta. Lisäksi noin puolet kokee tärkeäksi, että mobiililaitteille saatavissa olevat sovellukset ovat käytettävissä myös isolla tv-ruudulla.

Kaikki DNA:n tarjoamat palvelut löytyvät kätevästi DNA TV:n menu-valikosta, ja DNA Hubilla niitä voi käyttää helposti isolla tv-ruudulla. DNA TV -mobiilisovelluksella voi katsoa ohjelmia myös kännykällä ja tabletilla koko EU:n alueella.

Lisätietoa www.dna.fi/viaplay

*) Internet-paneelitutkimuksena toteutettavan Digitaaliset elämäntavat -kyselytutkimuksen toteuttaa vuosittain DNA:n toimeksiannosta Nepa Insight Oy. Tämän vuoden tiedonkeruu on toteutettu maaliskuun alussa, vastaajamäärä oli 1018. Tutkimuksen vastaajajoukko edustaa 15-74-vuotiaita suomalaisia iän ja sukupuolen mukaan. Lehdistötiedote 29.6.2018: https://corporate.dna.fi/lehdistotiedotteet?type=stt2&id=68188888 


Lisätietoja medialle

Mikko Saarentaus, johtaja, viihdeliiketoiminta, DNA Oyj, puh. 044 549 0374, mikko.saarentaus@dna.fi 
Mathias Norrback, toimitusjohtaja, Nordic Entertainment Group Finland Oy, puh. 040 041 1301, mathias.norrback@nentgroup.com 

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi 


DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Viaplay & Nordic Entertainment Group
Viaplay on Pohjoismaiden johtava suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, lastenohjelmat ja elokuvat sekä lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä mukaan lukien Englannin Valioliiga, Bundesliiga, UEFA Nations League, NHL, KHL ja UFC. Viaplay on saatavilla internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, älytelevisioiden, Apple TV:n, Chromecastin, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteesta www.viaplay.fi.
Viaplay on osa kansainvälistä Nordic Entertainment Groupia (NENT Group). Viihdytämme miljoonia ihmisiä päivittäin suoratoistopalveluidemme sekä tv- ja radiokanaviemme kautta, ja tuotantoyhtiömme luovat kiinnostavia sisältöjä mediayhtiöille ympäri maailman. Lisätietoja osoitteesta nentgroup.com.

Kuvat

Viaplay: American Made
Viaplay: American Made
Lataa
Viaplay: NHL - Washington vs. Boston
Viaplay: NHL - Washington vs. Boston
Lataa
Viaplay: South Park
Viaplay: South Park
Lataa
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

DNA Oyj
DNA Oyj
PL 10
01044 DNA

http://www.dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

DNA Tower on maailman ensimmäinen masto- ja laitepaikkayritys, joka tarjoaa akkujen kapasiteettia sähkön reservimarkkinoille Elisa DES:n avulla5.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

Telenor Towers -yhtiöön kuuluva DNA Tower Finland on liittänyt tukiasemiensa akut Suomen sähkön reservimarkkinoille käyttämällä Elisa Industriqin tekoälypohjaista Elisa Distributed Energy Storage (DES) -ratkaisua. DNA Tower Finland on maailman ensimmäinen masto- ja laitepaikkayritys, jonka tukiasemien akut tasapainottavat kansallista sähköverkkoa Elisa DES:n avulla.

DNA Tower becomes world's first tower company to offer battery capacity in electricity reserve markets with Elisa DES5.6.2025 09:00:00 EEST | Press release

DNA Tower Finland, a Telenor Towers company, has successfully connected base station batteries to the Finnish electricity reserve market using Elisa Industriq’s AI-based Distributed Energy Storage (DES) solution. DNA Tower Finland is the world’s first tower company whose base station batteries help to balance the national electricity grid with Elisa DES.

Vain joka kolmas yritys on linjannut tekoälysäännöt4.6.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

Jo nyt monilla työpaikoilla kokeillaan erilaisia tekoälysovelluksia työn nopeuttamiseksi ja tehostamiseksi. Niiden käytössä suurin riski piilee yrityksen kriittisten tietojen valumisessa yrityksen ulkopuolelle, vaikka tämä olisi helposti ehkäistävissä. Ennen kuin lähtee suin päin ulkoistamaan työtehtäviään tekoälysovelluksille, onkin syytä laittaa sitä koskevat ohjeet ja -politiikka kuntoon. Valitettavan harvassa yrityksessä nämä kuitenkaan ovat kunnossa.

Only one in three companies has an AI policy4.6.2025 08:30:00 EEST | Press release

Many workplaces are already experimenting with a variety of AI applications in order to make work faster and more efficient. The main risk in using them is that critical business information could be leaked to external parties, even when this is easily preventable. Before you rush headlong into outsourcing your work to AI applications, it’s a good idea to establish proper policies and guidelines. Yet unfortunately, few companies have done so.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye