Vaakahuoneen Paviljonki

Vaakahuoneen liiketoiminta siirtyy Henri ja Kalle Kulmalan yritykselle

Turun suosituimpiin kuuluvan kesäravintola Vaakahuoneen liiketoiminta siirtyy uudelle yritykselle 2019 alussa kertoo s/s Ukkopekan kiireapulainen Pentti-Oskari Kangas. Vaakahuone tunnetaan runsaasta elävän musiikin tarjonnastaan, saaristolaispöydästään ja iloisesta tunnelmastaan jo 23 vuoden ajalta. Liiketoiminnan siirto koskee ainoastaan Vaakahuoneen ravintolatoimintaa.

Turun suosituimpiin kuuluvan kesäravintola Vaakahuoneen liiketoiminta siirtyy uudelle yritykselle 2019 alussa kertoo s/s Ukkopekan kiireapulainen Pentti-Oskari Kangas.  Vaakahuone tunnetaan runsaasta elävän musiikin tarjonnastaan, saaristolaispöydästään ja iloisesta tunnelmastaan jo 23 vuoden ajalta. Liiketoiminnan siirto koskee ainoastaan Vaakahuoneen ravintolatoimintaaRakennus toimii edelleen höyrylaiva Ukkopekan satamaterminaalina ja pilettikonttorina. Alus jatkaa normaaliin tapaan linjaliikennettä Naantaliin, illallisristeilyjä Loistokarille sekä tilausristeilyjä Vaakahuoneen edustalta, joka on ollut sen kotilaituri yli 80 vuoden ajan. Höyrylaiva ja Loistokarin saaritukikohta säilyvät Kankaan perheyhtiön omistuksessa.

Ravintolaliiketoimintaan ja viihdetapahtumiin erikoistuneet Henri ja Kalle Kulmala kertovat Vaakahuoneen täydentävän loistavasti heidän yrityskokonaisuuttaan. Kulmalat ovat pitkään olleet mukana viihde- ja ravintola-alalla. He ovat keskittyneet elävää musiikkia esittäviin ravintoloihin, artistivälitykseen erikoistuneeseen ohjelmatoimistoon, tapahtuma- ja kulttuurituotantoon sekä kaupunkifestivaaliin.

Oskari on luonut omaleimaisen keitaan Aurajoen rannalle, joka menestyy hyvin ja sillä on oma voimakas profiilinsa – siitä tulee pitää hyvää huolta, lisäävät Kulmalat.  Siirtymävaiheen ajan Kangas on mukana viihde-elämän suhteidensa kanssa, joten ohjelmalliset muutokset toteutetaan hallitusti vanhan kokemuksen ja uusien ideoiden myötä.

Vaakahuone aukeaa taas torstaina 25.04.2019 klo. 11 00 ja on auki joka päivä siitä lähtien aina syksyyn – kuten ennenkin.

Lisätietoja:

Pentti-Oskari Kangas