SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Jouluostokset villitsivät sadat tuhannet – Hihna247 on ilmiö

Jaa
Jo neljännen kerran toteutettu Hihna247 tavoitti Prisman Facebookissa perjantaina satoja tuhansia katsojia seuraamaan ja kommentoimaan suomalaisten jouluostoksia. Katsojien kommentteja livelähetykseen satoi yli 20 000.

Jouluhihnaksi nimetty erikoislähetys tavoitti noin 400 000 suomalaista. Suorassa netti-tv-lähetyksessä kuvattiin Helsingin Prisma Kaaren kassahihnaa 8 tunnin ajan kello 16–24.

– Hihna247 toteutettiin nyt ensimmäisen kerran jouluna. Hitti tästäkin tuli. Iltapäivän ruuhkatunneista huolimatta lähetyksellä oli nopeasti jo 120 000 yksittäistä katselijaa, ja määrä jatkoi kasvuaan illan kuluessa, S-ryhmän vähittäiskaupan kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu analysoi.

Hihnan katselijoista on kehittynyt poikkeuksellisen sitoutunut ja yhteisöllinen hihnaheimo. Tyypillinen hihnaheimolainen on 20–34-vuotias pääkaupunkiseudulla asuva nainen.

– Tällä kertaa Hihna sai myös lempinimen: Yksittäinen kommentoija ehdotti nimitystä ”hihnis” ja uusi käsite breikkasi isosti ryhmässä, Hihnan tuottaja Juha-Matti Levo S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.

Jouluhihna näkyi ja tuntui myös Prisma Kaaressa. Hihnan kassa 26:lle kertyi parhaimmillaan kymmenien metrien jono.

– Jonottaminen sujui oikein hyvissä tunnelmissa. Ilmapiiri oli rentoutuneen leppoisa, Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali kertoo.

Joulupukki, hiivamies ja tonnin seteli

Jouluhihnan kamerassa vilahti illan aikana pariinkin otteeseen myös Joulupukki, joka oli ilmeisesti tekemässä viime hetken hankintoja.

– Joulupukki nosti Hihna-kameran eteen myös pienen koiranpennun, joka oli monelle katsojalle illan yksittäinen huippuhetki, Juha-Matti Levo kertoo.

Ja kuten aikaisemmissakin lähetyksissä, myös tänä vuonna Hihna houkutteli asiakkaita loihtimaan kassahihnalle pieniä performansseja. Somekansa riehaantui muun muassa satoja hiivapaketteja ostaneesta ”hiivamiehestä” ja Hihnalla näkyneestä 1 000 markan setelistä.

– Keskustelijat ideoivat Hihnalle myös hieman erilaisia uusia formaatteja kuten Temptation Hihna, Hihnasota, Onnenhihna, Hihnaperunat, Rakas, sinusta on tullut hihnis sekä Sokkotreffit Hihnalla, Levo kuvaa.

Suosion ja kommenttien myötä on selvää, että katsojat haluavat jatkoa. Sitä on luvassa.

– Hihnakansan mielipiteellä on painoarvoa, joten jatkamme ehdottomasti Hihnan parissa, Ilkka Alarotu lupaa.

Jouluhihna lähetykset voi katsoa Prisman Facebookista: https://www.facebook.com/prisma.fi/

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot medialle:
Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0634
Juha-Matti Levo, Hihnan tuottaja/Community Manager, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0650
Ilkka Riiali, Prisma Kaaren johtaja, HOK-Elanto, p. 010 766 8004

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote

Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.

S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye