Jouluostokset villitsivät sadat tuhannet – Hihna247 on ilmiö
Jouluhihnaksi nimetty erikoislähetys tavoitti noin 400 000 suomalaista. Suorassa netti-tv-lähetyksessä kuvattiin Helsingin Prisma Kaaren kassahihnaa 8 tunnin ajan kello 16–24.
– Hihna247 toteutettiin nyt ensimmäisen kerran jouluna. Hitti tästäkin tuli. Iltapäivän ruuhkatunneista huolimatta lähetyksellä oli nopeasti jo 120 000 yksittäistä katselijaa, ja määrä jatkoi kasvuaan illan kuluessa, S-ryhmän vähittäiskaupan kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu analysoi.
Hihnan katselijoista on kehittynyt poikkeuksellisen sitoutunut ja yhteisöllinen hihnaheimo. Tyypillinen hihnaheimolainen on 20–34-vuotias pääkaupunkiseudulla asuva nainen.
– Tällä kertaa Hihna sai myös lempinimen: Yksittäinen kommentoija ehdotti nimitystä ”hihnis” ja uusi käsite breikkasi isosti ryhmässä, Hihnan tuottaja Juha-Matti Levo S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.
Jouluhihna näkyi ja tuntui myös Prisma Kaaressa. Hihnan kassa 26:lle kertyi parhaimmillaan kymmenien metrien jono.
– Jonottaminen sujui oikein hyvissä tunnelmissa. Ilmapiiri oli rentoutuneen leppoisa, Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali kertoo.
Joulupukki, hiivamies ja tonnin seteli
Jouluhihnan kamerassa vilahti illan aikana pariinkin otteeseen myös Joulupukki, joka oli ilmeisesti tekemässä viime hetken hankintoja.
– Joulupukki nosti Hihna-kameran eteen myös pienen koiranpennun, joka oli monelle katsojalle illan yksittäinen huippuhetki, Juha-Matti Levo kertoo.
Ja kuten aikaisemmissakin lähetyksissä, myös tänä vuonna Hihna houkutteli asiakkaita loihtimaan kassahihnalle pieniä performansseja. Somekansa riehaantui muun muassa satoja hiivapaketteja ostaneesta ”hiivamiehestä” ja Hihnalla näkyneestä 1 000 markan setelistä.
– Keskustelijat ideoivat Hihnalle myös hieman erilaisia uusia formaatteja kuten Temptation Hihna, Hihnasota, Onnenhihna, Hihnaperunat, Rakas, sinusta on tullut hihnis sekä Sokkotreffit Hihnalla, Levo kuvaa.
Suosion ja kommenttien myötä on selvää, että katsojat haluavat jatkoa. Sitä on luvassa.
– Hihnakansan mielipiteellä on painoarvoa, joten jatkamme ehdottomasti Hihnan parissa, Ilkka Alarotu lupaa.
Jouluhihna lähetykset voi katsoa Prisman Facebookista: https://www.facebook.com/prisma.fi/
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot medialle:
Ilkka Alarotu, kaupallinen johtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0634
Juha-Matti Levo, Hihnan tuottaja/Community Manager, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0650
Ilkka Riiali, Prisma Kaaren johtaja, HOK-Elanto, p. 010 766 8004
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.
Uusi malli mullistaa työn ja vapaan yhteensovittamisen – 3500 S-ryhmän työntekijää valitsee itse omat työvuoronsa2.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Uusi työvuorosuunnittelun malli helpottaa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista ja lisää merkittävästi vaikutusmahdollisuuksia omaan työhön. Tänä keväänä noin 3500 työntekijää osallistuu itse aktiivisesti omien työvuorojensa valintaan, kun useat S-ryhmän osuuskaupat käyttävät yhteisöllisen työvuorosuunnittelun mallia.
SOK:n hallintoneuvosto 2025 on valittu – puheenjohtajana jatkaa Timo Santavuo29.4.2025 14:55:04 EEST | Tiedote
SOK:n hallintoneuvosto valittiin 29.4.2025 pidetyssä osuuskunnan kokouksessa. Hallintoneuvostossa aloitti kolme uutta jäsentä.
Bonuksen kerryttäminen Applen Lompakossa olevalla S-Etukortilla laajenee S-ryhmän ravintoloihin29.4.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen mobiilisti onnistuu pian entistä useammassa paikassa, kun S-ryhmän kaupoissa suosioon noussut käytäntö laajenee myös ravintoloihin. Käyttöönotto tapahtuu vaiheittain tämän vuoden aikana ravintoloiden maksupäätteiden vaihtuessa uusiin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme