Lainisalo Oy

Teollisuusmaalaamoyritys Lainisalolle tytäryhtiö Tallinnaan – Lainisalo Powder Painting OÜ syntyi asiakastarpeista

Suomalainen teollisuusmaalaamo, perheyritys Lainisalo laajentaa toimintaansa Virossa. Uusi tytäryhtiö Lainisalo Powder Painting OÜ tarjoaa sekä pintakäsittely- että kokoonpano- ja merkintäpalveluja. Lainisalon Viron-liiketoiminta on kasvanut koko olemassa olonsa ajan, ja sen vuosittainen liikevaihto on nyt noin miljoona euroa.
Lainisalo Powder Painting OÜ:n vasta Tallinnaan avattu linjasto.

Uusi tytäryhtiömme Lainisalo Powder Painting OÜ syntyi asiakkaidemme tarpeista, kertoo Lainisalon perustaja ja toimitusjohtaja Pertti Lainisalo.

Lainisalo Powder Painting OÜ sijaitsee Irun kylässä Harjun maakunnassa Tallinnan seudulla. Jauhemaalaamossa toteutetaan sekä suuren kapasiteetin automaattimaalauksia että pieniä, käsin tehtäviä maalaustöitä. Tarjolla on myös painatus-, pakkaus-, kokoonpano- ja logistiikkapalveluja.

Uuden tytäryhtiön tuotannosta ja myynnistä vastaa tuotanto- ja teknologiajohtaja Marek Reinsalu

– Jauhemaalaamossamme käytetään SurTec 609 -esikäsittelyä, 5-vaiheista sinkkifosfatointia vastaavaa kemiaa. Maalaamon ruiskutusautomaatioon ja kierrätykseen on myös panostettu, ja käytössämme on ITW Gema -automaattilaitteisto, Reinsalu kertoo.

Virossa kiinnostaa myös robotiikka

Lainisalo on toiminut Virossa vuodesta 2016. Aiemmin perustettu maalaamo Lainisalo Industurial Painting OÜ palvelee erityisesti vaativia laitevalmistajia, muovi- ja konepajateollisuutta. Perinteisen teollisuusmaalauksen lisäksi käytössä on robottimaalauslinjasto, joka on herättänyt asiakkaissa suurta kiinnostusta.

Virossa robottimaalausta on jalostettu niin, että maalattavat sarjat voivat olla myös pieniä, esimerkiksi muutamia satoja kappaleita, Lainisalon perustaja ja toimitusjohtaja Pertti Lainisalo esittelee.

Lainisalo työllistää vuoden 2019 aikana noin kaksikymmentä henkilöä Virossa. Yhtiön tavoite on olla Baltian alueen johtava teollisuusmaalaamo, mutta ulkomaan liiketoimintaa ei ole tehty siirtämällä töitä Suomesta Viroon, vaan luomalla sinne uutta liiketoimintaa.

Osa Viron henkilöstöstä on kuitenkin Suomesta. Lainisalon johdosta ja liiketoiminnasta Virossa vastaa Juuso Lustre, joka on pitkäaikainen lainisalolainen. Hän siirtyi Suomessa lakkautetun Hämeenlinnan tehtaan johdosta Viron maajohtajaksi.

Haluamme olla hyvä ja uralla eteenpäin kannustava työnantaja. Työntekijämme ovat alasta kiinnostuneita ja tuntevat ammattiylpeyttä, Juuso Lustre kertoo.

LAINISALO POWDER PAINTING OÜ
Marek Reinsalu
Production and Technology Director
estonia@lainisalo.fi

LAINISALO INDUSTRIAL PAINTING OÜ
Juuso Lustre
Business Director, Country Manager
+358 40 3562079
estonia@lainisalo.fi

LAINISALO OY
Pertti Lainisalo
+358 400 701 080 /
pertti.lainisalo@lainisalo.fi

Lainisalo Powder Painting OÜ:n vasta Tallinnaan avattu linjasto.
Toimitusjohjaja Pertti Lainisalo. Kuva: Mikael Kaplar
Lainisalon robotisoitu märkämaalaamo avattiin Tallinnaan 2016.

Lainisalo Oy
Valuraudantie 5-7

0207 769 610http://www.lainisalo.fi

Lainisalo Oy on vuonna 1990 perustettu Suomen johtava kappaletavaraan erikoistunut alihankintamaalaamo, joka toimii Suomessa ja Virossa. Yrityksen toiminta-ajatus perustuu eri teollisuudenalojen tarpeiden tyydyttämiseen tarjoamalla erilaisia pintakäsittelytoimintoja sekä logistiikka- ja tuotekehitysratkaisuja. Konserni työllistä noin 120 henkeä ja sen liikevaihtoennuste on vuonna 2019 noin 10 M€.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi