Neulomon tarina jatkuu Prismoissa

Kauppoihin tulee laadukkaita perustuotteita kuten t-paitoja ja tunikamalli, jotka sopivat kaikkien suomalaisten vaatekaappeihin. Toukokuussa valikoima täydentyy värikkäämmillä paidoilla ja tunikoilla. Vaatteet tulevat Prismoihin myyntiin yksinoikeudella.
– Olemme tehneet Neulomon kanssa pitkään yhteistyötä ja haluamme jatkaa sitä nyt myös uuden omistajan kanssa. Neulomon vaatteiden laatu on hyvä ja ne ovat suomalaista työtä. Tätä asiakkaat arvostavat. Vaatteet ovat nyt edullisempia ja sopivat aiempaa laajemmalla asiakasjoukolle, pukeutumisen valikoimajohtaja Päivi Hole S-ryhmän vähittäiskaupasta kertoo.
Neulomon uusi omistaja Tam-Silk on tunnettu naisten aluspukeutumisen tuotteista ja nyt Neulomo täydentää yrityksen tuotekirjoa. Tuotanto on aluksi pientä ja se kasvaa vaiheittain. Menestymisen reseptissä on mukana start up -henkisyyttä ja kokemusta it-alalta.
– Meille on tuttua rakentaa kannattavuutta haasteellisessakin markkinatilanteessa. Uskon, että vaateteollisuudessa on alkamassa sama trendi kuin it-alalla oli, jossa tuotantoa on alettu siirtää ulkomaille ulkoistamisen jälkeen takaisin Suomeen. Ihmiset ymmärtävät ekologisuuden merkityksen vaateteollisuudessa, Tam-Silkin hallituksen puheenjohtaja Tuomo Saarni kertoo.
Neulomon vaatteiden tuotanto on taidonnäyte suomalaisten pienyritysten yhteistyöstä. Neulokset tekee Orneule Orivedellä, neulokset värjätään ja pestään Värisävyssä Nivalassa, painokuosit painetaan Aitoossa Printscorpiossa.
Kokoonpanovaihe tehdään tällä hetkellä Tallinnassa Nanson vanhalla neulomolla, mutta tavoitteena on siirtää tuotanto Kangasalle Tam-Silkin tehtaalle vuoden loppuun mennessä.
– Me haluamme palvella suomalaista naista, joka on kiinnostunut monikäyttöisesti hyvänolon pukeutumisesta. Naista, joka on ”minut itsensä kanssa”. Neulomoa voi käyttää arkena ja juhlassa. Toisaalta haluamme tehdä mukavia vaatteita. Muodin edessä ei tarvitse uhrata hyvää oloa, joka vaatteessa pitää olla, Saarni kuvaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoa medialle:
Päivi Hole, valikoimajohtaja, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0711, sp. paivi.hole@sok.fi
Tuomo Saarni, Tam-Silkin hallituksen puheenjohtaja, Tam-Silk Oy, p. 040 528 7167, sp. tuomo.saarni@tamsilk.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 9–17
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
ABC:n data paljastaa: Näissä paikoissa suomalaiset liikkuvat juhannusliikenteessä – löytyykö sinun mökkireittisi varrelta?17.6.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Lähestyvä juhannus tarkoittaa satojen tuhansien suomalaisten lähtemistä tien päälle kohti mökkejään ja muita juhannuksenviettopaikkoja. Liikennemyymäläketju ABC julkaisee nyt juhannuksen kunniaksi tilastojaan siitä, missä suomalaiset yleisimmin matkoillaan asioivat ja mitkä ovat juhannusliikenteen suosituimmat ABC:t. Lisäksi asiantuntija tarjoaa 5 vinkkiä sähköautolla juhannuksen viettoon lähtijöille.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme