45 000 ruokailijaa nauttii vuosittain äitienpäivälounaan ABC-asemilla

ABC-asemien henkilökunta, apsilaiset, valmistautuvat parhaillaan tulevaan sunnuntaihin, jolloin kymmenet tuhannet asiakkaat saapuvat asemille nauttimaan mutkattomasta juhlaruoasta.
– Tänä vuonna tarjoamme paistettua kirjolohta, parsaa ja hollandaisekastiketta sekä paahdettua broileria granaattiomena-punaviinikastikkeen kera. Äitienpäivän lounaan suosion salainen resepti piilee varmasti siinä, että meillä koko perhe voi nauttia äitienpäivän herkuista pitkän kaavan mukaan edullisesti. Juhlapäivän kunniaksi nautitaan totta kai myös kakkukahvit, jotka sisältyvät noutopöydän hintaan, ABC-ravintoloiden kehityspäällikkö Tero Hänninen kertoo.
ABC:n äitienpäivälounas on Suomen suosituin
ABC-asemien äitienpäivän asiakasmäärät ovat pysyneet melko tasaisina vuosi toisensa jälkeen. Viime vuonna ruokailijoita oli jopa 45 000.
– Asemamme ovat ihmisten kohtaamispaikkoja niin arkena kuin juhlanakin. Olen iloinen, että voimme tänäkin vuonna tarjota jo legendaksi muodostuneen lounaan asemillamme ympäri Suomea. Joillakin paikkakunnilla tarjoamme ainoana ravintolana äitienpäivän lounaan, Hänninen kertoo.
Äitienpäivän noutopöytä tarjoillaan jokaisessa Suomen ABC-liikennemyymälän ravintolassa sunnuntaina 12.5.2019. Noutopöydän hinta on 14,90 € S-Etukortilla ja ilman S-Etukorttia 15,90 €.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
kehityspäällikkö Tero Hänninen, SOK ABC-ketjuohjaus
puh. 010 7680808, tero.hanninen@sok.fi
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
ABC on suomalainen palveluketju, joka on osa S-ryhmää. Haluamme tarjota palveluita helposti ja nopeasti sekä matkailijoille että lähiseudulla asuville vuoden jokaisena päivänä. ABC-ketjuun kuuluu ABC-palveluasemia, ABC-automaattiasemia sekä ABC CarWash -autopesupaikkoja. Ravintoloissamme käytämme 100 % kotimaisia liharaaka-aineita. Myymme vuosittain yli 10 miljoonaa ruoka-annosta ja 24 miljoonaa kuppia kahvia. ABC-ketju työllistää noin 4 000 ABC-ammattilaista. Palveluita kehitetään myös autoilevan asiakkaan sovellukseen ABC-mobiiliin, jossa saatavilla jo mobiilitankkaus ja -pesu. www.abcasemat.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Kosmetiikan kemikaalikuorma huolettaa monia – 54 % suomalaisista valitsee yhä useammin luonnonkosmetiikan tuotteita28.8.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
Statistan tilastojen mukaan luonnonmukaisen kosmetiikan markkinoiden ennustetaan kasvavan koko markkinaa nopeammin. Tämä näkyy yhä konkreettisemmin myös suomalaisten kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteiden hankinnoissa, joissa luonnonkosmetiikka on jatkuvasti vahvistanut asemaansa. Peräti 54 prosenttia Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen vastaajista toteaa kasvattaneensa luonnonkosmetiikan käyttöä viime vuosina. Tärkeimmät syyt valita luonnonmukaisempia tuotteita perinteisempien kosmetiikkatuotteiden sijaan ovat kemikaalien välttäminen ja tuotteiden turvallisuus.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme