Lahden Scandic-hotelli siirtyy GreenStar Hotel -ketjuun

Ympäristöystävällisen GreenStar® Hotel -konseptin kolmas hotelli avautuu kesällä 2019 Lahteen Scandic-hotellin liiketoiminnan siirtyessä GreenStar Hotels Oy:lle.

GreenStar Hotels Oy on ostanut Scandic Lahden liiketoiminnan ja tehnyt pitkäaikaisen vuokrasopimuksen hotellin kiinteistöstä. Elokuun ensimmäinen päivä GreenStarille siirtyvä hotelli sijaitsee keskeisellä paikalla Lahden aseman vieressä ja on näkyvä maamerkki kaupungissa.

”Hotellin sijainti on erinomainen ja sinne on hyvät yhteydet sekä omalla autolla tulijoille että julkisia liikenneyhteyksiä käyttäville, mikä meille GreenStarissa on erittäin tärkeää. Juna-asema on aivan hotellin vieressä, bussipysäkki samoin ja keskustaan pääsee kätevästi kävellen”, kertoo GreenStar Hotels Oy:n toimitusjohtaja Kristian Ikonen.

Vuonna 1991 valmistuneessa hotellirakennuksessa on 140 huonetta ja sitä uudistetaan GreenStarin ilmeen mukaiseksi, ympäristöasioita painottaen. Mm. hotellin ikkunat vaihdetaan ja kylpyhuoneet uusitaan. Lisäksi hotelliin tulee uusi aamiaisravintola.

”1991 valmistunut kiinteistö on hyvin suunniteltu ja Scandic on pitänyt siitä hyvää huolta. Hotellilla on jo ennestään arvostamamme Joutsenmerkki. Teemme hotelliin jonkin verran uudistuksia: ikkunat vaihtamalla parannamme energiatehokkuutta ja viihtyisyyttä. Tavoitteena on myös selvittää pikaisesti, saadaanko hotellin katolle aurinkopanelit tuottamaan hotellin tarvitsemaa sähköä", Ikonen jatkaa.

Ketjuhotelliksi laajentuneella GreenStarilla on käynnissä pitkällä olevia neuvotteluja uusien hotellien avaamisesta useissa kaupungeissa. Ketjun ensimmäinen hotelli on toiminut Joensuussa vuodesta 2008 ja toinen hotelli avattiin Jyväskylässä kesällä 2018. Seuraava hotelli avataan Vaasassa loppuvuodesta 2019.

GreenStar Hotels Oy panostaa ympäristöystävällisiin ratkaisuihin. Esimerkiksi Joensuun hotellissa vedenkulutus on on noin puolet hotellien keskimääräisestä kulutuksesta, noin 100 litraa henkilöä ja vuorokautta kohden. Myös energiankulutus on ollut noin viidenneksen alhaisempaa kuin hotellien kulutus keskimäärin. Lisäksi hotelli suosii lähituotettua ruokaa ja tuottaa osan sähköstään itse aurinkopaneeleilla.

GreenStar pyrkii tarjoamaan asiakkailleen kaupungin yleistä hintatasoa edullisemman hotellimajoituksen. Samalla hinnalla hotellihuoneessa voi majoittua 1-3 henkilöä.

Toimitusjohtaja Kristian Ikonen
050 522 2000

GreenStar Hotel on hotellialan yritys, jonka tavoitteena on laajentua noin 10 hotellin ketjuksi. GreenStarin hotellit toimivat nyt Joensuussa ja Jyväskylässä. Hotelli painottaa toiminnassaan kustannustehokkuutta ja ympäristöystävällisyyttä.