Rainmaker Group Oy

Rainmaker ostaa ManpowerGroupin contact center -liiketoiminnan – nousee ulkoistetun myynnin ja asiakaspalvelun markkinajohtajaksi

Jaa
ManpowerGroup Oy ja Rainmaker Group Oy ovat sopineet yrityskaupasta, jossa Rainmaker ostaa ManpowerGroupin Contact Center Oy:n koko osakekannan ja liiketoiminnan. Yrityskaupan myötä Rainmakerista tulee Suomen suurin myynnin ja asiakaspalvelun ulkoistuksia tarjoava toimija.

ManpowerGroupin Contact Center tuottaa asiakasyrityksilleen ulkoistettua asiakaspalvelua viidellä paikkakunnalla: Jyväskylässä, Joensuussa, Turussa, Tampereella ja Imatralla.

Yrityskauppa vahvistaa Rainmakerin aseman markkinoiden suurimpana myynnin ja asiakaspalvelun ulkoistuksia tarjoavana toimijana. Myytävän yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli 18,5 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 450 henkilöä. Kaupan myötä Rainmakerin liikevaihto nousee noin 70 miljoonaan ja henkilöstö kasvaa lähes 1800 henkilöön.

Digitalisaatio kasvattaa kohtaamisen arvoa

”Kaupan myötä Rainmaker pystyy tuottamaan koko asiakassuhteen elinkaaren aikaisia palveluita huomattavasti kattavammin. Kauppa vahvistaa mahdollisuuksiamme tarjota kokonaisvaltaisia palveluita sekä nykyisille että kaupan myötä meille siirtyville asiakasyrityksille”, Rainmaker Oy:n toimitusjohtaja Markus Pyrhönen toteaa.

“Olemme tehneet jo 20 vuotta töitä digitalisaation myötä tulevan työelämän murroksen vauhdittamiseksi. Uskomme, että digitalisaatio luo etenevässä määrin tarpeita aitoihin kohtaamisiin. Muutoksesta huolimatta ihmistä tarvitaan kohtaamaan toinen ihminen nyt ja tulevaisuudessa”, Pyrhönen jatkaa.

Osaamiselle löytyi oikea koti

ManpowerGroupin päätös myydä Suomen Contact Center -liiketoiminta on osa yrityksen globaalia strategiaa.

“Strategiamme mukaisesti keskitymme tarjoamaan ja kehittämään henkilöstö- ja työvoimaratkaisuja, jotka painottuvat henkilöstön hankintaan, arvioimiseen, kehittämiseen ja johtamiseen ja joissa pystymme tarjoamaan palveluja suuremmilla maantieteellisillä alueilla”, ManpowerGroupin Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Matti Kariola sanoo.

”Kun olemme kartoittaneet contact center -toiminnalle uutta kotia, olemme kiinnittäneet erityistä huomiota ostajan halukkuuteen ja kykyyn panostaa sekä henkilöstön että teknologian kehittämiseen, mitä jatkuvasti monipuolistuva contact center -toiminta vaatii. Asiakaskohtaamisiin ja myyntiin erikoistunut Rainmaker tarjosi tällaisen yhdistelmän ja tuntuu hyvältä, että liiketoimintaa jatkaa yritys, jossa osaavat ihmiset ja teknologian tuomat mahdollisuudet ovat tasapainoisesti toiminnan ytimessä,” Kariola jatkaa.

Henkilöstö avainasemassa asiakaskokemuksessa

Rainmaker panostaa sekä henkilöstön että teknologian kehittämiseen.

“Jatkuvasti monipuolistuva contact center -toimiala vaatii toimijoilta ketteryyttä ja uusien teknologioiden nopeaa omaksumista. Osaava ja motivoitunut henkilöstö on avainasemassa parhaan, kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen tuottamisessa”, Rainmakerin Markus Pyrhönen toteaa.

Rainmakerin contact center -liiketoiminta on kasvanut voimakkaasti vuodesta 2015 asti, yrityksen contact center -liiketoiminnan operatiivinen johtaja Merja Laakso kertoo.

“Nyt otamme seuraavan askeleen. Yritysoston myötä meistä tulee johtava, kokonaisvaltainen contact center -palveluiden tuottaja Suomessa. Kaupan myötä Rainmaker-perheeseen liittyy 450 toimialan ammattilaista. Nyt pystymme tarjoamaan entistä monipuolisempia, asiakaskohtaisesti räätälöityjä palveluita nykyisille ja uusille asiakkaillemme”, Laakso jatkaa.

Asiakaskokemus on menestyksen kulmakivi

- Contact centerit toimivat asiakasorganisaatioidensa ulkoistettuina myynnin- ja asiakaspalvelun palveluntarjoajina.

- Asiakkaan ja yrityksen kohtaaminen asiakaspalvelutilanteessa on asia, joka vaikuttaa eniten asiakkaan kokemukseen yrityksestä.

- Asiakkaan kokemus on noussut viime aikoina erääksi yritysten merkittävimmäksi menestystekijäksi digitaalisessa maailmassa, jossa lähes kaikki tuotteet ja palvelut ovat saatavilla globaalisti 24/7.

- Contact center -toiminnan ulkoistaminen lähti Suomessa nopeaan kasvuun 2000-luvun alussa, kun yritykset alkoivat keskittyä ydintoimintaansa ja ulkoistaa toimintojaan.

- Asiakaskohtaamiset tapahtuvat nykyään joko kasvotusten, puhelimitse tai digitaalisesti ja yhä useammin kaikissa kanavissa.

- Alan edelläkävijät hyödyntävät asiakaskokemuksen kehittämisessä uuden teknologian tarjoamaa dataa ja tekoälyä.

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:


Markus Pyrhönen
toimitusjohtaja
Rainmaker Group Oy
markus.pyrhonen@rainmaker.fi
p. 040 578 2844


Merja Laakso
contact center -liiketoiminnan operatiivinen johtaja
Rainmaker Group Oy
merja.laakso@rainmaker.fi
p. 045 164 9510


Matti Kariola
toimitusjohtaja
ManpowerGroup Oy
matti.kariola@manpowergroup.fi
p. 040 824 0117

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Rainmaker Group Oy
Rainmaker Group Oy



http://www.rainmaker.fi

Rainmaker Group Oy on suomalainen, yksityisomistuksessa oleva ulkoistettuja myynnin palveluita, contact center -palveluita sekä henkilöstöpalveluita tarjoava yritys. Vuonna 1999 perustettu Rainmaker on olemassa, jotta ihmiset voisivat rakastaa työtään. Rainmaker työllistää noin 1300 henkilöä. Yrityksen liikevaihto tilikaudella 2018 oli 41 miljoonaa euroa. Liikevaihtoennuste vuodelle 2019 on noin 51 miljoonaa euroa, joka kaupan toteutumisen myötä nousee noin 70 miljoonaan. Yhtiöllä on toimipisteet Suomessa viidellä paikkakunnalla sekä yksi Espanjan Torreviejassa. www.rainmaker.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye