LA ROCHE-POSAY ESITTELEE UV-SÄTEILLE ALTISTUMISTA MITTAAVAN PARISTOTTOMAN MY SKIN TRACK UV -SENSORIN.

Yhteistyössä L'Oréal’s Technology Incubator -yksikön kanssa kehitetty My Skin Track UV on uusin vaihe La Roche-Posayn vuosikymmeniä jatkuneessa ihon aurinkoterveyttä koskevassa tutkimus- ja tuotekehitystyössä. My Skin Track UV -sensorin avulla kuluttajat saavat tarkempaa tietoa ympäristöstään ja voivat tehdä ihonsa kannalta parempia valintoja.
”La Roche-Posay on yli 40 vuoden ajan toiminut tieteen edelläkävijänä tuodakseen kuluttajien ulottuville parhaat ihonhoidolliset ratkaisut. Tänä päivänä terveysteknologia ja siihen liittyvät innovaatiot, kuten My Skin Track UV, tarjoavat huikeita henkilökohtaisia ratkaisuja sekä mahdollisuuden opastaa kuluttajia pitämään parempaa huolta ihostaan”, sanoo La Roche-Posayn toimitusjohtaja Laetitia Toupet ja jatkaa: ”Asia on noussut tärkeämmäksi sitä mukaa, kun ihoa rasittavien ympäristötekijöiden ja iho-ongelmista kärsivien ihmisten määrä on lisääntynyt.”
La Roche-Posayn palkittu My Skin Track UV -sensori mittaa UVA- ja UVB-säteitä ja ilmoittaa sekä reaaliaikaisen tilanteen, että tallentaa dataa jopa kolmen kuukauden ajalta. Ilman paristoa toimiva sensori saa virtaa käyttäjänsä älypuhelimesta NFC- eli lähikenttäviestinnän avulla. My Skin Track UV -sensorin keräämä data siirtyy sovellukseen vaivattomasti: appi päivittyy, kun käyttäjä koskettaa My Skin Track UV -sensorilla puhelintaan. UV-säteilyä koskevan datan ohella sovellus – joka on yhteensopiva Applen Terveys-applikaation kanssa – mittaa ilmankosteutta ja siitepölyn sekä ilmansaasteiden määrää. Sensorin muotoilu on kehitetty yhteistyössä suunnittelija Yves Beharin kanssa. Vesitiiviin sensorin halkaisija on 12 millimetriä ja paksuus 6 millimetriä. Napakan pidikkeen avulla sensori on helppo kiinnittää vaatteisiin tai asusteisiin.
”Tutkimustemme mukaan kuluttajat ovat jo pitkään kaivanneet tarkempaa tietoa henkilökohtaisesta UV-altistuksestaan”, kertoo L'Oréal Global Technology Incubator -yksikön varapääjohtaja Guive Balooch ja lisää: ”Siksi kehitimme sensorin, joka on helppo ottaa osaksi jokapäiväistä elämää ja päivittäisiä rutiineja. Toivomme, että tämän ratkaisukeskeisen teknologian lanseeraaminen auttaa ihmisiä tekemään fiksuja, iholleen turvallisia valintoja.”
Innovaatio, joka muuttaa toimintatapoja
La Roche-Posay ja L’Oréal Technology Incubator selvittivät, miten ihmiset käytännössä hyödynsivät My Skin Track UV -sensoria saadakseen tietää UV-säteily-, ilmansaaste-, siitepöly- ja kosteustason sekä lämpötilan. Tutkimus tehtiin Brasiliassa ja siihen osallistui 76 naista ja miestä. Edustettuina olivat eri ihotyypit mukaan lukien herkkä iho sekä erilaiset iho-ongelmat, kuten allergia, ihottumat ja akne. Tutkimus kesti kahdeksan vuorokautta ja sensoria pidettiin mukana koko päivä. 78 % tutkimukseen osallistuneista sanoi, että sovelluksen antama informaatio auttoi heitä pitämään huolta ihostaan ja 67 % muutti toimintatapojaan sovelluksen antaman informaation perusteella.
Edelläkäyvää kosmetiikkateknologiaa
La Roche-Posay -tuotteita suosittelevat ihotautilääkärit ympäri maailman ja brändi tekee heidän kanssaan tiivistä yhteistyötä kehittääkseen turvallisia ja tehokkaita tuotteita. Esimerkiksi Anthelios-aurinkosuojatuotteet ovat voittaneet jo yli 60 kosmetiikkateollisuuden palkintoa. La Roche-Posay on myös kosmetiikkateknologian edelläkävijä: vuonna 2016 brändi lanseerasi kautta aikain ensimmäisen joustavasta materiaalista valmistetun, iholle kiinnitettävän sensorin, joka mittaa UV-säteilyä. Alkuvuodesta 2019 La Roche-Posay esitteli Effaclar Spotscan -verkkosovelluksen. Se on ensimmäisen ihotautilääkäreiden kanssa yhteistyössä kehitetty ja tekoälyyn pohjautuva verkkosovellus, joka analysoi akneen taipuvaisen ihon sekä tarjoaa henkilökohtaisia ihonhoito-ohjeita ja tuotesuosituksia.
My Skin Track UV -sensori on tilattavissa osoitteessa apple.fi hintaan 64,95 EUR (suositushinta). Sovellus toimii iOS11-käyttöjärjestelmän ja sitä uudempien versioiden kanssa sekä myös Android 7:n ja sitä uudempien versioiden kanssa.
L’Oréal
L'Oréal on omistautunut kauneudelle yli 100 vuoden ajan. Yrityksen ainutlaatuinen portfolio sisältää 36 erilaista ja toisiaan täydentävää kansainvälistä brändiä. Vuonna 2018 L'Oréal-ryhmän myynti ylsi 26,9 miljardiin euroon ja yrityksellä oli maailmanlaajuisesti 86 000 työntekijää. Maailman johtava kauneusalan yritys on kattavasti edustettuna marketeissa, tavarataloissa, apteekeissa, kampaamoissa, tax free -puolella, brändikohtaisissa erikoisliikkeissä ja verkkokaupassa. L'Oréalin strategian ydin on tutkimus- ja tuotekehitystyö, josta vastaa asialleen omistautuva 3 885 henkilöä käsittävä tutkijatiimi. Sen tavoitteena on tarjota ratkaisuja maailmanlaajuisen kaunistautumishalun tyydyttämiseksi. L’Oréalin vuoteen 2020 yltävä Sharing Beauty With All -vastuullisuusohjelma asettaa kunnianhimoiset kestävän kehityksen tavoitteet koko yritysryhmän arvoketjulle. Lue lisää osoitteessa http://mediaroom.loreal.com/en/.
La Roche-Posay
La Roche-Posay -brändin missiona on muuttaa herkän ihon elämä. Farmaseutin vuonna 1975 perustama ja maailmanlaajuisesti yli ihotautilääkärin suosittelema sarja on myynnissä yli 60 maassa. Ainutlaatuiset La Roche-Posay -tuotteet on kehitetty kaikkien ihotyyppien päivittäiseen huolelliseen ihonhoitoon sekä täydentämään ongelmaihojen lääkinnällistä hoitoa. La Roche-Posay -tuotteiden perusta on runsaasti seleeniä sisältävä antioksidanttinen ja ihoa rauhoittava lähdevesi. Samaa vettä käytetään myös brändin vesiterapiakeskuksessa, joka on Euroopan ensimmäinen ihonhoitoon keskittynyt kylpylä. Tuotteet sisältävät mahdollisimman vähän ainesosia optimaalisina pitoisuuksina. Tiukoilla kliinisillä testeillä varmistetaan, että koostumukset ovat sekä tehokkaita että turvallisia – myös herkälle iholle. Lue lisää La Roche-Posay -sarjasta www.laroche-posay.fi ja seuraa brändiä Facebookissa, Instagramissa (@larocheposaynordic).
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi
Kuvat




Liitteet
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Viron Michelin-oppaaseen kahdeksan uutta ravintolaa19.6.2025 11:49:09 EEST | Tiedote
Michelin Guide on julkaissut Viron vuoden 2025 ravintolasuositukset. Neljänteen Estonia-oppaaseen on valittu yhteensä 43 ravintolaa eri puolilta maata. Mukana on kaksi tähtiravintolaa, seitsemän Bib Gourmand -tunnustuksen saanutta sekä kolme kestävän gastronomian edistämisestä palkittua Green Star -ravintolaa.
Myös Viro juhlistaa saunan päivää 14.6.12.6.2025 11:01:28 EEST | Tiedote
Suomalaista saunaa on juhlistettu kesäkuun toisena lauantaina jo vuosikymmenten ajan. Perinteisen löylysaunan suosio on kasvussa myös kansainvälisesti, mutta Suomen rinnalla aito saunaperinne on säilynyt keskeisenä osana ihmisten arkea ja elämää myös Virossa. Saunan päivän odotetaan vakiintuvan myös etelänaapurissa osaksi joukkoa juhlapäivistä, joilla kunnioitetaan kansallista kulttuuriperintöä.
Suomen paras hampurilaisravintola on Grill Room Hankasalmi – jo toistamiseen!10.6.2025 10:00:44 EEST | Tiedote
Burger Lovers -yhteisön ja McCainin järjestämässä äänestyksessä valittiin vuoden 2025 Suomen parhaaksi hampurilaisravintolaksi Hankasalmen Niemisjärvellä sijaitseva Grill Room. Grill Room sai yli kymmenen prosenttia kaikista avoimessa yleisöäänestyksessä annetuista 20 581 äänestä. Toiseksi sijoittui viime vuoden kolmonen Bursalad Hyvinkäältä ja kolmanneksi äänestettiin toissavuoden ykkönen The Van Kotkasta.
Suomen paras hampurilaisravintola -äänestys alkoi2.6.2025 12:35:55 EEST | Tiedote
Burger Lovers Finland -ruokayhteisö ja McCain etsivät Suomen parasta hampurilaisravintolaa. Yleisöäänestyksen pohjaksi on listattu yli kolmesataa laadukkaita burgereita tarjoavaa ravintolaa ympäri Suomen. Yleisöäänestys alkoi tänään maanantaina 2. kesäkuuta osoitteessa burgerlovers.fi. Äänestysaikaa on sunnuntain loppuun 8.6. saakka. Suomen paras hampurilaisravintola 2025 julkistetaan Burger Lovers -festivaalin aattona 10.6.
Pala Espanjaa keskellä Helsinkiä2.6.2025 10:40:56 EEST | Tiedote
Espanjalainen tapaskulttuuri elää vahvasti hetkessä – kyse on yksinkertaisista, maukkaista suupaloista, rennosta yhdessäolosta ja jakamisen ilosta. Näitä elementtejä juhlistetaan myös Helsingissä, kun kansainvälistä tapaspäivää vietetään NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin katuterassilla 6.–7. kesäkuuta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme