Alepan Korttelitoiveelle tuplavoitto Cannesissa

Alepan Korttelitoive voitti pronssisen leijonan sekä Digital Craft -sarjan IA Application -kategoriassa että Social Influencer -sarjan Retail-kategoriassa. Lisäksi Korttelitoive oli shortlistalla Mobile-sarjan Social Business & Commerce -kategoriassa. Kilpailun taso on korkea ja shortilistalle pääsee kilpailuun osallistuneista töistä vain yksi prosentti.
Jo muutama vuosi sitten lanseeratun palvelun keskiössä on asiakkaiden mahdollisuus jättää tuotetoiveita myymälöissä. Viime vuonna lisämausteeksi tuotiin Facebookissa toimiva chatbot. Chatbotin avulla asiakkaat voivat välittää tuotetoiveita omaan lähimyymäläänsä keskustellen Alepan mainoksista tutun Siponen-hahmon kanssa.
- Alepa on stadilaisten oma lähikauppa. Oma tuotetoive lähikauppaan on helppo kertoa joko myymälässä henkilökunnalle tai verkossa chatbotille. Korttelitoive todentaa oivaltavasti HOK-Elannon olemassaolon tarkoitusta: tuomme hyötyä ja helppoutta asiakkaidemme eli omistajiemme arkeen – modernilla ja ketterällä tavalla, toteaa HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola.
Korttelitoive tyhjensi viime joulukuussa palkintopöydän markkinoinnin eurooppalaisessa Eurobest-kilpailussa. Lisäksi Korttelitoive on palkittu Effie Awards ja Clio Awards -kilpailuissa. Kaiken kaikkiaan korttelitoive on kahminut peräti 30 palkintoa useista eri kilpailuista. Korttelitoiveen on HOK-Elannolle suunnitellut SOK MEDIA ja toteutuksessa mukana ovat toimistoina olleet Carat, Wörks ja Accenture.
- Suomalaisten markkinointitöiden menestyminen Cannesissa on vielä suhteellisen harvinaista. SOK MEDIA voitti Cannesissa viime vuonna Hihna247-tempauksella ja nyt toinen työmme menestyy heti perään. Tämän on mahdollistanut määrätietoinen työ markkinoinnin kehittämiseksi S-ryhmässä ja ideoita arvostava kulttuurin muutos, iloitsee markkinointijohtaja Lauri Toivonen SOK MEDIAsta.
Yhteyshenkilöt
Tuomas Ahola, viestintä- ja markkinointijohtaja, HOK-Elanto, 010 766 0596, tuomas.ahola@sok.fi
Lauri Toivonen, markkinointijohtaja, SOK MEDIA, 010 768 0716, lauri.toivonen@sok.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 9–17
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Nopeus on suurin riski – ruokarobotit muistuttavat koulujen alkaessa valppaudesta liikenteessä7.8.2025 12:10:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista lähes jokainen pitää tärkeänä, että koulujen lähellä noudatetaan nopeusrajoitusta. Silti Liikenneturvan toteuttamissa tutkauksissa neljä viidestä kuljettajasta ajaa ylinopeudella koulujen lähistöllä oleville suojateille. Kun koulut elokuussa alkavat, katukuvassa tutuksi tulleet S-kaupat-palvelun ruokarobotit kerääntyvät koulujen ja myymälöiden lähistölle ympäri Suomea muistuttamaan erityisesti aikuisia valppaudesta, kun liikenteessä on paljon pieniä kulkijoita.
Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme