Uusmediatoimisto Verkkovaraani Oy

Hakukoneystävällinen asiakaslehti ja lehdistötiedote, mikä combo! 

Jaa
Yritykset janoavat näkyvyyttä. Asiakaslehti printtinä ja verkossa, ja jonka sisällön hakukone löytää, on tervetullut uutuus. Näkyvyys on vailla vertaa, kun asiakaslehden artikkelit julkaistaan myös lehdistötiedotteina.
Nopealehti
Nopealehti

- Erotumme kilpailijoista sillä, että meiltä saa printti- ja verkkolehden samanaikaisesti. Monesti asiakkaillamme on jo olemassa perinteinen printattu lehti. Mutta sen lisäksi halutaan hakukoneystävällinen verkkolehti. Tai päinvastoin: verkkolehdestä halutaan painolehti. Yhdistelmä on uutta, joka tuo lisäarvoa, sanoo Verkkovaraanin toimitusjohtaja Jesse Kivialho.

Hakukoneystävällinen

Verkkovaraani kehitti sovelluksen, joka mahdollistaa hakukoneystävällisen asiakaslehden. Se toimii WordPress-alustalla. Sen nimeksi tuli nopea.media.

Asiakaslehtien kysyntä on kasvamaan päin. Yritykset janoavat näkyvyyttä ja milläpä muullakaan ne sitä saavat kun mielenkiintoisella sisällöllä. 

Jos hakukone ei löydä yrityksen sisältöä, silloin sisältöön panostus on ollut turha investointi. 

Siksi verkkoasiakaslehti, jonka sisällön hakukone löytää, on järkevä valinta. Kun hakukone löytää asiakaslehden sisältöä asiakkaiden hakemilla sanoilla artikkelikohtaisesti, siitä on paljon hyötyä näkyvyyttä janoavalle yritykselle.

Perinteinen asiakaslehti verkossa on PDF-muotoinen, jonka sisältöä hakukone ei noteeraa. 

Maksimaalinen näkyvyys

- Kun nopea.median verkkolehti yhdistetään lehdistötiedotteisiin saavutetaan maksimaalinen hyöty, tietää viestintäalan yrittäjä Omatoimittaja Anne Lampinen.
Hän on pitkän linjan toimittaja.

- Julkaisemme työksemme artikkelimuotoisia lehdistötiedotteita STTinfon kautta. On varsin näppärää yhdistää verkossa oleva asiakaslehden sisältö ja lehdistötiedote. Ne voivat olla lähes identtiset, jos niin halutaan. Näin toimimalla saadaan maksimaalinen näkyvyys, sillä hakukone löytää molemmat niin STTinfon sisällön kuin nopea.median kautta julkaistun sisällönkin, sanoo Lampinen. 

Verkkovaraanin Jesse Kivialho jos kuka tietää, että mielenkiintoinen ja laadukas sisältö on asiakaslehden keskiössä. 
- Sisältö kannattaa teettää ammattilaisella, siksi hän suosittelee Omatoimittajaa.

Päivittäminen

- Jotkut alat ovat hyvin nopeasyklisiä, jolloin on tärkeää, että asiakaslehden sisältöä pystytään muuttamaan nopeasti, vaikka lehdestä ei tulisikaan uutta numeroa. Jos esimerkiksi printattu asiakaslehti ilmestyy kaksi kertaa vuodessa, niin verkkolehden sisältöä voidaan päivittää niin usein kuin halutaan, tekemättä niin sanotusti uutta "painosta", selvittää Kivialho.

Uusi verkkolehti nopea.media on varsinainen brändinluontityökalu. Sitä voi verratayrityksen käyntikorttiin. Sen avulla on mahdollista ilmentää yrityksen visuaalista linjaa niin värein, logoin kuin typografisin keinoin. Verkkolehdessä on tarjolla erilaisia taittopohjia juttujen asemointiin. Samat ominaisuudet ovat luonnollisesti myös painetussa asiakaslehdessä.

nopea.median printti- ja verkkolehti täydentävät toisiaan. Hyvin usein yritys haluaa molemmat. 
- Verkkoon tehdyistä asiakaslehden jutuista voidaan koostaa asiakkaalle automaationa myös painokelpoinen PDF-versio, sanoo Verkkovaraanin Kivialho.
Hän lisää, että PDF-versiota voidaan jakaa esimerkiksi sähköpostilla, tulostamalla tai painattamalla.

Analytiikan hyödyntäminen

Verkkolehden näkyvyyden seuranta on tärkeää. nopea.media-verkkolehti mahdollistaa sisällön näkyvyyden seurannan analytiikan avulla. Sen avulla nähdään muun muassa lukijamäärät, suosituimmat sisällöt, visiitin pituus ja käytetyt hakusanat. Näiden tietojen pohjalta voidaan luoda kohdetyhmälle entistä halutumpaa sisältöä.

Jotta sisältö tuottaisi jatkuvasti näkyvyyttä, on tärkeää, että asiakaslehdet ja lehdistötiedotteet arkistoituvat yrityksen nettisivuille. Niille voi mainiosti upottaa STTinfon uutishuoneen ja kaikki nopea.median asiakaslehden numerot.
- Totuus on, että nettisivujen sisältö heittää potentiaalisen asiakkaan joko sisälle tai ulos, toteavat Kivialho ja Lampinen.

___________________________kainaloon______________________________

nopea.media verkko- ja painolehti on:

- WordPress-pohjainen verkkolehti ja automaattisesti painoon taitettu PDF-versio.
- helppokäyttöinen ylläpitojärjestelmä. Se tarjoaa valmiita taittomalleja sekä verkkoon että painoon.
- hakukoneoptimoitu ratkaisu ja mahdollistaa näkyvyyden seurannan.
- mahdollista varustaa maksumuuri salasanalla, jolloin lukuoikeuksia voi rajata.
- ympäristöystävällinen, koska niitä painetaan vain tarpeen mukaan.

Tärppi!
Asiakaslehden sivuilta asiakas voidaan ohjata vaikkapa laskeutumissivuille.

Yhteystiedot

Lue lisää:

nopea.media 
Verkkovaraani

Omatoimittaja

Uusmediatoimisto Verkkovaraani Oy 

nopea.media
Jesse Kivialho
Toimitusjohtaja

050-4612346
myynti​@verkkovaraani.fi

Paasivuorenkatu 4-6 A
00530 Helsinki

24.8. jälkeen osoite on:
Vetehisenkuja 3
00530 Helsinki

Omatoimittaja.fi 
Anne Lampinen 040-595 0405

Kuvatekstejä:

Asiakaslehti on usein kaivattu apu myyntityössä, sillä se on oiva brändinrakennustyökalu.

Asiakaslehti, joka on printattuna sekä verkossa on tehokas ja tyylikäs asiakasviestinnässä.

Avainsanat

Kuvat

Nopealehti
Nopealehti
Lataa
Toimitusjohtaja Jesse Kivialho
Toimitusjohtaja Jesse Kivialho
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Uusmediatoimisto Verkkovaraani Oy
Uusmediatoimisto Verkkovaraani Oy
Paasivuorenkatu 4-6 A
00530 Helsinki

050-4612346http://www.verkkovaraani.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye