Back to the Sixties Edistämisyhdistys ry

Back to the Sixties Goes Sixties!

Lehdistötiedote 4.11.2019. 60-luku oli se ajankohta, jolloin nuoret alkoivat soittaa nuorille. Ensin tuli rautalanka, sitten melodiat ja lauluharmoniat: The Beatles, The Beach Boys, Mama’s ja Papa’s, Rolling Stones jne. 60-luvun musiikin aarrearkusta on mistä ammentaa. Tuohon vuosikymmeneen mahtui ”Summer of Love” Montereyssa 1967 ja Woodstock 1969 sekä 60-luvun musikaali Hair.

Helsingissä perustettiin bändejä, mm The Strangers, The Esquires, The Sounds, The Scaffolds, Jim & The Beatmakers, The Roosters, The First,Topmost ja Oulussa Express. Näiden Suomen popmusiikin uranuurtajien yhteistyöstä syntyi yhdistys: Back to the Sixties edistämisyhdistys ry, BTS, joka on jo 28 vuoden ajan järjestänyt yleisötapahtumia, joissa tuon ajan musiikki soi omin voimin.

BTS järjestää nyt jo kymmenettä kertaa Savoyssa kaksi kokoillan konserttia, BEAT GOES ON, joissa nämä alkuperäiset bändit ja muusikot esiintyvät.

Sen lisäksi BTS tarjoaa yleisölle osion Golden Hits, jossa eri artistit tulkitsevat vuoden 1969 hittejä. Vierailevana artistina Ami Aspelund esittää Janis Joplinin biisejä. Vuonna 2010 alkanut konserttiteema ”on kulunut 50 vuotta siitä, kun 60-luku alkoi” päättyy nyt vuoden 1969 tarjonnan merkeissä.

Perjantaina 15.11. esiintyvät seuraavat bändit:
The Express, The Oldies, The Scaffolds, The Sixties Blondies & The Buddies, The Strangers ja The First

Lauantaina 16.11. ovat vuorossa:
Topmost, The Esquires ja Jussi Raittinen, The Roosters, Jim& The Beatmakers, The Sounds.

Golden Hits molempina iltoina solisteinaan mm. Ami Aspelund, Eero Raittinen, Harri Saksala, Gugi Kokljuschkin, Junnu Sippola.

Lisätiedot:

Kati Borg-Penttilä