Yamarin CrossYamarin CrossYamarin Cross

Skipperin kaupunkivenepalvelu laajenee voimakkaasti ja kansainvälistyy kaudella 2020 – Yamaha ja Yamarin kumppanina yli sadalla uudella veneellä

Pääkaupunkiseudulla vuonna 2019 pilotoitu Skipperi Kaupunkivene -yhteiskäyttöpalvelu laajenee kaudella 2020 lukuisille uusille paikkakunnille Suomessa sekä lisäksi Tukholman ja Oslon alueille. Skipperi, Yamaha Motor Europe ja Inhan Tehtaat ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Yamarin ja Cross-veneiden valmistaja Inhan Tehtaat toimittaa Skipperille noin 120 uutta moottorivenettä kaudelle 2020.
Suurin osa Skipperin kaupunkiveneistä on suositun 5–6 metrin kokoluokan alumiinirunkoisia Yamarin Cross -veneitä.

Kaupunkivenepalvelussa testattiin eri venemerkkejä ja malleja kaudella 2019. Käyttäjien kokemukset ja palaute alumiinirunkoisesta Yamarin Cross -mallistosta oli positiivista. Cross-malliston avokeulaisissa 54 BR, 57 BR ja 62 BR -venemalleissa yhdistyy mukavuus, tyyli ja kestävyys.

”Veneilijät kaipasivat myös mahdollisuutta yöpymiseen ja tätä tarvetta vastaamaan valitsimme mukaan myös juuri lanseeratun modernin keulahytillä varustetun retkiveneen, Yamarin 63 Day Cruiserin, kertoo Skipperin toimitusjohtaja Kristian Raij.

”Kaupunkivenepalvelun suosio on osoitus venealan murroksesta, kuluttajien tarpeiden ja arvostusten muutoksesta ja niiden ymmärtämisestä. Jakamistalous ja veneiden yhteiskäyttö kasvaa ja haluamme olla aktiivisena toimijana mukana muutoksessa”, kertoo Yamarin- ja Cross-veneitä valmistavan Inhan Tehtaiden toimitusjohtaja Juha Lehtola.

Kaupunkiveneiden suunnitellut uudet kotisatamat ovat Turun alueella, Tampereella, Jyväskylässä, Lappeenrannassa, Joensuussa, Hangossa ja Lohjalla. Tukholmaan avataan kolme kotisatamaa. Oslon kotisatamat tarkentuvat myöhemmin keväällä 2020. Lisäksi Espooseen ja Helsinkiin avataan lisää kotisatamia.

”Yamahan ja Yamarinin tuotekehitysyhteistyön ansiosta voimme ensi kesänä tarjota lukuisia palvelun käyttöä helpottavia ominaisuuksia. Myös kaupunkien suhtautuminen on ollut erittäin positiivista. Palvelu koetaan tärkeänä kaupungin vetovoimatekijänä asukasviihtyvyyden ja lähimatkailun näkökulmasta”, Kristian Raij kertoo.

Skipperi huolehtii kaupunkiveneiden ylläpidosta, huolloista, vakuutuksista ja veneiden saatavuudesta, joten ensi kesänä veneily on helpompaa ja vaivattomampaa kuin koskaan. Lisäksi uudet kaupunkiveneilijät saavat sähköiset koulutusmateriaalit ja käytännön opetusta veneilyyn, jotta veneilyharrastuksen aloittaminen olisi mahdollisimman helppoa.

Kuvat

Lataa
Skipperin kaupunkivenevalikoimaan kuuluu mm. alumiinirunkoinen Yamarin Cross 54 Bow Rider.
Lataa

Skipperi (Harmaja 10 Oy) on nopeasti kasvava veneiden yhteiskäyttöpalvelu veneilijöille sekä veneiden vertaisvuokrauspalvelu veneen omistajille ja vuokraajille. Skipperi haluaa mahdollistaa veneilyn mahdollisimman monelle ja tehdä siitä helppoa, vaivatonta ja edullista.

Yamarin-veneisiin kuuluvat lujitemuovirakenteinen Yamarin-mallisto sekä alumiinirunkoinen, lujitemuovikannella varustettu Cross -mallisto. Yamarin ja Cros -veneiden valmistaja Inhan Tehtaat Oy on Yamaha Motor Europen tytäryhtiö.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Yamarin Cross

Skipperi’s city boat service is expanding intensely and going international in the 2020 season – partnerships with Yamaha and Yamarin involve over 100 new boats31.10.2019 18:00:00 EET | Press release