Ananas on Suomen suosituin pizzatäyte

Suomalaiset ostavat tänä vuonna yli kymmenen miljoonaa Kotipizzan pizzaa. Jo useampi kuin joka viides niistä tilataan Kotipizzan verkkokaupasta. Verkkokaupan keräämät tiedot tarjoavatkin ainutlaatuisen mahdollisuuden tutkia suomalaisten pizzamakua.
Data antaa myös vastauksen pizzanystävien mielipiteitä vuosien ajan jakaneeseen kysymykseen siitä, kuuluuko ananas pizzaan. Suomalaisten mielestä kuuluu. Vuoden 2019 ensimmäisten kymmenen kuukauden aikana verkkokaupasta on tilattu yhteensä yli 1,6 miljoonaa pizzaa. Niistä noin 32 prosenttia sisältää ananasta.
Suosituin yhdistelmä: ananas–Aura-sinihomejuusto-pepperoni
Verkkokaupan ylivoimaisesti suosituin pizza on Perfetta, jonka täytteet asiakas voi valita itse. Kaikkein suosituin Perfetta sisältää vain yhden täytteen, kinkun. Kaikki Perfetta-pizzat mukaan laskettuna ananas on kuitenkin suosituin täyte.
Keskimäärin Perfettaan valitaan 3,1 täytettä. Suosituin kolmen täytteen yhdistelmä on ananas–Aura-sinihomejuusto–pepperoni. Kymmenestä suosituimmasta kolmen täytteen yhdistelmästä yhdeksän sisältää ananasta.
Ananaksen suosio vaihtelee jonkin verran alueittain. Suosituinta ananas on Hämeessä, missä noin 38 prosenttia kaikista Perfetta-yhdistelmistä sisältää ananasta. Vähiten ananasta tilataan Pohjois-Suomessa, missä se on mukana alle 33 prosentissa Perfetta-pizzoista.
Kotipizzan verkkokaupan suosituimmat täytteet
- Ananas
- Kinkku
- Pepperoni
- Aura-sinihomejuusto
- Punasipuli
- Tonnikala
- Salami
- Katkarapu
- Herkkusieni
- Pariloitu kananpoika
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Antti Isokangasviestintä- ja vastuullisuusjohtaja
Puh:040 511 3799antti.isokangas@kotipizzagroup.comKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kotipizza
Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchisingtoimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.
Kotipizza Group Oyj
Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa. Tilikaudella 2018 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 71,1 miljoonaa euroa, Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 2,3 miljoonaa euroa, Social Burgerjoint -ketjun ravintoloiden myynti 2,9 miljoonaa euroa ja No Pizza -ravintolan myynti 0,4 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 91,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 9,39 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oy
Kotipizzan Ilmastolaskuri palkittiin kansainvälisesti innovatiivisuudesta22.9.2023 16:39:52 EEST | Tiedote
Kotipizzan Ilmastolaskuri palkittiin voittajana European Franchise Awards 2023 -kilpailun Innovation & Sustainability -sarjassa. Sarjassa palkittiin digitalisaatiossa ja vastuullisuudessa erityisesti onnistunut innovatiivinen ketju.
Kotipizzan valikoima laajenee – tulossa ketopizzapohja15.9.2023 08:47:47 EEST | Tiedote
Kotipizza on kehittänyt ketoilijoille sopivaa pizzapohjaa yli kahden vuoden ajan asiakkaiden palautteiden ja toiveiden pohjalta. Nyt Kotipizza lanseeraa Ketoinen Oy:n kanssa täysin uuden viljattoman ja gluteenittoman ketopizzapohjan.
Kotipizza kutsui Helsingin ruokalähetit pizzalle9.5.2023 13:34:39 EEST | Tiedote
Teon tarkoituksena oli osoittaa arvostusta ruokalähettien arvokasta työtä kohtaan sekä kiinnittää huomiota alan pelisääntöihin.
Kotipizza-ketju palkitsi yrittäjiään Talvipäivät-tapahtumassa30.3.2023 13:16:35 EEST | Tiedote
Kotipizza-ketju palkitsi yrittäjiään eri puolilta Suomea erinomaisista myynneistä ja tasavuosista Kotipizza-yrittäjänä. Palkinnot jaettiin Kotipizzan vuosittaisessa Talvipäivät-tapahtumassa, joka päättyi tänään.
Kotipizza on suomalaisten mielestä vastuullisin ravintola-alan brändi21.3.2023 11:45:00 EET | Tiedote
Euroopan laajimman vastuullisuuteen keskittyvän bränditutkimuksen Sustainable Brand Index mukaan suomalaiset mieltävät Kotipizzan ravintola- ja kahvila alan vastuullisimmaksi brändiksi – jo toista vuotta peräkkäin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme